Μια ιαπωνική παροιμία λέει ότι κάθε φορά που δοκιμάζεις κάτι που δεν έχεις ξαναφάει προσθέτεις στη ζωή σου 75 ημέρες.
Μόνο που μετά τη Φουκουσίμα η παροιμία μοιάζει άκαιρη για την πλειονότητα των καταναλωτών, οι οποίοι διστάζουν να γευθούν nigiri sushi ή shasimi. «Φταίει ο πατροπαράδοτος πανικός μας που θρέφεται και από τα μίντια» θα πει ο κ. Βαγγέλης Τσιόδουλος, συνιδιοκτήτης της αλυσίδας Sushi Βar.
Για τον ίδιο δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας, αφού τα ιαπωνικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται στα ελληνικά εστιατόρια δεν εισάγονται από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. «Τότε επέστρεψα «Ρωτάνε από Αλλά ακόμη κι
«Λόγω κρίσης δεν δουλεύουμε όπως πριν από δύο-τρία χρόνια. Αν μας χτυπήσει και η κακή πληροφόρηση…». Φίλος της ιαπωνικής κουλτούρας, ο κ. Τσιόδουλος μύησε τους Αθηναίους στο σούσι ανοίγοντας το πρώτο Sushi Βar το 1996.
«Στα δικά μας εστιατόρια τα φύκια και το τζίντζερ έρχονται από τη Νότια Κορέα και το ρύζι από την Ταϊλάνδη.Τα ψάρια,εκτόςαπό τον σολομό που έρχεται από την Ευρώπη, είναι όλα ελληνικά.
Εχουν μια μοναδικότητα στην αντίληψη της ηθικής, ένα αίσθημα ευθύνης μοναδικό. Γι΄ αυτό αποκλείεται να παίξουν βρώμικα παιχνίδια αποκρύπτοντας ένα διατροφικό σκάνδαλο». «Ο ιάπωνας Τα εργοστάσια αυτά Ο Ιάπωνας θέλει να καμαρώνει
Ο κ. Καζουάκι Σιταμόρι ασχολείται τα τελευταία πέντε χρόνια με την εισαγωγή ιαπωνικών τροφίμων και ποτών. Με μητέρα Ελληνίδα και πατέρα Ιάπωνα είναι κύριος τροφοδότης των γιαπωνέζικων εστιατορίων στην Ελλάδα. «Η Ιαπωνία είναι παγκοσμίως γνωστή για το total quality management» λέει ψύχραιμα.
Ο κ. Σιταμόρι μιλάει για ώρες για το ιδιότυπο ήθος των Ιαπώνων. «Υπάρχει μια ελληνική παροιμία που ταιριάζει απόλυτα στον Ιάπωνα:Καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα.
Ο κ. Μανώλης Κωνιωτάκης, ιδιοκτήτης του Freud Οriental, σημειώνει: «Προτιμώ για λόγους γεύσης να χρησιμοποιώ προϊόντα που παράγονται στην Καλιφόρνια». Εβαλε το σούσι στη ζωή του προτού το βάλει στη δουλειά του λόγω γεύσης αλλά και ως ελαφριά και υγιεινή κουζίνα.
Σήμερα δεν συμμερίζεται τις ανησυχίες πελατών του για την προέλευση των προϊόντων. «Τους εξηγώ ότι παίρνουμε ύλες από ιαπωνικά brands αλλά όχι από την Ιαπωνία». Τι τον προβληματίζει; «Το μέλλον, διότι στην υπάρχουσα κρίση προστέθηκε η Φουκουσίμα, τις εξελίξεις στην οποία παρακολουθώ ως άνθρωπος, όχι ως επιχειρηματίας, και κλονίζομαι».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ