Αισιόδοξα ξεκίνησε η λειτουργία του Farmers Republic στον Αγιο Στέφανο της Αττικής, της πρώτης αγοράς αγροτικών προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, γεγονός που επιβεβαιώνεται τόσο από το ενδιαφέρον των παραγωγών –τυποποιημένων και νωπών προϊόντων –όσο και από την προσέλευση των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, όπως λέει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο επιχειρηματίας κ. Δημήτρης Κουτσολιούτσος, ότι «το περασμένο Σάββατο στη λαϊκή αγορά των βιοκαλλιεργητών τα προϊόντα εξαντλήθηκαν δύο ώρες πριν από τη λήξη της». Στις δύο εβδομάδες λειτουργίας της πρώτης στεγασμένης αγοράς που λειτουργεί στην Αττική –αντίστοιχα υποδείγματα που υπάρχουν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες –φιλοξενούνται ήδη περί τους 90 παραγωγούς με 1.100 κωδικούς προϊόντων –προβλέπονται συνολικά 150 θέσεις παραγωγών. «Και καθημερινά προστίθενται νέοι παραγωγοί και νέα προϊόντα» λέει ο κ. Κουτσολιούτσος. Παράλληλα η λαϊκή αγορά των βιοκαλλιεργητών θα λειτουργεί δύο φορές την εβδομάδα –στις δύο πρώτες εβδομάδες λειτούργησε μόνο το Σάββατο, από την ερχόμενη εβδομάδα θα λειτουργεί και την Τετάρτη.
Η αγορά λειτουργεί σε έκταση 1.200 τ.μ. και παρέχονται στους παραγωγούς ο χώρος, η οργάνωση και οι υπηρεσίες logistics διαμορφώνοντας έτσι σημαντικές οικονομίες κλίμακος. Η πώληση γίνεται απευθείας από τους παραγωγούς με δική τους ταμειακή μηχανή. Και υπάρχει η δυνατότητα, εφόσον ο καταναλωτής γνωρίσει και εμπιστευτεί έναν παραγωγό, να παραγγέλνει ηλεκτρονικά μέσω του e-shop και η εταιρεία διαχείρισης θα κάνει τη διανομή κατ’ οίκον.
Οι τιμές, όπως λέει ο επιχειρηματίας, στη λαϊκή αγορά είναι φθηνότερες κατά 10% – 15% από τις άλλες αγορές βιολογικών προϊόντων της Αττικής, ενώ οι τιμές των τυποποιημένων προϊόντων είναι χαμηλότερες από 10% ως και 40% σε ορισμένες περιπτώσεις από ομοειδή προϊόντα σε αλυσίδες σουπερμάρκετ –«τα κρασιά της κάβας μας είναι 10% φθηνότερα, ενώ η διαφορά είναι μεγαλύτερη στα όσπρια και τα ζυμαρικά και ακόμη πιο μεγάλη στο ελαιόλαδο και στο μέλι» προσθέτει ο ίδιος. Για να πουλήσει ένας βιοκαλλιεργητής τα προϊόντα του στη λαϊκή αγορά καταβάλλει το αντίτιμο ενός εισιτηρίου της τάξεως των 30 ευρώ, ενώ ένας παραγωγός τυποποιημένων προϊόντων καταβάλλει το 22,3% των λιανικών του πωλήσεων.
Επίσης το Farmers Republic παρέχει προς τους παραγωγούς υπηρεσίες marketing και βελτίωσης των καλλιεργειών σε χαμηλές τιμές, συνεργασία με γεωπόνους, τεχνολόγους τροφίμων, φορείς ελέγχου και πιστοποίησης, καθώς και προβολή βιογραφικού των παραγωγών και των μεθόδων καλλιέργειας και παρασκευής των προϊόντων σε ειδικές προθήκες στους πάγκους και στο παντοπωλείο, καθώς επίσης και οπτικοακουστικό και έντυπο υλικό που παρουσιάζεται στον χώρο και εστιάζει σε ιδιαίτερα προϊόντα και πρόσωπα που έχουν διαγράψει σημαντική πορεία στην ελληνική διατροφή.
Οπως είπε ο κ. Κουτσολιούτσος στην επόμενη πενταετία θα γίνει δυνατή η απόσβεση της επένδυσης.

Δημοσιεύτηκε στο HELIOS PLUS στις 6 Φεβρουαρίου 2014

HeliosPlus