Η οικονομική κρίση και οι αλλαγές στον τομέα της Δημόσιας Διοίκησης «χτυπούν» και τα μοντέλα της Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) .
Με διαδικασίες ΑΣΕΠ προβλέπεται να γίνονται πλέον οι ωρομίσθιες προσλήψεις μοντέλων (άνδρες και γυναίκες) -οκτάμηνης διάρκειας- που ποζάρουν ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των φοιτητών της σχολής, στα εργαστήρια ζωγραφικής, γλυπτικής και χαρακτικής.
Ως εκ τούτου, οι φοιτητές της Σχολής, με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, μπαίνουν στις αίθουσες διδασκαλίας χωρίς μοντέλα.
Για μία έως τώρα τυπική διαδικασία, που κάθε χρόνο υλοποιείτο με την κοινή υπουργική απόφαση τριών υπουργείων -Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών- φέτος αποφασίστηκε η διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ.
«Από τον περασμένο Ιούνιο έχουμε καταθέσει στο υπουργείο Παιδείας το αίτημά μας για προσλήψεις μοντέλων. Απίστευτη γραφειοκρατία και καθυστερήσεις είναι χειρότερα από την οικονομική κρίση. Το αποτέλεσμα είναι ότι μένει πίσω το εκπαιδευτικό έργο της Σχολής» λέει η γενική διευθύντρια της ΑΣΚΤ, Ρολάνδα Τζιαμαλού.
Το ερώτημα που προκύπτει για τους εργαζόμενους είναι με ποια κριτήρια το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού θα διαλέξει τα μοντέλα που ποζάρουν στα εργαστήρια της Καλών Τεχνών. Είναι γνωστό ότι η επιλογή γίνεται από τη διεύθυνση της Σχολής, με κριτήριο να πληρούν τις καλλιτεχνικές-εκπαιδευτικές τους προϋποθέσεις.
«Δεν μπορεί ό,τι περπατάει, κολυμπάει και πετάει να περνά από το ΑΣΕΠ. Πρέπει να υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις στον νόμο. Άλλωστε, δεν υπάρχει τέτοια διάταξη για την συγκεκριμένη περίπτωση. Το μοντέλο το διαλέγει ο καλλιτέχνης-δάσκαλος» επισημαίνει η κ. Τζιαμαλού.
Η ΑΣΚΤ, προσαρμοζόμενη στις νέες συνθήκες της οικονομικής κρίσης, έχει μειώσει από τον τακτικό της προϋπολογισμό και τον αριθμό των μοντέλων της από 36 σε 28.
Ύστερα από παράκληση της Σχολής Καλών Τεχνών για επίσπευση, «το θέμα εγκρίθηκε από το ΑΣΕΠ, έφυγε από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και τώρα έχει ‘μπλοκάρει’ στο υπουργείο Εσωτερικών» εξηγεί η κ. Τζιαμαλού.
Στο μεταξύ, έως ότου μπουν οι υπογραφές και οι σφραγίδες, γίνει η προκήρυξη, συγκεντρωθούν οι αιτήσεις, γίνει η σχετική δημοσίευση κ.ο.κ., από 1/1/2011 έχουν σταματήσει οι πρωινές, απογευματινές και νυχτερινές «πόζες» στα εργαστήρια. Οι φοιτητές εκπαιδεύονται μετ’ εμποδίων, οι καθηγητές δεν έχουν το βασικό εκπαιδευτικό τους «υλικό», και τα ίδια τα μοντέλα χάνουν το επάγγελμά τους. Ένα επάγγελμα, που απαιτεί ώρες ακινησίας και σκληρή πειθαρχία.