Ζημιές αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ άφησαν πίσω τους οι σημερινές επιδρομές κουκουλοφόρων στους σταθμούς Χολαργού και Συγγρού – Φιξ του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου των Αθηνών.
Στις 11.15 μία ομάδα περί τα 10 άτομα εισέβαλε στον Σταθμό του Χολαργού και μέσα σε λίγα λεπτά διέλυσε όλα τα ακυρωτικά και εκδοτικά μηχανήματα. Μάλιστα, οι κουκουλοφόροι πέταξαν προκηρύξεις, με τις οποίες ζητούσαν από τον κόσμο να μην πληρώνει.
Αργότερα, στις 16.15 περίπου 10 άγνωστοι, φορώντας κουκούλες εισέβαλλαν στον σταθμό Συγγρού – Φιξ, όπου επαναλήφθηκε μέσα σε λίγα λεπτά το ίδιο σκηνικό. Οι άγνωστοι διέλυσαν τα εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα της δημόσιας εταιρίας και ό,τι άλλο βρήκαν μπροστά τους.
Και στις δύο επιθέσεις εφαρμόστηκε παρόμοιο modus operandi, δηλαδή δύο άτομα κράτησαν επ’ απειλή τον σταθμάρχη, προκειμένου να μην καλέσει την αστυνομία και οι υπόλοιποι τα κατέστρεψαν όλα.
Η ζημιά που άφησαν πίσω τους μπορεί να φτάσει έως και το ένα εκατ. ευρώ, όπως εξηγούν παράγοντες των δημοσίων μεταφορών και αυτό μη συμπεριλαμβανομένου του κόστους των απωλεσθέντων εσόδων, λόγω της καταστροφής του μηχανισμού κομίστρου.
Ζητήματα ασφαλείαςΠλέον οι επιθέσεις σε πολυσύχναστους σταθμούς του μετρό, όπως αυτή που συνέβη προ μηνός στον Κεραμεικό, όπου άγνωστοι τα έσπασαν όλα, θέτουν ζήτημα ασφαλείας του κοινού αλλά και θέμα οικονομικού κόστους, καθώς ο σύγχρονος, σιδηροδρομικός εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα ακριβός.
Έτσι, υψηλόβαθμα στελέχη των αστικών συγκοινωνιών κάνουν λόγο για επιτακτική ανάγκη ενίσχυσης των μέτρων ασφαλείας στους σταθμούς – τουλάχιστον τους κεντρικούς – καλώντας για επανεργοποίηση της σύμβασης μεταξύ της ΑΜΕΛ και της ΕΛΑΣ για την φύλαξη των σταθμών.
Και αυτό διότι, παρά την ύπαρξη προσωπικού από εταιρίες φύλαξης, η ελληνική νομοθεσία δεν επιτρέπει πρακτικά καμία επέμβαση από το εν λόγω προσωπικό, όπως δηλαδή συμβαίνει σε άλλες χώρες.
Κλειστό κύκλωμα από το …2002
Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι όλα αυτά μπορεί να είναι μόλις η αρχή, αφού κανείς δεν κάνει τίποτα για την εφαρμογή του νόμου, και κάνουν έκκληση για την εισαγωγή του κλειστού συστήματος εισιτηρίου – δηλαδή μπάρες στο μετρό και τον ηλεκτρικό – αλλά και ενός αυξημένου πλέγματος ασφαλείας.
Μάλιστα, αποκαλύπτουν ότι στα συρτάρια της Αττικό Μετρό – δηλαδή της κατασκευάστριας εταιρίας του μετρό – «λιμνάζει» από το 2002 σχετική μελέτη, η οποία αγνοείται συστηματικά από τις πολιτικές ηγεσίες, εν αναμονή της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου εδώ και εννέα έτη!
Όπως επισημαίνουν, αρκεί μία επένδυση λίγων εκατομμυρίων και δουλειά δύο μηνών για να λειτουργήσει το σύστημα πλήρως.