Ανοικτό άφησε το ενδεχόμενο «αλλαγών» και «βελτιώσεων» στο νόμο πλαίσιο για τα πανεπιστήμια, σήμερα η απερχόμενη υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου, παραδίδοντας τη σκυτάλη στον διάδοχό της, καθηγητή γλωσσολογίας και πρώην πρύτανη, κ. Γ. Μπαμπινιώτη. Ωστόσο, όπως έσπευσε να προσθέσει, πρέπει πρώτα να εφαρμοστεί ο νόμος αυτός και να αξιολογηθεί.
«Κλείνει ένα κεφάλαιο με λάθη, καθυστερήσεις και ίσως αδικίες. Λάθη, όμως, δεν κάνει όποιος δεν δουλεύει. Πάντα πρόθεσή μου ήταν να υπηρετήσω τη δημόσια Παιδεία» ανέφερε η απερχόμενη υπουργός.
«Η πορεία μου στο υπουργείο Παιδείας ήταν δύσκολη και συγκρουσιακή», παρατήρησε η κυρία Διαμαντοπούλου. «Εκτός από τα λάθη, όμως, υπήρξε δημιουργικό ισοδύναμο».
Οπως ανέφερε «όταν ανέλαβα μου είπε ένας πολιτικός της αντιπολίτευσης «σ’ αυτό το υπουργείο ή θα κάνεις πράγματα και θα πονέσεις ή θα κάτσεις πίσω και θα περάσεις κάλα». Επέλεξα το πρώτο».
Ανάπτυξη χωρίς βάση στην Παιδεία δεν μπορεί να υπάρξει, είπε η κυρία Διαμαντοπούλου, με αφορμή τα νέα της καθήκοντα. Οπως είπε «το υπουργείο Ανάπτυξης (μπορεί να) είναι στην καρδιά των εξελίξεων, αλλά το υπουργείο Παιδείας είναι ό,τι πιο σημαντικό μπορεί να ζήσει ένας πολιτικός στην πορεία του».
Αναφερόμενη στο καυτό θέμα του νόμου πλαίσιο για τα ΑΕΙ η κυρία Διαμαντοπούλου είπε ότι «ο νόμος εφαρμόζεται στο σύνολό του», αν και παραδέχθηκε ότι «βεβαίως υπάρχουν δυσκολίες».
Αλλαγές μετά την εφαρμογή
Συγκεκριμένα, ανέφερε, «υπάρχει δυσκολία στο άρθρο για την επιλογή νέων διοικήσεων των ΑΕΙ. Θέλει χρόνο και υπομονή για την πλήρη εφαρμογή του. Στην πορεία ίσως χρειαστεί αλλαγές η βελτιώσεις, αφού όμως εφαρμοστεί πλήρως».
Γενικότερα ωστόσο, όπως σημείωσε, «η μεταρρύθμιση στα ΑΕΙ αφήνει ένα πολιτικό και κοινωνικό κεκτημένο», υπενθυμίζοντας την πολιτική συναίνεση για την ψήφιση του και υποστηρίζοντας ότι την αλλαγή αυτή ήθελε η πλειοψηφία των πολιτών και των πανεπιστημιακών.
Η κυρία Διαμαντοπούλου είπε πάντως ότι στα 2,5 χρόνια που έμεινε στο υπουργείο Παιδείας εφάρμοσε το σύνολο των προγραμματικών δηλώσεων του 2009. Καλωσορίζοντας τον κ. Μπαμπινιώτη στο υπουργείο Παιδείας, αναφέρθηκε στα πορίσματα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία και την προσφορά του νέου υπουργού στην εκπαίδευση.
Συνεπής στη… σχέση του με τη γλώσσα, ο κ. Μπαμπινιώτης ξεκίνησε την ομιλία του με μία μίνι γλωσσολογική ανάλυση. Οπως είπε δεν έχει συνηθίσει να τον αποκαλούν «υπουργό», τον εκφράζει ωστόσο το πραγματικό περιεχόμενο της λέξης «ο υπηρέτης των συμφερόντων του λαού».
«Δεν είχα και δεν έχω πολιτικές βλέψεις» δήλωσε ο κ. Μπαμπινιώτης από την πλευρά του. Πρόσθεσε, όμως, ότι «θα στηρίξουμε, θα αξιολογήσουμε, θα βελτιώσουμε, θα συμπληρώσουμε το έργο που έγινε», σημειώνοντας ότι «κανείς δεν είναι αλάνθαστος». Ανάφερε ότι επί 40 χρόνια ασχολείται με την εκπαίδευση και ως προτεραιότητές του έθεσε το εξεταστικό σύστημα, το μεγάλο θέμα των σχολικών βιβλίων, το πανεπιστήμιο, καθώς και τα προγράμματα σπουδών στα σχολεία, τα οποία έκρινε ως ένα από τα σημαντικότερα θέματα.
Ο κ. Μπαμπινιώτης δήλωσε ότι θα στηρίξει την προκάτοχό του και έπλεξε το εγκώμιό της για το επίτευγμα της συναίνεσης, την οποία, όπως είπε, χαίρεται που η ίδια διακηρύσσει ως πολιτική ιδεολογία. Συνεχάρη την κυρία Διαμαντοπούλου για τις αλλαγές στα λύκεια και συγκεκριμένα για την εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε ανάλογες κρίσεις και για τη μεταρρύθμιση στα ΑΕΙ. Στο ίδιο κλίμα με την έναρξή, έκλεισε την ομιλία του με την ιστορική φράση του Αδαμάντιου Κοραή: «Διά την μεταβολήν της Ελλάδος άλλον τρόπο ούτε εστοχάσθην ποτέ ούτε στοχάζομαι παρά την παιδείαν».