«Πρέπει να κατανοήσουμε το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και να εστιάσουμε τις δράσεις μας στις γενεσιουργές αιτίες» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, απαντώντας σε επίκαιρη επερώτησης ολόκληρης της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ με θέμα την ενδοσχολική βία.
Όπως επισήμανε ο κ. Κουράκης η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός (bullying) βασίζονται σε μια αντίληψη μη αποδοχής της διαφορετικότητας (χρώμα δέρματος, σωματικά ή άλλα χαρακτηριστικά, σεξουαλικός προσανατολισμός, γήρας κλπ).
Συμπλήρωσε, δε, ότι η καταπολέμηση του φαινομένου έχει να κάνει με μια σειρά από παράγοντες και εξαρτάται και από το ευρύτερο κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο. «Η οικονομική κρίση που βιώνουμε δεν είναι άσχετη με την ένταση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας» είπε.
«Συνεχίζουμε τις θετικές δράσεις, χτίζουμε πάνω σε ό,τι έχει γίνει μέχρι στιγμής» πρόσθεσε, και συμπλήρωσε ότι οι δράσεις που αναπτύσσει το υπουργείο Παιδείας κινούνται σε δύο άξονες: Πρώτον, δράσεις καταγραφής και πρόληψης, και δεύτερον, δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.
Από την πλευρά των επερωτούντων βουλευτών, η κ. Χριστοφιλοπούλου επισήμανε την ανάγκη να δοθεί έμφαση στην πρόληψη, κάτι με το οποίο συμφώνησε ο κ. Κουράκης.
Ο κ. Λοβέρδος σημείωσε ότι το βασικότερο ζήτημα είναι να υπάρξει μια κινητή μονάδα παρέμβασης που θα συνδράμει τον διευθυντή ενός σχολείου όταν για διάφορους λόγους δεν μπορεί να παρέμβει σε περιπτώσεις ενδοσχολικής βίας.
Την πρόταση να σχεδιαστεί ένα πρόγραμμα σχετικά με το θέμα από τις πανεπιστημιακές σχολές στη χώρα, που σχετίζονται με τα αντικείμενα της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας, έκανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ Νίκος Νικολόπουλος. Επιπλέον σημείωσε ότι η ειδικότητα του κοινωνικού λειτουργού και του ψυχολόγου λείπει από τα πιο πολλά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.