Και αυτό το έργο αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις. Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης, αυτές θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί από το Φθινόπωρο του 2009, όμως σήμερα βρίσκονται κάτω από το 60%. «Ο ρυθμός κατασκευής είναι μειωμένος, δεν μπορούμε να δουλέψουμε έτσι. Πέραν αυτού, βιώνουμε την μεγαλύτερη κρίση που έχει περάσει η Ελλάδα, η τιμή της βενζίνης πήγε από το 1 ευρώ στο 1,60. Χάσαμε το 15% της κυκλοφορίας σε ένα χρόνο. Αυτό είναι κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ σε καμία δυτική χώρα από τον Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και είναι φοβερό» ομολόγησε ο γενικός διευθυντής της «Ολυμπίας Οδού», κ. Ζιλ Γκοντάρ.

«Ευτυχώς, μπορούμε να δουλέψουμε. Όμως, ο χρόνος είναι χρήμα και είναι μη ανακτήσιμος. Είμαστε ζημιογόνος εταιρία, ενώ αντιμετωπίζουμε μία σημαντική πολιτική και οικονομική κρίση» τόνισε. «Είναι δύσκολο να δούμε ποια θα είναι η τελική καθυστέρηση. Εάν επιταχυνθούν οι απαλλοτριώσεις, η καθυστέρηση θα είναι περίπου δύο χρόνια, αφού πρώτα εφαρμοστούν μέτρα επιτάχυνσης από τον κατασκευαστή και αφού πρώτα όλοι συμφωνήσουμε το κόστος αυτής της ιστορίας» συμπλήρωσε.

«Είμαι αισιόδοξος για τον χρόνο και, ανάλογα με διάφορους παράγοντες, λύσεις θα βρεθούν. Έχουμε ένα πρότζεκτ 3 δις. ευρώ, που λόγω των καθυστερήσεων και της μείωσης της κυκλοφορίας, τα έσοδα από τα διόδια έχουν μειωθεί. Από την άλλη, λόγω των καθυστερήσεων, το κόστος κατασκευής έχει αυξηθεί. Άρα έχουμε μία ανισορροπία και πρέπει να επαναφέρουμε την ισορροπία που προϋπήρχε» τόνισε.

«Ή θα αυξήσουμε τα έσοδα ή θα μειώσουμε τα έσοδα. Αν θέλετε μείωση των διοδίων, μειώνετε ακόμη περισσότερο τα έσοδα. Άρα θα πρέπει να μειώσετε το κόστος. Υπάρχει μία συζήτηση με το δημόσιο και είμαι βέβαιος ότι θα βρεθεί λύση στις επόμενες εβδομάδες ή μήνες» υπογράμμισε ο κ. Γκοντάρ.

Ο γενικός διευθυντής της «Ολυμπία Οδού» σημείωσε ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν από κοινού με το δημόσιο τυχόν τοπικές αδικίες ή ελλείψεις, όπως η απουσία παράδρομου, όμως υπογράμμισε ότι μόλις ενημερωθούν πλήρως οι πολίτες για τον λόγο για τον οποίο καταβάλλουν τα διόδια, θα έρθει η σειρά των παραβατών των διοδίων.

Ο κ. Γκοντάρ εξήγησε ότι η θνησιμότητα στον δρόμο έχει μειωθεί ραγδαία, λόγω της επένδυσης σε μέτρα ασφαλείας, ενώ τόνισε ότι ο χρήστης του έργου πληρώνει λιγότερα διόδια από την Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, ακόμη και την Πορτογαλία. Στο τέλος του 2010, η «Ολυμπία Οδός» είχε επενδύσει 711 εκατ. ευρώ σε κατασκευές. Αυτό το ποσό χρηματοδοτήθηκε με 188 εκατ. από τα διόδια, 110 εκατ. από το δημόσιο, 134 εκατ. από την Ε.Ε., από την ΕΕ, 80 εκατ. από τις κοινοπραξίες και 336 από τις τράπεζες. Την ίδια στιγμή, το δημόσιο οφείλει στις κοινοπραξίες περί τα 51 εκατ. ευρώ. Στο έργο δουλεύουν 2.300 άτομα.

«Λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουμε, δεν έχουμε εξοφλήσει τον κατασκευαστή και οι εταιρίες έχουν βάλει από την τσέπη τους 71 εκατ. ευρώ. Είμαστε μία ζημιογόνος εταιρία, όμως δεν παίρνουμε τα διόδια και φεύγουμε, αλλά τα ρίχνουμε στην κατασκευή» συμπλήρωσε ο κ. Γκοντάρ.

Επίσης, τόνισε ότι η σύμβαση παραχώρησης για το έργο ήταν ιδιαίτερα επωφελής για το δημόσιο και «αυτό είναι που διακυβεύεται τώρα», όπως είπε. Ο κ. Γκοντάρ υπεραμύνθηκε της ελεύθερης επιλογής των πολιτών να χρησιμοποιούν εναλλακτικούς δρόμους και τόνισε ότι «όλα αυτά τα οφέλη δέχονται μία επίθεση».«Είμαστε στη μέση της θύελλας. Είτε θα δουλέψουμε μαζί στο πλοίο ή θα βλέπουμεο ένας τον άλλο να πνίγεται» συμπλήρωσε με νόημα.

Ο κ. Γκοντάρ στάθηκε και στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες καθώς εμπλέκονται 33 συνομιλητές, οι οποίοι πρέπει να βρουν σημείο σύγκλισης. «Η επέκταση των παραχωρήσεων είναι μέρος της λύσης, όμως δεν είναι το βασικό κομμάτι. ΄Όταν παρατείνεις την παραχώρηση, δανείζεσαι χρήματα από το μέλλον. Αυτό δεν είναι αρκετό για να καλύψει την τρέχουσα κατάσταση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων προέρχεται από τις τράπεζες και αυτές δεν ενδιαφέρονται για τις παρατάσεις των συμβάσεων» δήλωσε.

«Υπάρχει ένα σαφές θέμα για τα διόδια, τα οποία αποτελούν αποκλειστικά κυβερνητική αρμοδιότητα. Αν τα διόδια μειωθούν, θα μειωθούν και τα έσοδα, αλλά και η ικανότητα των παραχωρησιούχων νακατασκευάσουν. Βέβαια, και αυτό είναι μέρος της λύσης» είπε ο κ. Γκοντάρ. «Τα βιβλία μας είναι ανοιχτά. Ξέρουμε ήδη ότι για επόμενα 10 χρόνια δεν θα έχουμε κέρδη. Απλώς προσπαθούμε να βρούμε τρόπους χρηματοδότησης γι’ αυτό που το δημόσιο θέλει να κατασκευάσει» είπε και επανέλαβε πρόσφατη δήλωση του υπουργού Υποδομών κ. Δημ. Ρέππα, ότι «δεν συμμετέχω σε διαγωνισμό για Χάρι Πότερ».