Δημοπρατείται τις επόμενες ημέρες το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης. Πρόκειται για το μοναδικό αυτοχρηματοδοτούμενο έργο τρίτης γενιάς που αναμένεται να προχωρήσει τη συγκεκριμένη περίοδο, καθώς τα καινούργια σχεδιαζόμενα οδικά έργα μεταφέρονται για το Φθινόπωρο για πολλοστή φορά.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης θα επισκεφτεί το Ηράκλειο το Σάββατο 10 Μαΐου, όπου αναμένεται να ανακοινώσει τη χρηματοδότηση παρεμβάσεων για τη βελτίωση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» και να εξαγγείλει την εκκίνηση του διαγωνισμού για το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Καστελίου, μιλώντας σε ανοιχτή συγκέντρωση του ΠαΣοΚ με θέμα «Το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας» (αίθουσα «Ανδρόγεω», στις 18.00).
Εκτιμώμενο κόστος 700-900 εκατ. ευρώ
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί πρωτίστως από ιδιώτες επενδυτές, εκτιμάται ότι θα κοστίσει μεταξύ 700 και 900 εκατ. ευρώ, ενώ η οποία κρατική συμμετοχή εξετάζεται να προέλθει είτε μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) είτε μέσω του ΣΕΣ.
Το συγκεκριμένο μοντέλο της παραχώρησης θα περιέχει ελάχιστες ποσοστικές και ποιοτικές απαιτήσεις, πάνω στις οποίες ο κάθε υποψήφιος παραχωρησιούχος θα «χτίσει» την προσφορά του. Για παράδειγμα, ο αεροδιάδρομος, ο οποίος ξεκινά με ελάχιστο μήκος 3,2 χλμ., θα έχει δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ.
Πηγές του υπουργείου Υποδομών μιλούν για το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της κατηγορίας του στη Μεσόγειο, το οποίο θα σχεδιαστεί ούτως ώστε να είναι να εξυπηρετεί τους επιβάτες και τις αερογραμμές στον ταχύτερο δυνατό χρόνο.
Ήδη έχουν εκφράσει προφορικό ενδιαφέρον μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, όπως άλλωστε είχε γίνει και στις προηγούμενες προσπάθειες δημοπράτησης, οι οποίες ωστόσο έπεσαν στο «κενό» της κρίσης.
Τα υπόλοιπα σχεδιαζόμενα έργα
Ωστόσο, τα υπόλοιπα έργα τρίτης γενιάς πηγαίνουν πίσω. Σύμφωνα με έγγραφα του υπουργού Υποδομών που αναρτήθηκαν στη «Δι@ύγεια», παίρνουν παράταση για το φθινόπωρο οι διαγωνισμοί τόσο για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη όσο και για την υποθάλάσσια ζεύξη της Λευκάδας.
Το πρώτο έργο παίρνει παράταση για τις 7 Οκτωβρίου, καθώς το οικονομικό περιβάλλον δεν διευκολύνει «τη δημιουργία ικανών για τις ανάγκες του έργου τεχνικών και επενδυτικών εταιρικών σχημάτων, μέσω των οποίων θα μπορούσαν να κινητοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια για να χρηματοδοτηθούν η μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του έργου».
Για τον ίδιο λόγο παίρνει παράταση ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας ως το τέλος Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την υποθαλάσσια οδική ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.