Κυκλώματα επιτηδείων που αναλαμβάνουν την εικονική μετεγκατάσταση μεταφορικών εταιριών στην Κύπρο και την Βουλγαρία, χωρίς κανέναν τεχνικό και φορολογικό έλεγχο, που οδηγεί σε αθέμιτο ανταγωνισμό αλλά και φοροδιαφυγή κατ’ εξακολούθηση, καταγγέλει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ).
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, κ. Απ. Κενανίδης, γραφεία διεκπεραίωσης της Ελλάδας αναλαμβάνουν έναντι αμοιβής να δημιουργήσουν μεταφορικές εταιρίες σε Βουλγαρία και Κύπρο, να «περάσουν» εικονικά τα φορτηγά από τα αντίστοιχα ΚΤΕΟ και να στείλουν τις ξένες πινακίδες στον ενδιαφερόμενο ταχυδρομικά!
Όπως εξηγεί, η φορολογία των μεταφορέων σε Βουλγαρία και Κύπρο είναι 10%. «Όμως, ένα όχημα ποτέ δεν δουλεύει σε αυτές τις χώρες, αφού συνεχίζουν τα δραστηριουποιούνται μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας. Αυτοί που έχουν «Βουλγαρικά» οχήματα εκτελούν μεταφορές μεταξύ Ελλάδας και των Ιταλικών λιμανιών, ενώ τα «Κυπριακά» διακινούν εμπορεύματα από και προς Γερμανία, μέσω Βαλκανίων».
«Τι συμβαίνει;», διερωτάται ο κ. Κενανίδης. Και δίνει ο ίδιος την απάντηση: «Για παράδειγμα, αναλαμβάνουν 100 μεταφορές κατ’ έτος από και προς Ιταλία, όμως από αυτές δηλώνονται στην εφορία μόλις οι 10. Όμως, στο εξωτερικό δεν έχουν τα «τρυπημένα» και αριθμημένα τιμολόγια που έχουμε εδώ στην Ελλάδα, αλλά τιμολόγια με αύξοντα αριθμό. Έτσι, όλοι οι Έλληνες διαμεταφορείς τα προτιμούν, διότι κόβουν ότι τιμολόγιο θέλουν, αφού τους δίδεται η δυνατότητα να αποδίδουν ό,τι τους συμφέρει. Άλλο στον έλεγχο, άλλο στην εφορία και άλλο στον παραλήπτη!». Μάλιστα, όπως διευκρινίζει, η φοροδιαφυγή δεν αφορά μόνο το Ελληνικό κράτος, αλλά τόσο την Βουλγαρία όσο και την Κύπρο, αφού και από τις δικές τους υπηρεσίες αποκρύπτονται τιμολόγια.
Ο κ. Κενανίδης επισημαίνει ότι μέχρι στιγμής έχουν εγγραφεί σε εταιρίες του Μπλαγκόεβραντ, του Πετριτσίου και της Φιλιππούπολης περίπου 4.000 Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης(!), τα οποία, όπως υποστηρίζει, ανήκουν σε Έλληνες μεταφορείς. «Φτιάχνουν εικονικές εταιρίες, οι οποίες όλες μαζί, 40-50, στεγάζονται σε ένα γραφείο, όπως γίνεται και με τις off shore» συμπληρώνει.
«Όταν ήρθαν στην Ελλάδα Βούλγαροι ελεγκτές για να διασταυρώσουν τις καταγγελίες, εγκαταστάθηκαν στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας και πάνω από το 90% του στόλου φορτηγών που μέτρησαν ήταν ελληνόκτητο και παράνομο» σημειώνει.
ΚΤΕΟ – φαντάσματα και αθέμιτος ανταγωνισμός
Επίσης, ο κ. Κενανίδης καταγγέλει ότι τα εν λόγω οχήματα δεν περνούν από τα ξένα ΚΤΕΟ, όπως θα έπρεπε κανονικά να γίνει, σύμφωνα με τον νόμο, και αυτό το νομικό κενό καλύπτεται από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ της χώρας μας με «εθελούσιους» ελέγχους, κάτι, που δεν καμία έχει νόμιμη ισχύ.
«Μόνο για την μεταφορά του φορτηγού στην Κύπρο χρειάζονται 6.000 ευρώ. Ποιος θα το πάει εκεί για να το περάσει από ΚΤΕΟ;» διερωτάται και επισημαίνει ότι το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην Βουλγαρία.
Η ΟΦΑΕ καιρό τώρα αναφέρεται στην ύπαρξη πάσης φύσεως αθέμιτου ανταγωνισμού προς τους Έλληνες μεταφορείς. Συγκεκριμένα, όπως λέει, τα ασφάλιστρα που καλούνται να πληρώσουν στην Ελλάδα ξεπερνούν τις 5.000 ευρώ, όταν στη Βουλγαρία είναι 500, στην Ισπανία 600 και στην Γερμανία, που είναι και τα υψηλότερα, 1930 ευρώ. Ακόμη, όπως εξηγεί, τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών (ΚΑΕ) που βρίσκονται στα Τελωνεία Κήπων, Ευζώνων και Κακαβιάς παρέχουν αφορολόγητο πετρέλαιο μόνο προς τους μεταφορείς Τρίτων Χωρών, ενώ στα σύνορα με την Τουρκία, η Ομοσπονδία Φορτηγών της γειτονικής χώρας παρέχει στα μέλη της αφορολόγητα καύσιμα, διαλύοντας τον όποιον ανταγωνισμό, αφού «ο Τούρκος συνάδελφος πληρώνει 0,60 ευρώ ανά λίτρο κι εμείς 1,55 ευρώ, κάτι που σε μία διαδρομή Κωνσταντινούπολη – Αθήνα – Κωνσταντινούπολη συναπάγεται μία διαφορά 1.000 ευρώ», όπως εξηγεί.
«Καλούμε την Πολιτεία να λάβει όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο της ίδρυσης εταιριών «μαϊμού» στην ουσία, που νοθεύουν τον ανταγωνισμό, δημιουργούν «βόμβες» που κινούνται ανεξέλεγκτα στους δημόσιους δρόμους και ναρκοθετούν στην προσπάθεια για δημοσιονομική εξυγίανση με την απώλεια εσόδων από τα κρατικά ταμεία», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση της ΟΦΑΕ.