«Δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ εγώ να βγω να πω ότι παγώνω τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Ο κόσμος είναι απέναντι και έχει δίκιο. Εδώ έχουμε θέμα. Λυπάμαι, αλλά σκεφτείτε την κοινή λογική», είπε αυθόρμητα σήμερα Δευτέρα ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, απαντώντας στο αίτημα της ΟΛΜΕ «παγώστε σήμερα τις διαδικασίες της αξιολόγησης».
«Η αυταρχικότητα είναι εχθρός. Αξιολόγηση σημαίνει ποιος προσφέρει στα παιδιά μας. Μου εγγυάστε εσείς τα αποτελέσματα της πρότασής σας; Δεν θα συμφωνήσω στην πρόταση παγώστε τα όλα, τα συζητάμε όλα από την αρχή και όταν πεθάνουμε κάτι μπορεί να γίνει…», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.
Περί… απολύσεων, ο υπουργός Παιδείας και οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία καθηγητών μέσης εκπαίδευσης) επίσης δεν βρήκαν σήμερα κοινή οδό, παρότι η πρώτη συνάντηση των δυο μερών έγινε σε θετικό κλίμα.
«Αυτά αφορούν παρελθούσες αποφάσεις της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Η σχετική νομοθετική ρύθμιση υπήρξε και εφαρμόζεται» δήλωσε ο κ. Λοβέρδος στους εκπαιδευτικούς της ΟΛΜΕ που έφτασαν με κινητοποίηση του κλάδου στο κτίριο του υπουργείου Παιδείας στο Μαρούσι ζητώντας να μην υπογράψει τις απολύσεις των 85 εκπαιδευτικών της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης που καταργήθηκαν. Μεταξύ τους και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ καθηγητής νοσηλευτικής σε τεχνικό λύκειο κ. Θέμης Κοτσυφάκης ο οποίος όμως… προσωποποίησε την αντιπαράθεση.
«Θέλετε να είσαστε ο υπουργός που απέλυσε τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ;», ρώτησε. Για να πάρει την απάντηση του κ. Λοβέρδου: «Αυτό τι είναι; Συνδικαλιστικός εκφοβισμός;
Με καλείτε να γυρίσω πίσω μονομερώς. Δεν θα το κάνω. Θα μείνω σε όσα ψήφισαν για το θέμα και θα το σεβαστώ» είπε. Ξεκαθάρισε όμως ότι παρότι η σχετική διοικητική πράξη ολοκληρώθηκε από τον προκάτοχο του κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, δεν δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και άρα δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Όπως δήλωσε ο νέος υπουργός Παιδείας το σχετικό έγγραφο δεν έχει φτάσει ακόμη για υπογραφή, καθώς πρέπει να υπογραφεί εκ νέου αλλά, όταν φτάσει, θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς αυτούς για να το συζητήσει μαζί τους.
Ο κ. Λοβέρδος, ωστόσο, σε συζήτηση που είχε νωρίτερα με τους εκπαιδευτικούς συντάκτες, δήλωσε ότι οι πόρτες του είναι πάντα ανοικτές στους συνδικαλιστές αλλά θα ήθελε οι συναντήσεις αυτές να είναι λειτουργικές και όχι ακτιβιστικού χαρακτήρα, σχολιάζοντας έτσι το ότι η ΟΛΜΕ οργάνωσε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Μαρούσι πριν την συνάντηση μαζί τους.
«Θα απολύσετε τους εκπαιδευτικούς αυτούς;» ρώτησαν επίμονα οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ
«Σας απάντησα» είπε ο υπουργός Παιδείας.
«Εμείς βγάζουμε το συμπέρασμα ότι θα απολυθούν» απάντησαν οι εκπαιδευτικοί.
«Βγάλτε τα συμπεράσματά σας. Μεγάλοι άνθρωποι είσαστε. Εγώ είπα όταν έρθει το έγγραφο στο γραφείο μου θα καλέσω τους ανθρώπους να το συζητήσω. Τίποτα άλλο δεν μπορώ να πω», είπε ο κ. Λοβέρδος.
Σε σχέση με τις ειδικότητες των επαγγελματικών σχολείων, ο κ. Λοβέρδος είπε ότι θα συμβάλει στην ανανέωσή τους η οποία είναι μια διαρκής διαδικασία. Πρόσθεσε ότι πράγματι η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να γίνει λεωφόρος της εκπαίδευσης και όχι παράδρομος όπως σήμερα. Τόνισε ακόμη οι δεν υπήρξαν επαρκείς πολιτικές στο θέμα ως σήμερα, κάτι που αποδεικνύεται και από τον μικρό αριθμό των μαθητών που φοιτούν σε αντίστοιχες ειδικότητες σήμερα.
Πάντως και ο διευθυντής του γραφείου του κ. Λοβέρδου, κ. Θ. Χρηστάκης, που είναι διευθυντής λυκείου, είπε ότι χωρίς αξιολογήσεις κόπηκαν πέρυσι ειδικότητες από τα επαγγελματικά λύκεια και μεταξύ τους κάποιες που ήταν επιτυχημένες και χρήσιμες
Περί αξιολόγησης
Για την αξιολόγηση ο κ. Κοτσυφάκης είπε ότι το αποτέλεσμά της θα μετατρέψει τα σχολεία σε «ζούγκλες» γιατί ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος σε θέματα προαγωγής. Ακόμη είπε ότι δημιουργείται κλίμα τρόμου στα σχολεία, αποδίδοντας σε αυτό το κλίμα τις αυξημένες αιτήσεις εκπαιδευτικών για συνταξιοδότησης.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ ζήτησε να παγώσουν τώρα όλες ο διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών…
«Εχετε δοκιμάσει αυτό να το συζητήσετε με τον κόσμο;», απάντησε ο υπουργός Παιδείας. «Εγώ αυτό στον κόσμο δεν μπορώ να το πω. Ο κόσμος είναι απέναντι και έχει δίκαιο. Είναι ακίνητο επιχείρημα. Από εμένα δεν θα ακούσετε ότι παγώνει η αξιολόγηση. Λαϊκιστής δεν είμαι και δεν θα ακούσετε από εμένα κάτι που δεν μπορώ να κάνω» είπε ο υπουργός Παιδείας.
«Η κρίση είναι παρούσα και αυτό περιορίζει τις γενναιόδωρες πολιτικές που όμως μόνο η ανάπτυξη μπορεί να δώσει», συνέχισε.
Παράταση στα πειραματικά σχολεία!!
Παράταση δόθηκε στους υποψηφίους για τις εξετάσεις στα πειραματικά σχολεία. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας οι μαθητές που έκαναν αίτηση συμμετοχής στη δοκιμασία/τεστ εισαγωγής στα πρότυπα πειραματικά σχολεία και δεν παρέλαβαν το Δελτίο συμμετοχής τους στην εν λόγω διαδικασία μπορούν να το παραλάβουν και αύριο Τρίτη 24 Ιουνίου μέχρι 8.30 π. μ., ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας εισαγωγής για τα Πρότυπα πειραματικά Γυμνάσια και την Τετάρτη 25 Ιουνίου μέχρι 8.30 π. μ. ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας εισαγωγής στα Πρότυπα πειραματικά Λύκεια, προ της ενάρξεως της εξεταστικής διαδικασίας.
Συνάντηση του υπουργού με αντιπροσωπεία του ΕΜΠ
Συνάντηση με αντιπροσωπεία καθηγητών και διοικητικών υπαλλήλων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου είχε ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος κατά την οποία συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ίδρυμα μετά την εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας.
Οι εκπρόσωποι του ΕΜΠ επισήμαναν ότι με την προκήρυξη των 600 θέσεων οι οποίες θα καλυφθούν από την δεξαμενή των υπαλλήλων που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα δεν διασφαλίζεται η ενδοϊδρυματική κινητικότητα.
Παράλληλα, ανέφεραν ότι υπάρχουν πολλές στρεβλώσεις (π.χ δεν προκηρύχθηκαν θέσεις βιβλιοθηκονόμων, το ίδρυμα δεν έχει φύλακες κλπ).
Ο υπουργός Παιδείας ζήτησε ένα «memo» με την καταγραφή των στρεβλώσεων και δεσμεύθηκε ότι θα παρακολουθήσει την διαδικασία της αξιολόγησης από κοντά.
Στις αιτιάσεις της αντιπροσωπείας του ΕΜΠ, επικεφαλής της οποίας ήταν η αντιπρύτανης του ιδρύματος Αντωνία Μοροπούλου, ότι έχει γίνει ήδη αξιολόγηση από το υπουργείο, ο κ.Λοβέρδος αντέτεινε ότι δεν έχει στη διάθεσή του τέτοια έκθεση και ζήτησε από το ΕΜΠ να του την στείλει προκειμένου να την θέσει υπόψη του ανεξάρτητου αξιολογητή που θα αξιολογήσει τα οργανογράμματα των ανώτατων ιδρυμάτων.