Το πρώτο εικονικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι γεγονός και ονομάζεται vTime. Σύμφωνα με τους επινοητές του, το διαδικτυακό μέσο ήδη διαθέτει χιλιάδες χρήστες, παρά το γεγονός ότι ακόμη βρίσκεται σε φάση βελτίωσης. Για την ώρα, τα μέλη του μπορούν να βουτήξουν στον εικονικό κόσμο με τη βοήθεια της «μάσκας» εικονικής πραγματικότητας της Samsung, Gear VR, ενώ σε λίγες ημέρες πρόκειται να προστεθεί και η δυνατότητα σύνδεσης μέσω Google Cardboard –της μάσκας VR του αμερικανικού κολοσσού από χαρτόνι.
Στην πράξη, οι χρήστες καλούνται να επιλέξουν ένα τρισδιάστατο avatar αποκτώντας έτσι υπόσταση στον εικονικό κόσμο, με αποτέλεσμα να μπορούν να επικοινωνήσουν με φίλους και να πραγματοποιήσουν εικονικές συναντήσεις με άλλους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, διανύουμε μια εποχή κατά την οποία η κοινωνική δικτύωση θα μπορούσε να προσφέρει μια φουτουριστική εμπειρία εμβύθισης η οποία δεν αποκλείεται να είναι ακόμη πιο εθιστική από την προηγούμενη μορφή της.
Αλληλεπίδραση σε… 3D
Το vTime, το πρώτο εικονικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο πλαίσιο της έκθεσης τεχνολογίας CES (6-9 Ιανουαρίου) στο Λας Βέγκας. Πίσω από την ιδέα ενός «ζωντανού» κοινωνικού δικτύου με avatar βρίσκεται η βρετανική εταιρεία Starship, με έδρα στο Λίβερπουλ, η οποία υποστηρίζει ότι στο κοντινό μέλλον ένα μεγάλο μέρος της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης θα πραγματοποιείται σε εικονικό επίπεδο.
«Εχουμε ήδη αρκετούς χρήστες οι οποίοι χρησιμοποιούν το vTime για επαγγελματικές συναντήσεις» εξηγεί η Βίκι Ρόμπερτς, υπεύθυνη Επικοινωνίας της Starship. «Ατομα τα οποία διατηρούν σχέσεις εξ αποστάσεως επίσης επιλέγουν τον συγκεκριμένο τρόπο επικοινωνίας. Για παράδειγμα, ένας χρήστης δώρισε στην κοπέλα του το Gear VR για τα Χριστούγεννα προκειμένου να μπορούν να περνούν χρόνο μαζί εξ αποστάσεως».
«Βουτιά» σε έναν εικονικό κόσμο
Οι λεγόμενοι vTimers μπορούν να κάνουν την όλη εικονική εμπειρία πιο προσωπική προσθέτοντας τις δικές τους πινελιές στην εμφάνιση του avatar τους, ενώ μπορούν παράλληλα να δημιουργήσουν λίστα φίλων και να οργανώσουν εικονικές συναντήσεις σε διαφορετικές τοποθεσίες.
Ακόμη, μπορούν να διευρύνουν τον κοινωνικό τους κύκλο μέσω του vTime Search, της αναζήτησης του δικτύου που συνδέει μεταξύ τους χρήστες με παρόμοια ενδιαφέροντα. Σύμφωνα με την εταιρεία, ακόμη και χρήστες που δεν διαθέτουν μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας μπορούν να βουτήξουν στον δισδιάστατο κόσμο του vTime. Με τον τρόπο αυτόν μπορούν να λάβουν μέρος σε συζητήσεις μέσω του mono mode, ενός δισδιάστατου παραθύρου στο «μετασύμπαν» του vTime. Επιπλέον, θεατές μπορούν μέσω tablet ή smartphone να παρακολουθούν ζωντανές ανοιχτές συζητήσεις και συναντήσεις που πραγματοποιούνται στο εικονικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή να ζητήσουν πρόσκληση ώστε να αποκτήσουν την άδεια να δουν προσωπικές συνομιλίες μεταξύ των χρηστών.
«Στόχος μας είναι να προσθέσουμε σταδιακά και άλλες επιλογές για τους χρήστες μας όπως π.χ. η δυνατότητα ανταλλαγής βίντεο και φωτογραφιών» προσθέτει η Ρόμπερτς, ενώ υπογραμμίζει ότι η εταιρεία προσανατολίζεται σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τον έλεγχο κίνησης (motion control) αλλά και την απτική διάδραση των χρηστών. Οι υπεύθυνοι υποστηρίζουν ότι το vTime θα μπορούσε μελλοντικά να λειτουργεί με το σύστημα εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift VR της Facebook.
Ο μπλε «βασιλιάς» των social media άλλωστε είχε αποκαλύψει τον τρισδιάστατο προσανατολισμό του γύρω από την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας όταν το 2014 εξαγόρασε την Oculus έναντι 2 δισ. δολαρίων. Πλέον η μάσκα εικονικής πραγματικότητας του Facebook είναι διαθέσιμη για προπαραγγελία προς 599 δολάρια –δηλαδή, περίπου 552 ευρώ -, ενώ οι πρώτες συσκευές αναμένεται να αποσταλούν στους ιδιοκτήτες τους τον ερχόμενο Μάρτιο.
HeliosPlus