Αναγκάστηκαν να διανύσουν πάνω από 400 χιλιόμετρα, από τη Λαμία στην Αθήνα και πάλι πίσω στη Λαμία, για να κηδέψουν τον άνθρωπό τους, εξαιτίας της άρνησης της Μητρόπολης Φθιώτιδας να τελεστεί η κηδεία του στο ορθόδοξο παρεκκλήσι του κοιμητηρίου της Λαμίας, επειδή ήταν καθολικός.
Ο Μάσιμο Μπαρτολίνι, 59 ετών, ζούσε στη Λαμία τα τελευταία 8 χρόνια, μαζί με την οικογένειά του, πολλά από τα μέλη της οποίας μάλιστα είναι ορθόδοξοι.
Ο άτυχος άνδρας έχασε πριν από λίγες ημέρες τη ζωή του στην Βόνιτσα Αιτωλοακαρνανίας από ανακοπή καρδιάς. Η σορός του μεταφέρθηκε για νεκροψία στην Πάτρα.
Οι συγγενείς του ήρθαν σε επικοινωνία με την Μητρόπολη Φθιώτιδας προκειμένου να ζητήσουν να διαβαστεί από καθολικό ιερέα στη Λαμία, στο ορθόδοξο (ελλείψει καθολικού) παρεκκλήσι του κοιμητηρίου της πόλης και εν συνεχεία να ταφεί εκεί.
«Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες μας, ο εκπρόσωπος του μητροπολίτη ήταν κατηγορηματικά αντιθέτως. Μας υπέδειξαν διάφορες περιοχές όπου υπάρχουν καθολικοί ναοί, όπως η Πάτρα, ο Πειραιάς ή η Αθήνα.Τελικά η κηδεία έγινε την Τετάρτη σε καθολικό ναό του Πειραιά, γιατί ήταν σχετικά πιο εύκολο για τη χήρα και τα δύο ανήλικα παιδιά του, τεσσάρων και έξι ετών, να έρθουμε εκεί. Ολη η ιστορία μας κόστισε πάνω από 5.000 ευρώ, αλλά δεν είναι τόσο αυτό, όσο η ψυχική ταλαιπωρία που ζήσαμε» λέει η νύφη του νεκρού κ. Βασιλική Ρίζου.
Μάλιστα, όπως λέει «δεν θα είχαμε και αντίρρηση η κηδεία να γίνει από ορθόδοξο ιερέα, όμως δεν μας προτάθηκε κάτι τέτοιο. Ηταν κατηγορηματικά αντίθετοι σε οποιαδήποτε λύση προέβλεπε την είσοδο του νεκρού σε ορθόδοξη εκκλησία, επειδή ήταν καθολικός. Θεωρώ απαράδεκτες τέτοιες αποφάσεις, όταν ο νεκρός είναι χριστιανός και όταν όλοι οι συγγενείς και φίλοι του που υπέστησαν την ταλαιπωρία, είναι χριστιανοί ορθόδοξοι», συμπληρώνει.
Η Μητρόπολη Φθιώτιδας σε ανακοίνωσή της για το θέμα κάνει λόγο για προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων. Παραδέχεται το αίτημα των συγγενών και τονίζει «πως ευγενώς υποδείξαμε να ψαλλεί στον πλησιέστερο ναό των Καθολικών στην Πάτρα ή αλλαχού και να γίνει η ταφή του στην Λαμία κατά την επιθυμία τους. Τη λύση αυτή εδώσαμε σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου περί κηδείας και ταφής ετερόδοξων. Η Ορθόδοξη εκκλησία έχει κανόνες και τάξη, η οποία δεν παραβιάζεται κάτω από την πίεση της παγκοσμιοποιήσεως και των δημοσίων σχέσεων».
Σύμφωνα με τον αρχιμανδρίτη κ. Τιμόθεο Ανθη, γραμματέα της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου, Δημοσίων Σχέσεων και Διαφωτίσεως, «η κανονική πρακτική σε αυτά τα ζητήματα είναι αυτή που ακολούθησε η Μητρόπολη Λαμίας. Μόνο αν είναι εντελώς αδύνατον να βρεθεί καθολικός ναός και ιερέας μπορεί κατ’ εξαίρεση ορθόδοξος ιερέας να διαβάσει τον νεκρό. Ομως σε αυτή την περίπτωση δεν συνέβη κάτι τέτοιο».
Ωστόσο οι συγγενείς του θανόντος είχαν ζητήσει απλώς να τους επιτραπεί να κάνουν την τελετή στο ορθόδοξο παρεκκλήσι του νεκροταφείου.
Το γεγονός είναι θλιβερό, είπε μιλώντας στο «Βήμα» ο επίσκοπος Ρωμαιοκαθολικών Σύρου, Θήρας, Κρήτης και πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος κ. Φραγκίσκος Παπαμανώλης. Οπως σημειώνει «δεν είναι η πρώτη φορά που η Μητρόπολη Φθιώτιδας παίρνει μια τέτοια απόφαση. Εχει προηγηθεί παρόμοιο περιστατικό με τον θάνατο μιας Ιταλίδας το 2009».
Σήμερα «στη χώρα μας ζει πια όλο και μεγαλύτερος αριθμός καθολικών, ωστόσο οι δυνάμεις της Καθολικής εκκλησίας είναι ιδιαίτερα περιορισμένες», λέει ο κ. Παπαμανώλης. Γι’ αυτό, υποστηρίζει, «θα έπρεπε η Ορθόδοξη εκκλησία να επιτρέπει σε καθολικούς ιερείς να λειτουργούν στα παρεκκλήσια των ορθόδοξων κοιμητηρίων. Αλλωστε υπάρχουν περιπτώσεις στη χώρα που οι ορθόδοξες μητροπόλεις έχουν παραχωρήσει χώρους για αυτού του είδους τις περιπτώσεις».