Επιστήμονες στις ΗΠΑ προτείνουν μια νέα μέθοδο για την παροχή ενέργειας σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προτείνουν τη χρήση ενός μαγνητικού συστήματος φόρτισής τους ενώ αυτά βρίσκονται σε κίνηση. Η μέθοδος αυτή αυξάνει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων δίνοντας λύση σε διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι τους.


Οδικοί μαγνήτες επαναφόρτισης

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μεν φιλικά προς το περιβάλλον, έχουν όμως σχετικά μικρή αυτονομία οπότε απαιτείται συχνά η επαναφόρτιση της μπαταρίας τους, διαδικασία που εκτός των άλλων διαρκεί αρκετά. Έτσι οι κάτοχοι των ηλεκτρικών οχημάτων είναι αρκετά περιορισμένοι ως προς τη χρήση τους.

Ομάδα ειδικών του Κέντρου Ερευνών Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ υποστηρίζει ότι η τοποθέτηση μαγνητικών πηνίων στους δρόμους και ειδικών πηνίων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα. Τα πηνία στους δρόμους θα δημιουργούν ένα ασθενές μαγνητικό πεδίο το οποίο όμως θα είναι ικανό να παραγάγει ενέργεια.

Ο συντονισμός του μαγνητικού πεδίου με τα πηνία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιτρέψει τη μεταφορά της ενέργειας σε αυτά. Με αυτό τον τρόπο τα ηλεκτρικά οχήματα θα φορτίζονται ενώ κινούνται αυξάνοντας έτσι σημαντικά την αυτονομία τους και χωρίς ο κάτοχός τους να φοβάται ότι μπορεί να αδειάσει η μπαταρία ενώ κινείται με ταχύτητα σε μια λεωφόρο.

Τα πειράματα και οι επιπτώσεις

Ερευνητές του ΜΙΤ είχαν δείξει πριν από 4 χρόνια ότι η συγκεκριμένη μέθοδος μαγνητικής παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας μπορεί να επιτευχθεί ανάμεσα σε δύο σταθερά αντικείμενα που έχουν απόσταση δύο μέτρων μεταξύ τους. Οι ερευνητές του Στάνφορντ υποστηρίζουν ότι το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί και με αντικείμενα που κινούνται και μάλιστα με μεγάλες ταχύτητες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές αυτό το οδικό μαγνητικό σύστημα μπορεί να μεταφέρει περίπου 10KW ρεύματος μέσα σε 7 μικροδευτερόλεπτα, κάτι που αν ισχύει σημαίνει ότι με αυτόν τον τρόπο μπορούν να φορτίζονται επαρκώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ κινούνται. Μια ακόμη θετική επίπτωση της χρήσης του μαγνητικού συστήματος φόρτισης είναι ότι δεν θα υπάρχει ανάγκη για τοποθέτηση μεγάλων και πολύ ισχυρών μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά το κόστος τους.

Ερωτηματικό αποτελεί το κόστος για την τοποθέτηση του μηχανισμού στους δρόμους αφού αν είναι υψηλό δεν θα είναι εύκολο, ειδικά στη σημερινή οικονομική συγκυρία σε παγκόσμιο επίπεδο, να βρεθούν οι πόροι για να γίνουν τα σχετικά έργα.