Ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα (30/5), έπειτα από εργασίες δύο ετών και εννέα μηνών, η διάνοιξη της σήραγγας των Τεμπών «Τ2», η οποία είναι μήκους έξι χιλιομέτρων και αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό τούνελ στα Βαλκάνια. Πλέον η συνολική πρόοδος του έργου Ράχες – Κλειδί έχει ανέλθει στο 63%.
Το «παρών» στην ολοκλήρωση των εργασιών έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σ. Λαμπρόπουλος, βουλευτές, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και το προσωπικό των εταιρειών.
Η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κάνει λόγο για «ένα νευραλγικό έργο που στόχο του έχει να εξαλείψει τα τελευταία επικίνδυνα σημεία της οδικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης», χαρακτηρίζοντάς το «τεράστιας εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα». Είναι ενδεικτικό ότι, όταν ολοκληρωθούν πλήρως τα έργα που έχει αναλάβει η κοινοπραξία, η διαδρομή στην κοιλάδα των Τεμπών και στον Πλαταμώνα θα διαρκεί μόλις 15 λεπτά.
Ωστόσο, ο παραχωρησιούχος επισημαίνει ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τη χρηματοδότηση και την πρόοδο των εργασιών. «Το ήδη αρνητικό κλίμα δυσχεραίνει σημαντικά και η μείωση των εισπράξεων από τα διόδια (βασικού πόρου για την υλοποίηση των έργων) εξαιτίας της αδικαιολόγητης άρνησης πληρωμής μεμονωμένων ομάδων, κυρίως επαγγελματιών, παρά το γεγονός ότι και αυτοί θα επωφεληθούν τα μέγιστα από το τεράστιο έργο που συντελείται» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου τονίζει ότι, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, θα συνεχίσει την υλοποίηση του έργου με στόχο την παράδοσή του το συντομότερο δυνατόν.
Τα χαρακτηριστικά της σήραγγας– Δύο κλάδοι, ένας για κάθε κατεύθυνση, μήκους 6 χιλιομέτρων έκαστος.
– Κάθε κλάδος έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης θα διαθέτει δύο κατακόρυφα φρεάτια και μία οριζόντια σήραγγα αερισμού.
– Για την κατασκευή της σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα.
– Η εκσκαφή της σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με ελεγχόμενες εκρήξεις και σε μικρότερο με μηχανικά μέσα.
– Οι εργασίες εκσκαφής έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά μέτρα.
– Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος
– Για την τελική επένδυση, η οποία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%, χρησιμοποιήθηκαν ως σήμερα πάνω από 250.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1.500 μονοκατοικιών). Οι εργασίες τελικής επένδυσης θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2011.