Καθημερινές είναι οι διαμαρτυρίες κατοίκων και επισκεπτών του Πειραιά για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που έχουν προκαλέσει τα έργα του τραμ ενώ το θέμα έχει τεθεί ουκ ολίγες φορές σε συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων. Αρκετοί επίσης έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχουν τα εργοτάξια στην κυκλοφορία περιμετρικά του λιμανιού του Πειραιά και των βασικών οδικών αξόνων της πόλης στην «καρδιά» της τουριστικής περιόδου (Ιούλιο και τον Αύγουστο).
Ο δήμαρχος της πόλης κ. Γιάννης Μώραλης μιλώντας στο «Βήμα» παραδέχεται πως όντως έχουν προκληθεί κυκλοφοριακά προβλήματα και έχουν διατυπωθεί απόψεις που διαφωνούν με τον τρόπο που έγιναν τα εργοτάξια και ότι γενικά η επέκταση του τραμ περισσότερο ταλαιπωρεί παρά εξυπηρετεί τους δημότες.
«Η δημοτική μας αρχή παρέλαβε μια δρομολογημένη κατάσταση σε ό,τι αφορά το τραμ. Πράγματι τα έργα δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην πόλη. Πολλοί εκφράζουν και τον προβληματισμό τους ακόμα και για τη χρησιμότητα του έργου αυτού. Δυστυχώς όμως υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι αντίδρασης σε ένα δρομολογημένο έργο όπως αυτό. Αντιλαμβάνομαι την αγανάκτηση των Πειραιωτών και των επισκεπτών της πόλης, αλλά το θέμα αυτό ίσως υπερβαίνει κατά πολύ τις αρμοδιότητες του δήμου. Παρ’ όλα αυτά είμαστε αποφασισμένοι, εάν δεν λυθούν συγκεκριμένα υπαρκτά προβλήματα καθώς και αν δεν υπάρξει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου, να αντιδράσουμε με όποιον τρόπο» επισήμανε ο κ. Μώραλης στο «Βήμα».
Ένα άλλο ζήτημα σε εκκρεμότητα για τον δήμο είναι και η ανάπλαση του Μικρολίμανου που αποτελεί πόλο έλξης για Έλληνες και ξένους. Πριν από περίπου έξι μήνες είχαν παρουσιαστεί και τα αποτελέσματα του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τη «Μελέτη Ανάπλασης Ακτής Δηλαβέρη – Ακτής Κουμουνδούρου – Περιοχής Δελφινάριου Δήμου Πειραιά».
«Η πραγματικότητα είναι ότι αποτελεί ακόμα ένα θέμα που βρήκαμε κάτω από το χαλί» επεσήμανε ο κ. Μώραλης. «Το Μικρολίμανο αποτελεί δεκαετίες τώρα πόλο έλξης και σημείο αναφοράς για την πόλη μας. Στηρίζει σημαντικά την οικονομία του Πειραιά, παρ’ όλα αυτά είχε αφεθεί έρμαιο στις εξελίξεις. Η πρώτη ενέργεια που κάναμε ως νέα δημοτική αρχή ήταν με νομοθετική ρύθμιση να αποτραπούν οι κατεδαφίσεις και σε δεύτερο χρόνο να υπάρξει μια μελέτη ανάπλασης ανάλογη της σημαντικότητας της περιοχής. Βρισκόμαστε ήδη στο τελικό στάδιο της μελέτης και σύντομα θα παρουσιαστεί η πρότασή μας για το νέο Μικρολίμανο».
Χώροι για τα παιδιά του Πειραιά
Για την έλλειψη παιδικών χαρών ο δήμαρχος τόνισε στο «Βήμα» ότι «ο Πειραιάς, τόσο το κέντρο όσο και η περιφέρεια, είναι αφιλόξενος για τα παιδιά του. Αυτήν την κατάσταση παραλάβαμε. Προσπαθούμε να το αλλάξουμε. Ήδη έχουν γίνει δυο μεγάλες αναπλάσεις πλατειών με παιδικές χαρές στο 4ο και στο 5ο διαμέρισμα. Ταυτόχρονα ξεκινάμε τη μελέτη για την ανακατασκευή – διαμόρφωση των εγκαταλελειμμένων χώρων πρασίνου και παιδικών χαρών του δήμου μας και σε δεύτερο χρόνο να προχωρήσουμε στη δημιουργία νέων παιδικών χαρών σε όλη την πόλη. Σε αυτή την προσπάθεια βασικός αρωγός μας είναι η ΠΑΕ Ολυμπιακός και ο πρόεδρος και δημοτικός μας σύμβουλος ο κ. Β. Μαρινάκης τους οποίους ευχαριστώ για τη σημαντική βοήθεια που προσφέρουν στην πόλη που γέννησε τον Ολυμπιακό».

Ένα ακόμη θέμα που «κληρονόμησε» η νέα δημοτική αρχή ήταν η εξαγγελία της προηγούμενης για την ανακατασκευή του παλιού Ρολογιού στον Τινάνειο Κήπο. Ο κ. Μώραλης υπογράμμισε ότι «η ανακατασκευή του κτιρίου του παλιού ρολογιού ήταν μια πρωτοβουλία της προηγούμενης δημοτικής αρχής που δυστυχώς έγινε χωρίς σχεδιασμό.Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προχειρότητας είναι ότι ξεκίνησε η συλλογή χρημάτων δίχως να υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής και τάξη μεγέθους κόστους. Έτσι συγκεντρώθηκε ένα μικρό ποσό για ένα δίχως μελέτη έργο.Όπως και να έχει, δεν θα μπορούσεσήμερα για τον δήμο με τα τόσα προβλήματααυτό να αποτελείπροτεραιότητα».