Ηχηρό μήνυμα αποδοκιμασίας του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, καθώς και των περιστατικών βίας κατά μεταναστών, εκπέμπουν ολοένα και περισσότεροι ιεράρχες της ελληνικής ορθόδοξης Εκκλησίας, απονομιμοποιώντας εκείνες τις φωνές, κυρίως από το χώρο της ακροδεξιάς, που επιχειρούν να εμφανιστούν ως «υπερασπιστές» της χριστιανικής πίστης την ίδια ώρα που στρέφονται κατά αδύναμων συνανθρώπων μας, όπως οι μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα.
Την αρχή έκανε πριν από περίπου δύο εβδομάδες ο μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης, Παύλος, μετά τα επεισόδια που έγιναν έξω από το θέατρο «Χυτήριο» στην παράσταση «Corpus Christi», στα οποία συμμετείχαν και στελέχη της «Χρυσής Αυγής».
Όπως είχε δηλώσει χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, «η Χρυσή Αυγή διώκει τον Χριστό, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα των προσφύγων, των μεταναστών, ακόμα και των παιδιών».
«Μαύρη νύχτα είναι στην πραγματικότητα η Χρυσή Αυγή», είχε πει.
Εν συνεχεία, ο μητροπολίτης κατήγγειλε ότι δέχεται απειλητικά τηλεφωνήματα από ακροδεξιούς που ενοχλήθηκαν για τη δημόσια παρέμβασή του, καθώς άγνωστοι τηλεφωνούσαν στο Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου της Σιάτιστας και εξύβριζαν με ακατονόμαστες εκφράσεις τον μητροπολίτη, ζητώντας του να σωπάσει εάν δεν θέλει να υποστεί τις «συνέπειες».
Ο κ. Παύλος επανήλθε πρόσφατα στο θέμα, τονίζοντας ότι η «Ορθοδοξία» της Χρυσής Αυγής με την πίστη, το βίωμα και την Ορθοδοξία του Ευαγγελίου «είναι ευθέως αντίστροφες και αλληλοαποκλειόμενες».
Δηλώσεις κατά του φαινομένων ρατσισμού και βίας κατά μεταναστών, εκπέμπουν άλλοι οκτώ μητροπολίτες με δηλώσεις τους στον «Τύπο της Κυριακής».
Επίσης στο «Έθνος της Κυριακής» φιλοξενούνται ανάλογες δηλώσεις των μητροπολιτών Σιατίστης και Μεσσηνίας.
Ο ρατσισμός δεν συνάδει με τη διδασκαλία του Χριστού
Ο Μητροπολίτης Κορίνθου Διονύσιος καλεί τα μέλη της Χ.Α. να αφήσουν ήσυχους την Εκκλησία αλλά και τον Χριστό, τονίζοντας πως «η Εκκλησία δεν μπορεί να είναι εναντίον των μεταναστών και των ξένων». «Δεν θα παίξουμε το παιχνίδι κανενός. Ουτε δεξιόστροφο ούτε αριστερόστροφο», προσθέτει.
Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, τονίζει δεν συμφωνεί με την άποψη ότι μια μερίδα πολιτών μπορεί να υποκαθιστά το κράτος. «Ούτε δέχομαι τις βάναυσες συμπεριφορές απέναντι στους μετανάστες» λέει και υπογραμμίζει πως όταν κάποιοι ακραίοι τον ρώτησαν γιατί ταΐζει τους μετανάστες, τους απάντησε ότι «είναι εντολή του Ευαγγελίου». «Η πίστη ανήκει σε όλο το γένος των Ελλήνων», καταλήγει.
Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος αναφέρει πως «ο Χριστός δεν διαχώριζε ανάλογα με το χρώμα, το φύλο, την εθνικότητα ή την θρησκεία».
«Δεν μπορούμε να ρίχνουμε τους μετανάστες που εισέρχονται στην χώρα μας στον Καιάδα», επισημαίνει και ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος, και τονίζει ότι «δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε στους ξένους σαν είναι κτήνη. Άνθρωποι είναι ανεξάρτητα των πιστεύω τους».
«Η Εκκλησία είναι κατά του ρατσισμού και της βίας» δηλώνει ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος. «Είμαστε υπέρ της αγάπης, της πίστης και της ενότητας της κοινωνίας», προσθέτει και υπογραμμίζει πως «αρμόδια αρχή για την λαθρομετανάστευση είναι μόνο το ίδιο το κράτος και η Πολιτεία».
«Όλοι οι άνθρωποι είναι αδέλφια μας» σημειώνει και ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος, τονίζοντας ότι δεν συμφωνεί με τα κόμματα, όπως η Χρυσή Αυγή, που δεν ασπάζονται την χριστιανική πίστη. «Πρέπει να φερόμεθα ως Χριστιανοί. Τα άκρα δεν ωφελούν» δηλώνει και υπογραμμίζει πως με το να βρίσκονται οι μετανάστες «στο δρόμο ή να ζουν σε άθλιες συνθήκες σε σπίτια-τρώγλες, τους καταδικάζουν».
Λιγότερη φασαρία για τη Χ.Α.και περισσότερη δουλειά, ζητά ο Μητροπολίτης Χαλκίδας Χρυσόστομος, τονίζοντας ότι «είμαστε όλοι παιδιά του Θεού» και κάνοντας λόγο για διαφήμιση της Χ.Α. από τα ΜΜΕ.
Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος με συνέντευξή του στην εφημερίδα «Έθνος» διερωτάται από πότε «οι αρχαιολάτρες και οι δωδεκαθεϊστές έγιναν ομολογητές και προασπιστές της πίστης του Χριστού; Πώς είναι δυνατόν να συνδυάζουν τη βία με το Σταυρό;»
Αναφερόμενος για τα επεισόδια έξω από το θέατρο «Χυτήριο», τονίζει πως «η συγκεκριμένη αντίδραση ήταν η μεγάλη ευκαιρία για να εκδηλωθεί η ακραία αυτή πολιτικο-θρησκευτική διαπλοκή, η οποία φαίνεται ότι κυοφορείτο στα σπλάγχνα της ελληνικής κοινωνίας από καιρό».
«Βρήκαν λοιπόν την «μεγάλη ευκαιρία» για να φανερώσουν το διπλό προσωπείο τους, το πολυεπίπεδο δηλαδή φαινόμενο του «συνδρόμου της Βαϊμάρης»», σημειώνει.