ΑΠΟ ΦΟΡΟΥΣ και πρόστιμα ύψους πάνω από 500 δισ. δρχ. απαλλάσσονται τα δύο ιδιωτικά (Βαρδινογιάννη και Λάτση) και τα κρατικά διυλιστήρια υγρών καυσίμων με την αποδοχή από το υπουργείο Οικονομικών γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Για τις οφειλές αυτές υπήρχαν δύο τουλάχιστον εκθέσεις των αρμόδιων τελωνειακών αρχών, που υποστήριζαν ότι έπρεπε τόσο τα ιδιωτικά όσο και τα κρατικά διυλιστήρια να πληρώνουν υπερημερίες για την αποθήκευση υγρών καυσίμων.


Ωστόσο το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ομόφωνα γνωμοδότησε αρνητικά και κατόπιν τούτου το υπουργείο Οικονομικών ρύθμισε το θέμα ώστε να απαλλαγούν και στο μέλλον τα διυλιστήρια από την επιβολή φόρων και προστίμων όταν αποθηκεύουν καύσιμα για περισσότερες από οκτώ ημέρες στις αποθήκες τους.


Με αυτή τη ρύθμιση τα διυλιστήρια θα απαλλαγούν από τις αμαρτίες του παρελθόντος ύψους πάνω από 500 δισ. δρχ. αλλά και από τυχόν πιέσεις των τελωνειακών αρχών στο μέλλον. Εν τω μεταξύ με τον νέο τελωνειακό κώδικα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων θα επιβάλλεται από την ημέρα όπου πράγματι τα υγρά καύσιμα φεύγουν από τους τελωνειακούς χώρους προς διάθεση στην εσωτερική αγορά και δεν θα υπολογίζεται ο χρόνος αποθήκευσης.