Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, σε περίπτωση που οι δύο πλευρές προσέλθουν σε διαπραγμάτευση, είναι αυτονόητό ότι θα επιχειρηθεί μία κίνηση καλής θέλησης, όπως η εκκίνηση ορισμένων κατασκευαστικών εργασιών, οι οποίες σήμερα έχουν σταματήσει.
Σε περίπτωση που η Αττικό Μετρό δεν κάνει αποδεκτή την αίτηση, το έργο εκτιμάται ότι θα σταματήσει και θα βρεθεί εκ νέου σε αδιέξοδο, καθώς, κατά πληροφορίες, ο εργολάβος θα επιδιώξει να προχωρήσει σε ασφαλιστικά μέτρα κατά της Αττικό Μετρό για να διασφαλίσει τα συμφέροντά του. Και δεδομένης της εκκρεμοδικίας αξιώσεων εκατοντάδων εκατομυρίων ευρώ στην διαιτησία, πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι θα προστεθεί στην υπόθεση «ένα ακόμη βουνό».
Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε προηγηθεί σύγκρουση στο εσωτερικό της κοινοπραξίας, καθώς οι Ιταλικές εταιρίες είχαν αμφιβολίες για την σκοπιμότητα της ρήξης με την Αττικό Μετρό, όμως φαίνεται ότι μεταπείσθηκαν και συντάχθηκαν με την επικεφαλής, ΑΕΓΕΚ.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι «κινητήρας» της παράτολμης πρωτοβουλίας του αναδόχου αποτέλεσε η δικαίωσή του στο διαιτητικό δικαστήριο στην υπόθεση της παράτασης του χρονοδιαγράμματος του έργου από την Αττικό Μετρό κατά τέσσερα χρόνια, απόφαση που ελήφθη μονομερώς από την δημόσια εταιρία. Μάλιστα, τυχόν νέα δικαίωση του εργολάβου από την διαιτησία εκτιμάται ότι θα ενισχύσει και άλλο την διαπραγματευτική του θέση – παρόλο που οικονομικά βρίσκεται σε κακή κατάσταση.
Βέβαια, στελέχη της αγοράς με γνώση της υπόθεσης, παρατηρούν ότι το αίτημα διάλυσης της σύμβασης αποτέλεσε απαραίτητη προϋπόθεση για την εκκίνηση διαπραγματεύσεων.
Πάντως, η Αττικό Μετρό με δημόσιες τοποθετήσεις της έχει δηλώσει ότι δεν εκβιάζεται και ότι εάν χρειαστεί, θα προχωρήσει σε επαναδημοπράτηση του έργου μέσα σε λίγους μήνες. Σύμφωνα με τον νόμο, η εταιρία έχει 15 ημέρες διορία να απαντήσει στο αίτημα. Πάντως, στη Θεσσαλονίκη ήδη αρκετοί «παίκτες – κλειδιά» θεωρούν ότι ακόμη και αυτό το διάστημα αδράνειας μπορεί να αποβεί καταστροφικό για το έργο.
Πάντως, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο πιθανότερος τρόπος για να προχωρήσει κάποια διαπραγμάτευση θα είναι μέσω αιτήσεων θεραπείας, οι οποίες θα κατατίθενται στο Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείο Υποδομών. Εκεί ενδιαφέρον θα έχει η υπηρεσιακή εισήγηση της Αττικό Μετρό για τις εκάστοτε διαφορές.
Πάντως, εάν η Αττικό Μετρό αποδεχθεί την υπαιτιότητα του δημοσίου στη διάλυση της σύμβασης, θα ανοίξει ο δρόμος για την καταβολή σημαντικών αποζημιώσεων. Μάλιστα, το σενάριο που ήθελε την Αττικό Μετρό να προλαβαίνει τον εργολάβο και να καταθέτει αίτημα διάλυσης με υπαιτιότητα του αναδόχου, δεν επιβεβαιώθηκε.