«Αν επέλεγα εγώ θέματα για τις εξετάσεις δεν θα έβαζα ποτέ κείμενο της Αρβελέρ»… Αυτό λέει στο «Βήμα» η ίδια η ακαδημαϊκός κυρία Ελένη Αρβελέρ σχολιάζοντας την επιλογή κειμένου της για την αρχαία τέχνη στα ερωτήματα τα Έκθεσης, την πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων.
«Γράφω δύσκολα, δεν είναι για παιδιά τα κείμενα μου» λέει η κυρία Αρβελέρ. «Στην Γαλλία, όπου ως πρύτανης δίνω εγώ τα θέματα στα σχολεία, ποτέ δεν έδωσα τέτοια θέματα. Ουδέποτε θα έδινα εγώ τέτοιο κείμενο. Τι δίνετε εδώ στα παιδιά; Τι πράγματα είναι αυτά;» αναρωτιέται. Και συνεχίζει χαριτολογώντας: «Εγώ όταν μιλώ οι μεταφραστές τρέμουν. Σε δυο ανθρώπους τρέμουν. Σε εμένα και τον Βενιζέλο…».
Το θέμα της επιλογής ενός τόσο δύσκολου θέματος στην Έκθεση, αλλά και ο σάλος που ξέσπασε χθες μετά την ακύρωση ενός θέματος που κρίθηκε ως «επιστημονικά λανθασμένο» στην Φυσική κατεύθυνσης, δημιουργούν ήδη ένα αρνητικό φορτίο στις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις.
Μάλιστα πολλοί γονείς σκέφτονται ήδη να προσφύγουν στη δικαιοσύνη καθώς τα παιδιά τους έλυσαν το θέμα που ακυρώθηκε και μάλιστα με επιστημονικά σωστό τρόπο.
«Δεν έχει ξαναγίνει τέτοιο, να ακυρωθεί θέμα των εξετάσεων κατ’ αυτό τον τρόπο» λέει στο «Βήμα» ο κ. Νικ. Αγγελίου πατέρας της 17χρονης Στεφανίας που έδωσε την Παρασκευή εξετάσεις και έλυσε το επίμαχο ερώτημα σωστά.
«Έχουν μπλέξει τα πολιτικά, έχουν αφήσει την Παιδεία έξω και τα παιδιά μας που έχουν λιώσει εφέτος δεν τα σκέφτεται κανείς» λέει η μητέρα της Στεφανίας, Ειρήνη. «Δεν ξέρω, τι να κάνω; Το παιδί μου έχει στενοχωρηθεί πολύ, δεν έχει διάθεση να συνεχίσει τις εξετάσεις, μου λέει ότι έχασε τις ελπίδες της. Μου κόβουν τα όνειρα μου έλεγε χθες» λέει η κυρία Ευαγγελίου. «Να βάζουν δύσκολα θέματα αλλά είναι σαφέστερα. Ασάφειες σε παιδιά 17 ετών; Και μετά να ακυρώνουν το θέμα παρότι κάποια κατόρθωσαν να το λύσουν;» αναρωτιέται η κυρία Ευαγγελίου.
«Εγώ το έλυσα το πρόβλημα» λέει η ίδια η Στεφανία. «Αν έχω γράψει για παράδειγμα 90 μονάδες, με την απόφαση να καταργηθεί, κάποιος που δεν το έλυσε θα πάρει 94 όταν μοιραστούν οι μονάδες του σε άλλα ερωτήματα» συνεχίζει. «Γιατί να μου στερήσει μια θέση; Είναι αδικία», αναφέρει.
Σωρεία προσφυγών
Πάντως, σωρεία προσφυγών, επιστολών και ενστάσεων αναμένονται από την ερχόμενη εβδομάδα στο υπουργείο Παιδείας όπου και θα προσφύγουν γονείς των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
«
Η ακύρωση του θέματος Γ4 από τους ταγούς της εκπαιδευτικής μας νηνεμίας είναι ένα ακόμα λάθος στην αλυσίδα των γεγονότων που διόγκωσαν μία ανθρωπίνως κατανοητή αβλεψία» λέει ο εκπαιδευτικός και ιδιοκτήτης φροντιστηρίου κ.
Γ. Χατζητέγας.
«Το αδιοίκητο υπουργείο Παιδείας προσπαθώντας να ικανοποιήσει την επιστημονική αυστηρότητα και αυταρέσκεια υπερέβη τις πάγιες αρχές που ισχύουν στη διαχείριση ανάλογων κρίσεων» συνεχίζει. «Μία διαχρονικά συνετή θέση , η οποία εμπιστεύεται την κρίση των έμπειρων βαθμολογητών κατά περίπτωση, είναι η αποδοχή κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένης λύσης. Αντί αυτής της αυτονόητης στάσης το υπουργείο υπέκυψε στη λεξιλαγνεία μιας πύρινης ανακοίνωσης ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου για λογαριασμό εκείνων που έλυσαν το ζητούμενο Γ4 κατά την κοινή λογική των λύσεων που κατακλύζουν το διαδίκτυο από εκατοντάδες δασκάλους της Φυσικής» συνεχίζει.
Να σημειωθεί ότι η κατάργηση του ερωτήματος έγινε μετά από σκληρή ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών για το θέμα χαρακτηρίζοντάς το ως επιστημονικά λανθασμένο και ζητώντας συγνώμη για την επιλογή του από τα παιδιά που συμμετέχουν στις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις.
Νέα ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας
«Το Υπουργείο Παιδείας ύστερα από σχετικά ερωτήματα υποψηφίων, επισημαίνει ότι το μόνο αρμόδιο όργανο για την επιλογή των θεμάτων και τις Οδηγίες προς τα Βαθμολογικά Κέντρα είναι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.)» αναφερεται σε νεα ανακοινωση που εξεδωσε για το θέμα το υπουργείο.
«Σε ό,τι αφορά στο μάθημα της Φυσικής και στο τέταρτο ερώτημα (Γ4) του τρίτου θέματος, από τη στιγμή που διαπιστώθηκε ότι η διατύπωση του ερωτήματος αυτού δεν ήταν πλήρης επιστημονικά, η ΚΕΕ προχώρησε στην ακύρωσή του και έδωσε αμέσως τις σχετικές οδηγίες στους βαθμολογητές επιμερίζοντας τις 7 μονάδες, που θα ελάμβανε το ακυρωθέν ερώτημα, στα υπόλοιπα τρία ερωτήματα του ίδιου θέματος» αναφερεται στην ανακοινωση.
«Επαναλαμβάνεται ότι, όσον αφορά στη γραπτή εξέταση του μαθήματος, η βαθμολόγηση δεν έχει ακόμα ξεκινήσει, ενώ για τους έχοντες ήδη εξεταστεί προφορικώς (υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), ισχύει η ίδια ρύθμιση» καταληγει το υπουργειο Παιδειας.