Τη μετάβαση στην αγορά εργασίας αποφάσισαν να πάρουν… στα χέρια τους οι φοιτητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, εφαρμόζοντας το λαϊκό ρητό που θέλει το βουνό να πηγαίνει στον Μωάμεθ, όταν ο τελευταίος αρνείται να πάει στο βουνό.
Εν προκειμένω, οι φοιτητές αποφάσισαν να αντισταθμίσουν τη μειωμένη πρόσβαση που έχουν στις (εν μέσω κρίσης ελάχιστες) θέσεις εργασίας που προκηρύσσονται και να φέρουν τις εταιρίες στο δικό τους «γήπεδο», διοργανώνοντας το πρώτο «Job Fair» (σε ελεύθερη μετάφραση «Ημέρα Σταδιοδρομίας») που οργανώθηκε από φοιτητές για φοιτητές.
Οσο για το κόστος της οργάνωσης, οι διοργανωτές είχαν τη φαεινή ιδέα να απευθυνθούν στις συμμετέχουσες… εταιρίες. Κάθε μία από τις 38 εταιρίες που συμμετείχαν κατέβαλε ένα αντίτιμο συμμετοχής, με στόχο η είσοδος για όλους τους φοιτητές που αναζητούν δουλειά να είναι ελεύθερη.
Η διοίκηση αδρανεί, οι φοιτητές… δρουν
Οι εταιρείες ψάχνουν πτυχιούχους
«Τα τελευταία δύο χρόνια, δηλαδή εν μέσω οικονομικής κρίσης, έχουμε προσλάβει τουλάχιστον δεκαπέντε αποφοίτους που δεν είχαν καμία προηγούμενη εργασιακή εμπειρία. Οι «Ημέρες Σταδιοδρομίας» αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία για τους υπεύθυνους προσλήψεων μεγάλων εταιριών που αναζητούν νέα ταλέντα. Φυσικά, σε μια τέτοια εκδήλωση δεν γίνονται τυπικές συνεντεύξεις. Όμως, επιλέγονται άτομα που ξεχωρίζουν, τα οποία στο επόμενο χρονικό διάστημα καλούνται από την εταιρία για συνέντευξη. Πολλές από αυτές τις συνεντεύξεις οδηγούν σε προσλήψεις, ανεξάρτητα από την ηλικία του υποψηφίου. Έχουμε προσφέρει θέση ακόμα και σε άτομο που είχε μπροστά του ένα έτος σπουδών και ένα έτος στρατού, διότι εντοπίσαμε εξέχουσες ικανότητες», λέει στο «Βήμα» ο κ. Φίλιππος Προκόπης, υπεύθυνος προσλήψεων για την εταιρία Hewlett-Packard στην Ελλάδα, η οποία συμμετείχε στο «Job Fair».
«Προσπαθούμε να τους συμβουλεύσουμε ώστε να «πουλήσουν» τον εαυτό τους με τρόπο που να αναδεικνύει τις ικανότητές τους. Πολλοί φοιτητές έχουν σημαντικά προσόντα τα οποία «θάβονται» σε βιογραφικά που είναι διατυπωμένα με τρόπο πολύ γενικόλογο. Εμείς τους προτρέπουμε να γίνουν συγκεκριμένοι, να γράψουν τις ειδικές τους γνώσεις (πχ. συγκεκριμένες γλώσσες προγραμματισμού) και να αναφέρουν τις εργασίες και τις έρευνες που έκαναν στη σχολή», σχολιάζει η κυρία Μαρία Πρίφτη, υπεύθυνη προσλήψεων για την εταιρία Intracom Telecom.
«Οι φοιτητές χρειάζονται επίσης ενίσχυση των επικοινωνιακών τους ικανοτήτων. Πρέπει να μάθουν να παρουσιάζουν τους εαυτούς τους με αυτοπεποίθηση και συντομία. Να δείχνουν ότι ξέρουν τι θέλουν και να θέτουν συγκεκριμένες ερωτήσεις», προσθέτει η κυρία Πρίφτη.
Αγχώνομαι για το μέλλον, γι’ αυτό ξεκίνησα… νωρίς
«Πρωτοβουλίες σαν το «Job Fair» είναι πολύ χρήσιμες για εμάς, διότι μας δίνουν την ευκαιρία να μάθουμε τι ζητά η αγορά, ποια στοιχεία να καλλιεργήσουμε, πού να δώσουμε βάση. Όσο νωρίτερα τα αντιληφθεί κανείς όλα αυτά, τόσο περισσότερες ευκαιρίες θα έχει να βρει μια δουλειά στην Ελλάδα και να μην… ξενιτευτεί για αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό. Αγχώνομαι για το μέλλον διότι τα πράγματα είναι δύσκολα, ωστόσο προσπαθώ να διατηρώ την αισιοδοξία μου», λέει η Ηρώ στο «Βήμα».
«Ίσως ήρθε ο καιρός να ασχοληθεί και η διοίκηση του Πολυτεχνείου με το γεγονός ότι όλοι εμείς κάποια στιγμή θα βγούμε στην αγορά εργασίας. Θα κατορθώσουμε να βρούμε δουλειά; Συχνά εγκλωβιζόμαστε στα ακαδημαϊκά πράγματα και δεν αντιλαμβανόμαστε ότι η εκπαίδευση πρέπει να συνδέεται με την αγορά εργασίας. Υπό αυτή την έννοια, πρωτοβουλίες σαν το «Job Fair» θα έπρεπε να οργανώνονται σε τακτική βάση», αναφέρει ο ίδιος.