Αν. Κουράκης: Προσπάθεια του υπουργού να προσβάλλει το αυτοδιοίκητο
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Τάσος Κουράκης δήλωσε σχετικά ότι ο κ. Αρβανιτόπουλος, «αφού πρώτα έκανε τα αδύνατα δυνατά για να διαλύσει τη συνολική λειτουργία των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, καταθέτει τώρα τροπολογία για να “σώσει” τα Ιδρύματα από τον ίδιο του τον εαυτό».
Ο κ. Κουράκης δήλωσε ότι «αντί να επιλύσει τα προβλήματα που η πολιτική της κυβέρνησης έχει προκαλέσει στα ΑΕΙ, αντί να ικανοποιήσει τα αιτήματα των πρυτάνεων για νομοθετική ρύθμιση και επέκταση του εξαμήνου έτσι ώστε να υπάρχει χρονικό περιθώριο διαλόγου με την ακαδημαϊκή κοινότητα, ο υπουργός Παιδείας προβαίνει σε ανακοίνωση περί του δικαιώματος “διπλής εξεταστικής”, τον Φεβρουάριο και τον Ιούνιο για όλους τους φοιτητές. Το δικαίωμα αυτό δεν εκπορεύεται από τη μεγαλοθυμία του Κ. Αρβανιτόπουλου, αλλά από μια ακόμα προσπάθειά του να προσβάλει το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ χωρίς όμως να λύνει κανένα από τα προβλήματα λειτουργίας τους».
«Αυτό που δεν απαντά ο υπουργός Παιδείας είναι πώς ακριβώς σκοπεύει να “σώσει” το εξάμηνο – από τη στιγμή που τα Ιδρύματα δεν λειτουργούν, ούτε θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ομαλά ύστερα από τις επαπειλούμενες διαθεσιμότητες του διοικητικού προσωπικού. »Η προσπάθεια δημιουργίας κλίματος κοινωνικού αυτοματισμού έχει ήδη καταρρεύσει και το μόνο που απομένει στον υπουργό είναι η επικοινωνιακή διαχείριση του προβλήματος, μέσα από δημοσιεύματα “προθύμων” μέσων επικοινωνίας. Τα δημοσιεύματα αυτά διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και παραπλανούν τους φοιτητές και τις οικογένειές τους»
«Ως μοναδικός υπεύθυνος για τις χαμένες ώρες διδασκαλίας, το καλύτερο που θα μπορούσε να πράξει είναι να ακυρώσει την υπουργική απόφαση που οδηγεί σε απολύσεις το προσωπικό των Ιδρυμάτων και να λειτουργήσει για μια φορά προς όφελος της δημόσιας εκπαίδευσης, επιτρέποντας στα Ιδρύματα να ανοίξουν και να συνεχίσουν το έργο τους» καταλήγει ο κ. Κουράκης.
Ερώτηση στη Βουλή από την κυρία Μαρία Ρεπούση
Από την πλευρά της ΔΗΜΑΡ η βουλευτής της κυρία Μαρία Ρεπούση κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση για τον υπουργό Παιδείας.
Όπως αναφέρει σε αυτήν, «οι διοικητικοί υπάλληλοι που απογράφηκαν στην ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας κατέθεσαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου να αποδείξουν την ακρίβεια των δηλωθέντων τους. Στη συνέχεια το υπουργείο Παιδείας θα έστελνε τη βάση δεδομένων με τους απογραφέντες και τους φακέλους τους στο ΑΣΕΠ, το οποίο ως ανεξάρτητη αρχή θα έκανε τον έλεγχο γνησιότητας των πτυχίων, την αντιπαραβολή των φακέλων με τη βάση δεδομένων και θα προχωρούσε στη μοριοδότηση».
Η κυρία Ρεπούση αναφέρει: «Οι φάκελοι αυτοί δεν εξετάστηκαν ποτέ από το ΑΣΕΠ με αποτέλεσμα η κοινοποίηση των προσωρινών πινάκων προς διαθεσιμότητα να βρίθει ανακριβειών. Οι διοικητικοί υπάλληλοι του ΕΚΠΑ και ΕΜΠ κατέθεταν τις ενστάσεις τους προκειμένου να γίνει αποκατάσταση της αλήθειας και σωστή μοριοδότηση. Οι ενστάσεις αυτές έπρεπε να εξεταστούν από την Τριμελή Επιτροπή που είχε ορίσει το υπουργείο Παιδείας και της οποίας τα δύο μέλη ήταν από το πανεπιστήμιο και μία δικαστής. Η επιτροπή συνεδρίασε και οι εκπρόσωποι του πανεπιστημίου αρνήθηκαν να συντάξουν τους τελικούς πίνακες χωρίς αντιπαραβολή των στοιχείων με αποτέλεσμα το υπουργείο Παιδείας να τους παραιτήσει, ορίζοντας στη θέση τους δύο υπαλλήλους του υπουργείου και μετονομάζοντάς τους προσωρινούς πίνακες σε οριστικούς με τροποποιήσεις όμως στα ονόματα και κοινοποιώντας τους στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου. Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου όμως έληγε η προθεσμία υποβολής ενστάσεων στους προσωρινούς πίνακες».
«Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας που ακολουθήθηκε ήταν η αποχώρηση με άδικο τρόπο διοικητικών υπαλλήλων. Ενδεικτικό της αναξιοπιστίας της μοριοδότησης είναι το γεγονός πως, ενώ στο ΕΚΠΑ μέχρι σήμερα έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ 12 υπάλληλοι διαφόρων ειδικοτήτων, από την απογραφή προέκυψαν πάνω από 200 υπάλληλοι οι οποίοι δηλώνουν ότι έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ με αποτέλεσμα τη μοριοδότησή τους με 20 μόρια. »Ανύπαρκτα μόρια δόθηκαν επίσης σε υπαλλήλους μέσω της αξιολόγησης καθώς στο ΕΚΠΑ καμία σχετική αξιολόγηση δεν έχει πραγματοποιηθεί από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Ως αποτέλεσμα με την απογραφή εμφανίστηκε μεγάλος αριθμός υπαλλήλων να έχει αξιολογηθεί, χωρίς το υπουργείο να ελέγξει τη νομιμότητα αυτών των αξιολογήσεων. Τα παραπάνω γεγονότα έχουν οδηγήσει σε πλήρη απόγνωση μεγάλο αριθμό υπαλλήλων οι οποίοι αδικούνται διότι δεν εφαρμόζεται η νομιμότητα και δεν εξετάζονται οι ενστάσεις τους»
Και ερωτάται ο υπουργός: «Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να διορθωθεί, να ακυρωθεί ή να αντικατασταθεί η διαπιστωτική πράξη που έχει δημοσιευτεί και να εξασφαλιστεί η αντικειμενική διαδικασία μοριοδότησης των διοικητικών υπαλλήλων του ΕΚΠΑ και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου;»