Το «ψυχολογικό» όριο των 400.000 πελατών της συνδρομητικής τηλεόρασης έσπασε προ ημερών ο ΟΤΕ, ο οποίος πλέον μεγεθύνει το αποτύπωμά του στην πολλά υποσχόμενη pay TV και σπεύδει να μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς του στη συγκεκριμένη υπηρεσία. Παράλληλα η Forthnet, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς της συνδρομητικής τηλεόρασης, κρατάει σταθερή τη θέση της εδώ και έναν χρόνο διατηρώντας πελατειακή βάση μισού εκατομμυρίου καταναλωτών στην pay TV και ετοιμάζει ένα νέο κύμα εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της.

Εκατό χιλιάδες κατ’ έτος με επιθετική πολιτική

O OTE τρέχει με ρυθμό απόκτησης εκατό χιλιάδων πελατών κατ’ έτος και έχει επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την απόκτηση τηλεοπτικού περιεχομένου, με σημαντικότερες τις αθλητικές διοργανώσεις Champions League και Europa League. Ηδη παρέχει πρόσβαση σε 80 ψηφιακά κανάλια (τα 27 σε high definition), ενώ σχεδιάζει τη διάθεση νέων καναλιών και προχωρεί στο λανσάρισμα προηγμένων υπηρεσιών που θα βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών του.
Ο ΟΤΕ ασκεί ιδιαίτερα επιθετική εμπορική πολιτική για την προσέλκυση νέας πελατείας στη συνδρομητική τηλεόραση καθώς διαθέτει το πλήρες πακέτο της OTE TV αντί 25 ευρώ, ενώ στους υφιστάμενους συνδρομητές του πουλάει την ίδια υπηρεσία με μόλις 15 ευρώ, γεγονός που δεν έχει μείνει ασχολίαστο στην αγορά των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Παράλληλα επενδύει μεγάλα ποσά για την ανανέωση των αποκλειστικών δικαιωμάτων μετάδοσης αθλητικών διοργανώσεων όπως η Bundesliga (ως το 2017 το γερμανικό πρωτάθλημα), το Campionato (ως το 2018 το ιταλικό πρωτάθλημα), η La Liga (ως το 2018 η ισπανική διοργάνωση ποδοσφαίρου), το NBA (ως το 2018) και η Formula 1 (ως το 2017).
Υπηρεσίες pay TV στο 25% των νοικοκυριών

Στρατηγική του ομίλου είναι η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς καθώς η ελεύθερη τηλεόραση, η οποία διανύει οικονομικά δύσκολη περίοδο, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί πια με ποιοτικό τηλεοπτικό περιεχόμενο, ενώ παράλληλα υπάρχει έδαφος ανάπτυξης της αγοράς καθώς υπηρεσίες pay TV έχει περίπου το 25% των νοικοκυριών έναντι 40% στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2013 ως τα μέσα του 2015 η ανάπτυξη της συνδρομητικής βάσης του ΟΤΕ ΤV «τρέχει» με ρυθμό σχεδόν 47% κατ’ έτος, με αποτέλεσμα από τους 150.000 συνδρομητές του 2013 σήμερα να διαθέτει 400.000. Μάλιστα η συνδρομητική τηλεόραση χρησιμοποιείται και ως όχημα «επαναπατρισμού» καταναλωτών, οι οποίοι είναι πελάτες σταθερής και Internet στους εναλλακτικούς παρόχους.
Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, το επόμενο διάστημα θα αρχίσει η διανομή υβριδικών αποκωδικοποιητών, οι οποίοι θα λαμβάνουν σήμα τόσο μέσω δορυφόρου όσο και μέσω IP και θα επιτρέπουν στους συνδρομητές να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως η αναπαραγωγή της ροής προγραμμάτων, η υψηλή ευκρίνεια κ.τ.λ. Επίσης εντός του έτους αναμένεται η διάθεση της υπηρεσίας multi-view, η οποία θα επιτρέπει ταυτόχρονη θέαση σε διαφορετικές συσκευές.
Μισό εκατομμύριο συνδρομητές

Την ίδια περίοδο, δηλαδή από το 2013 ως σήμερα, η Forthnet αύξησε το πελατολόγιό της από τους 373.000 συνδρομητές στους 510.000. Ωστόσο, διατηρεί στάσιμη την πελατειακή της βάση εδώ και περίπου έναν χρόνο, αν και αυτό δεν προβληματίζει τον όμιλο της Κάντζας, καθώς, όπως μεταδίδουν στελέχη του, «την αγορά την ελέγχει αυτός που έχει τα έσοδα».

Μάλιστα, σημειώνουν ότι η απόκτηση του Champions League από τον ΟΤΕ δεν έχει ακόμη οδηγήσει, όπως είχε αρχικά εκτιμηθεί, σε απώλεια πελατών από τη Nova, σχολιάζοντας ότι η εμπορική κίνηση δεν έχει επηρεάσει τη Forthnet.
Πάντως, όπως παρατηρούν πηγές της αγοράς, ο ΟΤΕ διατηρεί εμπιστευτικά τα εμπορικά στοιχεία της συνδρομητικής του τηλεόρασης και δεν αναφέρει στις οικονομικές του καταστάσεις τα έσοδα και τα έξοδα του OTE TV. Οπως μεταδίδουν, από στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης προκύπτει ότι το 2013 ο ΟΤΕ είχε έσοδα 25 εκατ. ευρώ από τη συνδρομητική τηλεόραση, ενώ το 2014 επένδυσε ποσόν περίπου 100 εκατ. ευρώ για την απόκτηση των δικαιωμάτων του Champions League.

HeliosPlus