Την ερχόμενη Τετάρτη θα εισαχθεί τελικά στη Βουλή για συζήτηση το νέο «Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας –Αττικής 2021». Το κείμενο αν και ήταν έτοιμο από το 2011, επί υπουργίας Τίνας Μπιρμπίλη, είχε χάσει τον …δρόμο για το Κοινοβούλιο. Οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) που τη διαδέχθηκαν έβαλαν το …χεράκι τους και τελικά το νέο Ρυθμιστικό πήρε την τελική του μορφή πριν από περίπου έναν μήνα.
Το κείμενο διατηρεί τις βασικές αρχές της συμπαγούς πόλης, βάζοντας φρένο στην εκτός σχεδίου δόμηση, με κατάργηση των παρεκκλίσεων αρτιότητας σε οικόπεδα μικρότερα των τεσσάρων στρεμμάτων. Επίσης, διατηρεί ορισμένα οδικά έργα όπως είναι η επέκταση της Αττικής Οδού από το «Ελ. Βενιζέλος» προς το Λαύριο, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, η ∆υτική Περιφερειακή Υμηττού από τη συμβολή με την Αττική Οδό μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (σύνδεση με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω αστικής σήραγγας) και η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας. Προτείνει επεκτάσεις στις γραμμές του Μετρό, του ΗΣΑΠ, του τραμ και του Προαστιακού.
«Όπως είχαμε δεσμευτεί, φέρνουμε για συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας –Αττικής 2021, προκειμένου να θεσμοθετήσουμε για την πρωτεύουσα της χώρας τις στρατηγικές επιλογές που θα αποτελέσουν τον οδικό χάρτη για τα επόμενα 20 χρόνια και οι οποίες αφορούν και αντιμετωπίζουν ισότιμα και συμπληρωματικά το Περιβάλλον, την Παραγωγή και την Επιχειρηματικότητα, τον Πολιτισμό, την Κοινωνική Συνοχή και την Αστική Αναζωογόνηση», αναφέρει ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Μανιάτης. Και καταλήγει: «Προσδοκούμε στη γόνιμη συμμετοχή και συζήτηση των Βουλευτών και των κομμάτων, ώστε το τελικό σχέδιο που θα προκύψει να είναι ένα ολοκληρωμένο χωροταξικό, πολεοδομικό και αναπτυξιακό περιβαλλοντικό πλαίσιο για την Αττική».