Περισσότερες πιθανότητες να καταναλώσουν ζαχαρούχα ποτά έχουν τα παιδιά που παρακολουθούν τηλεόραση έστω και μια ώρα την ημέρα, αναφέρει σουηδική μελέτη.
Σύμφωνα με τα ευρήματα των ειδικών του Πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, για κάθε ώρα παιδικής τηλεθέασης η πιθανότητα κατανάλωσης ζαχαρούχων ποτών αυξάνεται κατά 50%. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται στην έκθεση των παιδιών στις τηλεοπτικές διαφημίσεις των προϊόντων, ενώ δεν αποκλείουν και το ενδεχόμενο τα παιδιά να απολαμβάνουν απλώς την κατανάλωση των ποτών αυτών ενόσω βλέπουν τηλεόραση.
Η μελέτη
Στη μελέτη των Σουηδών, έλαβαν μέρος οι γονείς περίπου 1.700 παιδιών ηλικίας από δύο έως τεσσάρων ετών, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε το πόσο συχνά τα παιδιά τους βλέπουν τηλεόραση αλλά και πόσο συχνά καταναλώνουν ζαχαρούχα ποτά μέσα στην ημέρα.
Ένας στους επτά γονείς δήλωσε ότι προσπαθούσε να περιορίσει την έκθεση του παιδιού του στις τηλεοπτικές διαφημίσεις και ότι αυτό έκανε λιγότερο πιθανή την κατανάλωση αναψυκτικού ή άλλου ζαχαρούχου ποτού.
«Τα παιδιά που παρακολουθούσαν περισσότερη ώρα τηλεόραση, είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να καταναλώσουν τέτοια ποτά συγκριτικά με τα υπόλοιπα» εξηγεί η δρ Στίνα Ολαφσντότιρ. «Για την ακρίβεια, κάθε επιπλέον ώρα μπροστά στον τηλεοπτικό δέκτη φάνηκε να αυξάνει την πιθανότητα κατανάλωσης των εν λόγω προϊόντων κατά 50%».
Παρόμοια επίδραση, παρατηρήθηκε και στα παιδιά που έβλεπαν διαφημίσεις φαγητών και σνακ, όπως έδειξε η περαιτέρω παρακολούθησή τους από τους επιστήμονες δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της αρχικής μελέτης.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.) μικρές αλλαγές ως προς τη λήψη θερμίδων από ζαχαρούχα ποτά θα μπορούσαν να έχουν σημαντική επίδραση στην απειλή της παχυσαρκίας. Την τελευταία δεκαετία, ο Π.Ο.Υ. καταβάλλει προσπάθειες για τον περιορισμό των ελεύθερων σακχάρων – μονοσακχαρίτες και δισακχαρίτες που εντοπίζονται στα ζαχαρούχα, ανθρακούχα ποτά.