Η ιδέα του κ. Γιώργου Κλειβοκιώτη, που ζει εδώ κι έξι χρόνια στο Ντουμπάι, για τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding μιας κινούμενης γιγαντοαφίσας που θα προσκαλεί για έναν ολόκληρο μήνα τους Αμερικανούς στην Ελλάδα από την Times Square της Νέας Υόρκης, έγινε πραγματικότητα ξεπερνώντας τον αρχικό στόχο των 15.000 δολαρίων και φτάνοντας μέσα σε 20 ημέρες τις 20.352 δολάρια.
Με συνοδοιπόρους δύο φίλους, τους κκ. Ονίκ Παλαντζιάν και Στάθη Χαϊκάλη, άρχισαν περίπου πριν από δύο μήνες την καμπάνια Up Greek Tourism, η οποία ενέπνευσε 338 υποστηρικτές, πάνω από 20 εθελοντές – άγνωστους ως τότε μεταξύ τους – και περισσότερους από 4.500 φίλους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. «Βλέποντας αντιδράσεις κι ενέργειες ανθρώπων και ομάδων που ουσιαστικά διώχνουν τους τουρίστες από τη χώρα μας, αποφάσισα ότι πρέπει να κάνω κάτι για τη θετική προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό ως μιας χώρας ασφαλούς και φιλόξενης» λέει στο «Βήμα» ο κ. Κλειβοκιώτης.
Αν και ο στόχος της καμπάνιας είναι συγκεκριμένος, η προώθηση του ελληνικού τουρισμού στην αμερικανική αγορά, ο συμβολισμός της πρωτοβουλίας, είναι πολύ σημαντικότερος, σύμφωνα με τον κ. Ονίκ Παλαντζιάν. «Το μήνυμά μας είναι προς εμάς τους ίδιους, τους Ελληνες. Να μη μένουμε εγκλωβισμένοι περιμένοντας κάποιοι άλλοι να κάνουν πράγματα για εμάς, γιατί και σπουδαίες ιδέες έχουμε και μπορούμε να τις υλοποιήσουμε».

Τράπεζα εθελοντών
Η συγκέντρωση των χρημάτων αποδείχθηκε εύκολη υπόθεση, μιας και Ελληνες από όλον τον κόσμο αγκάλιασαν θερμά την πρωτοβουλία. Το 90% των προσφορών χρημάτων έγινε από Ελληνες και από αυτούς το 50% ανήκει στον ελληνισμό της Διασποράς, που ήθελαν να βοηθήσουν την πατρίδα με κάθε τρόπο, όπως επισημαίνει ο κύριος Στάθης Χαϊκάλης. «Ακόμη και σήμερα έρχονται συγκινητικά μηνύματα για προσφορά εθελοντικής βοήθειας. Εχουμε μία τράπεζα εθελοντών που ελπίζουμε να αξιοποιηθεί σε μια ανάλογη προσπάθεια στο μέλλον» τονίζει στο «Βήμα».
Με ένα τέτοιο συγκινητικό γράμμα συνόδευσε και ο Ελληνοαυστραλός κ. Πέτρος Διονυσόπουλος την προσφορά του στην καμπάνια. «Εγραψα λίγα λόγια για να εκφράσω την ευγνωμοσύνη όλων των Ελλήνων της Διασποράς. Μάθαμε την ελληνική κουλτούρα μέσα από τις διηγήσεις των παππούδων μας και θέλουμε την όμορφη εικόνα που έχουμε εμείς για την πατρίδα να την έχουν και οι υπόλοιποι. Η Ελλάδα αξίζει να έχει δημιουργικούς ανθρώπους, ειδικά αυτές τις ημέρες που οι πολίτες της δοκιμάζονται» λέει ο ίδιος στο «Βήμα», καθώς ταξιδεύει προς την Αμερική, όπου την επόμενη εβδομάδα θα έχει τη χαρά να δει με τα μάτια του τι κατάφερε μαζί με τους συμπατριώτες του.
Με στόχο να γίνουν το ζωντανό παράδειγμα ότι εμείς οι ίδιοι μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα, χωρίς να τα περιμένουμε όλα από πολιτικούς και κυβερνήσεις, δίνοντας μία πνοή ελπίδας σε όλους τους Ελληνες, οι εθελοντές εργάζονται 24 ώρες το 24ωρο γεφυρώνοντας αποστάσεις και διαφορές ώρας.
«Εμείς οι Ελληνες του εξωτερικού αισθανόμαστε συχνά θεατές σε αυτή την παράσταση χρεοκοπίας της χώρας μας. Κι όμως μπορούμε να βοηθήσουμε, ίσως έχουμε μάλιστα και περισσότερη ενέργεια» λέει η κυρία Θέκλα Ευτυχιάδου, υπεύθυνη για την προώθηση της καμπάνιας στα διεθνή μέσα, που ζει κι εργάζεται στη Βοστώνη.
«Δουλεύουμε πάνω σε αυτό το πρότζεκτ 20 εθελοντές που ως επί το πλείστον δεν γνωριζόμασταν πριν μεταξύ μας. Εχουμε όλοι τις δουλειές μας και μένουμε σε διαφορετικές ηπείρους, επικοινωνώντας μέσα από ένα κλειστό γκρουπ στο facebook. Το εντυπωσιακό είναι ότι όλοι δείξαμε συνέπεια στο υστέρημα του χρόνου μας για να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα» εξηγεί η κυρία Ιωάννα Δρέττα, ειδική στη διαχείριση έργων.

Είδηση και στη «Huffington Post»
Η όλο και αυξανόμενη θετική ανταπόκριση των διεθνών μέσων ενημέρωσης, πριν ακόμα το billboard κάνει την εμφάνισή του ανάμεσα στις τεράστιες πινακίδες νέον και τους ουρανοξύστες της Times Square, αποτελεί μια πρώτη επιβράβευση. Η ελληνικής καταγωγής ιδρύτρια της ιστοσελίδας «Huffington Post» κυρία Αριάνα Χάφινγκτον ήταν η πρώτη που ανταποκρίθηκε θετικά, με αποτέλεσμα το Up Greek Tourism να αναφέρεται ως σήμερα σε δύο άρθρα.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί ο τίτλος άρθρου του «Guadrian» που αναφέρει ότι παρά τις δύσκολες ώρες που περνάει η χώρα «παραμένει ένας όμορφος και ασφαλής προορισμός για διακοπές». Ενώ θετικό είναι το ενδιαφέρον πολλών διεθνών μέσων για την πρωτοβουλία, ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν το CNN και το BBC που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συναντήσουν όσους εκπροσώπους βρεθούν στη Νέα Υόρκη για την επίσημη παρουσίαση της γιγαντοαφίσας, το Σάββατο 24 Μαρτίου.
«Δεν είναι δυνατόν να βρεθούμε όλοι στη Νέα Υόρκη. Τα έξοδα όσων εργάστηκαν για το πρότζεκτ δεν καλύφθηκαν από τη χρηματοδότηση. Ολοι εργάστηκαν εθελοντικά βάζοντας χρήματα από την τσέπη τους» επισημαίνει ο κ. Παλαντζιάν. Εξάλλου και οι τρεις ιδρυτές έχουν την πεποίθηση ότι αυτός ακριβώς ο εθελοντικός χαρακτήρας είναι που χάρισε στην προσπάθεια τόσο μεγάλη δυναμική.
Το πείραμα ήταν μεγαλόπνοο αλλά η επιτυχία δικαίωσε τους εμπνευστές του, οι οποίοι αν και θέλουν να μην υπόσχονται πολλά, έχουν ήδη στο μυαλό τους τα επόμενα σχέδιά τους. Κι αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι υπάρχει η σκέψη το πρότζεκτ αυτό να επαναληφθεί και στο Βερολίνο, είναι φανερό ότι ετοιμάζονται να βουτήξουν σε ακόμη βαθύτερα νερά.

Η Πλάκα ανταποκρίνεται
Δικτυωμένη γειτονιά
Ο κ. Χρήστος Θαλασσινός, ιδιοκτήτης τουριστικού καταστήματος στην Πλάκα, ενημερώθηκε για το Up Greek Tourism από μία αμερικανίδα φίλη που αγαπά ιδιαίτερα τη χώρα μας. «Μόλις το έμαθα σκέφτηκα ότι πρέπει όλοι οι επαγγελματίες να συμβάλουμε. Αυτοί οι άνθρωποι προωθούν εθελοντικά κάτι που για εμάς είναι επάγγελμα» λέει ο ίδιος.
Πόρτα-πόρτα λοιπόν πήγε στους γείτονές του στην οδό Πανδρόσου και μιλώντας τους για την ιδέα να συνεισφέρουν ό,τι μπορούσε ο καθένας συγκέντρωσε το ποσό των 800 ευρώ. «Ακόμη και οι μεγαλύτεροι άνθρωποι ήταν από την αρχή θετικοί. Τα ποσά που δώσαμε ήταν μέσα στο πλαίσιο των σημερινών δυνατοτήτων μας, δηλαδή από 10 ως 50 ευρώ ο καθένας».
Οπως εξηγεί μάλιστα το αισιόδοξο μήνυμα είναι ότι, αν και επιφυλακτικοί κάποιοι, όλοι συνηγόρησαν ότι κανένας άλλος δεν θα τους βοηθήσει να ζωντανέψουν τα μαγαζιά τους εκτός από τους ίδιους. Ετσι, όλα μαζί τα μαγαζιά της οδού Πανδρόσου δικτυώνονται μέσω facebook και ετοιμάζονται να αναλάβουν ανάλογες δράσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ