Ο Μάριο Λίβιο είναι από τους καλύτερους συγγραφείς βιβλίων εκλαϊκευμένης επιστήμης. Εχει ασχοληθεί με τη φιλοσοφία, τα μαθηματικά, την αστρονομία, είναι στο Hubble Space Telescope Science Institute, αποφοίτησε από το περίφημο Technion του Ισραήλ, έχει γράψει μεταξύ άλλων ένα εξαιρετικό βιβλίο για τον Γκαλουά και τα μαθηματικά του και σήμερα ζει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο «χρυσός λόγος» αναφέρεται στον αριθμό 1.61803 που ο αμερικανός μαθηματικός Μαρκ Μπαρ στις αρχές του εικοστού αιώνα τού έδωσε το όνομα φι (Φ), από το πρώτο γράμμα του ονόματος του διάσημου γλύπτη Φειδία. Περίπου τετρακόσιες σελίδες για έναν μόνο αριθμό; Ισως είναι και λίγες, αν γνωρίζουμε ότι υπάρχει παντού γύρω μας! Από το κλασικό σπιρτόκουτο, του οποίου αν διαιρεθούν τα μήκη των πλευρών του δίνουν το 1.618033… και το κανονικό πεντάγωνο χωρισμένο σε ισοσκελή τρίγωνα με τα μήκη των πλευρών τους επίσης να δίνουν το Φ όταν διαιρεθούν, μέχρι το πώς διατάσσονται τα πέταλα των τριαντάφυλλων, την αναπαραγωγή των κουνελιών, τους ανανάδες, τα ηλιοτρόπια, τις σπείρες στο κέλυφος του ναυτίλου, τα αρχιτεκτονικά έργα του Φρανκ Λόιντ Ράιτ, τους πίνακες του Φρα Αντζέλικο, του Τσιμαμπούε και του Νταλί ως και τα φράκταλ. Ο Λε Κορμπυζιέ και ο στυλοβάτης, μαζί με τον Γιάννη Κουνέλλη, της Αρτε Πόβερα Μάριο Μερτζ χρησιμοποίησαν επίσης τον «χρυσό λόγο» για να εμφυσήσουν στα έργα τους αρμονία συμβατή με τις ανθρώπινες διαστάσεις και αναλογίες.


Το βιβλίο του Λίβιο είναι εξαιρετικά χρήσιμο ως εισαγωγή στο θέμα, διαβάζεται άνετα και περιέχει πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Ο αναγνώστης θα πρέπει μόνο να αντιμετωπίσει κάπως μεγάθυμα τις διάφορες αβλεψίες που υπάρχουν στην ελληνική έκδοση (π.χ. σελ. 15, 101, 119, 339), τις αδόκιμες εκφράσεις (π.χ. δεν υπάρχει λέξη «ασυμβιβατότητα» – σελ. 100 -, το σχήμα στην εικόνα 80 είναι εγγεγραμμένο και όχι περιγεγραμμένο, αναλαμβάνει και όχι απολαμβάνει το ρίσκο – σελ. 101 -, κτλ.), όπως και μια μικρή αστοχία του Λίβιο, αφού τελικά αποδείχθηκε ότι οι θεωρίες του Χόκνεϊ για τη «λαθραία» χρήση από τους καλλιτέχνες του 15ου αιώνα με οπτικές συσκευές για τη δημιουργία ρεαλιστικών πινάκων δεν στέκουν και πολύ. Εκτός όμως από αυτά, το βιβλίο χαρίζει απλόχερα γνώσεις σε πολλούς τομείς μέσα από ένα πολύ συναρπαστικό ταξίδι σε χώρες και αιώνες.