Η έναρξη ισχύος του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με ασυνήθιστα υψηλά πρόστιμα για τους παραβάτες των κανόνων του, ενδεχομένως (αν στην πορεία δεν ατονήσουν οι έλεγχοι και δεν εκπέσουν, όπως συνήθως συμβαίνει, σε έναν εύκολο τρόπο αποκόμισης προσόδων για τον κρατικό μηχανισμό) να συμβάλει στη μείωση των πολλών και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Για πολλά από αυτά είναι δεδομένο ότι ευθύνεται η νοοτροπία πολλών ελλήνων οδηγών, η αλαζονεία τους όταν κάθονται στο τιμόνι. Αποδεικνύεται ωστόσο ότι δεν είναι αποκλειστικά η κακή οδήγηση που ευθύνεται για τη σωρεία των ατυχημάτων. Πολλές φορές ο συνδυασμός της νοοτροπίας του ανεύθυνου οδηγού με τις άπειρες κακοτεχνίες των δρόμων μπορεί να είναι ένα εκρηκτικό μείγμα που συμβάλλει στην αύξηση των ατυχημάτων πολλά από τα οποία θα ήταν δυνατόν να είχαν αποφευχθεί έστω και αν οι οδηγοί είχαν παραβεί τους κανόνες του ΚΟΚ.
Στην έρευνα του «Βήματος» που ακολουθεί επισημαίνονται τα επικίνδυνα σημεία τα οποία κρύβουν οδυνηρές παγίδες στους αθηναϊκούς δρόμους. Στα σημεία αυτά έχουν συμβεί ατυχήματα αλλά και θανατηφόρα δυστυχήματα κατ’ επανάληψιν. Δεν είναι στις εθνικές οδούς ούτε σε επαρχιακούς δύσβατους δρόμους. Πολλά από αυτά είναι στα κεντρικότερα σημεία της πρωτεύουσας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι, σύμφωνα με τις στατιστικές, περισσότερα από 100 άτομα ανά έτος πέφτουν θύμα τροχαίου στην οδό Πατησίων και στην οδό Πειραιώς (περίπου ένα θύμα ανά τρεις ημέρες!) και ότι λίγο λιγότερα από 100 θύματα τον χρόνο πέφτουν στη λεωφόρο Συγγρού και στην οδό Αχαρνών. Αν και οι αριθμοί είναι αδυσώπητοι, αρκετά από τα ατυχήματα που έχουν συμβεί θα ήταν δυνατόν να αποφευχθούν είτε με τη βελτίωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είτε με κάποια επιπρόσθετα έργα. Δυστυχώς, από την πλευρά της πολιτείας ελάχιστα έγιναν και τα επικίνδυνα σημεία των δρόμων παραμένουν επικίνδυνα. Λάθος σηματοδότηση, ελλιπής ορατότητα και κακοτεχνίες είναι οι βασικές αιτίες της επικινδυνότητάς τους.
Ποια είναι τα σημεία αυτά; Πόσα και τι είδους ατυχήματα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια; Ποιες αιτίες τα έχουν προκαλέσει; Ποιες ρυθμίσεις πρέπει να γίνουν για να ελαχιστοποιηθούν στο μέλλον; Τα ερωτήματα τίθενται από την ανάγνωση των στοιχείων, η παράθεσή τους οδηγεί και στις απαντήσεις, στο δέον γενέσθαι. Είναι η ώρα της πολιτείας να προβεί στις αναγκαίες διορθώσεις. Αλλά και οι οδηγοί οφείλουν να γνωρίζουν ώστε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν διασχίζουν τα συγκεκριμένα σημεία. Ούτως ή άλλως το ζητούμενο είναι ασφαλέστεροι δρόμοι για ασφαλέστερη οδήγηση. Προς αυτή την κατεύθυνση στοχεύει και η έρευνα της εφημερίδας.
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ:
ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΟΙΡΑΙΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΕΚΑΤΟΜΒΗΣ. ΤΟ ΜΙΚΡΟ «ΚΟΣΣΥΦΟΠΕΔΙΟ» ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ
Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου που παρουσιάζει «Το Βήμα», ύστερα από παραγγελία των αρμοδίων υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ, στο τμήμα της παραλιακής λεωφόρου από την οδό Αλφα ως την ακτή Βουλιαγμένης σημειώθηκαν 441 ατυχήματα με 35 νεκρούς, 68 βαριά τραυματίες και 700 ελαφρά τραυματισμένους. Οπως προσδιορίζει η μελέτη του κ. Φραντζεσκάκη, στο σημείο αυτό χρειάζεται τροποποίηση και αναμόρφωση του προγραμματισμού των σηματοδοτών. Ακόμη προτείνεται να δημιουργηθούν εμπόδια για το παρκάρισμα των αυτοκινήτων κοντά στα νυκτερινά κέντρα. Και επιπλέον χρειάζεται η δημιουργία νέων πεζοδρόμων ώστε να σταματήσουν να παρασύρονται οι πεζοί από αφηνιασμένα ΙΧ κάθε βράδυ. Ακόμη η μελέτη του ΕΜΠ προτρέπει το υπουργείο να προχωρήσει στην τοποθέτηση προειδοποιητικών σηματοδοτών στα εμπόδια που θα υπάρχουν στην κίνηση των οχημάτων, χωρίς όμως να έχει συμβεί ως τώρα κάτι τέτοιο.
3ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ:
«ΠΡΑΣΙΝΟ» ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ… ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Καθώς οι πεζοί διασχίζουν καθέτως τη Χαλκοκονδύλη, αφού έχουν «πράσινο», ταυτόχρονα στρίβουν με μεγάλη ταχύτητα αυτοκίνητα από την 3ης Σεπτεμβρίου με κατεύθυνση την πλατεία Κάνιγγος. Μάλιστα την ορατότητα των οδηγών κρύβουν περίπτερα και παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Στρίβουν με ταχύτητα και τυφλά, με αποτέλεσμα στο σημείο αυτό να σημειώνονται ετησίως κατά μέσο όρο 17 δυστυχήματα με περίπου 10 σοβαρά τραυματίες ή και νεκρούς! Καμία διόρθωση παρά τις εκκλήσεις των επιστημόνων.
ΣΤΑΔΙΟ:
ΟΙ ΔΡΟΜΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ
Οι πεζοί δεν προτιμούν να διασχίσουν τη λεωφόρο από το φανάρι αλλά προσπαθούν τρέχοντας να περάσουν στην άλλη άκρη της ασφάλτου και παρασύρονται από αυτοκίνητα που έρχονται με μεγάλη ταχύτητα από τον κατηφορικό δρόμο. Ανάμεσα στα θύματα είναι συχνά, όπως αναφέρει η Τροχαία, και ξένοι τουρίστες, οι οποίοι συνήθως είναι πιο προσεκτικοί. Ετησίως σημειώνονται στο σημείο αυτό 14 δυστυχήματα με 9-10 θύματα.
ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕΚΕΡΗ:
ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥΣ!
Η απουσία σήμανσης γίνεται εμφανής με κραυγαλέο και τραγικό τρόπο. Πεζοί παρασύρονται μπροστά στα μάτια τροχονόμων που επιτηρούν μόνο την είσοδο του κεντρικού πάρκινγκ της Βουλής. Ελεύθερη διέλευση πεζών αλλά και των αυτοκινήτων που εισέρχονται στην οδό Σέκερη με μεγάλη ταχύτητα και μηδενική ορατότητα. Ο μοιραίος συνδυασμός αυτών των δύο έχει αποτέλεσμα στο σημείο αυτό να σημειώνονται ετησίως 12 δυστυχήματα με εννέα θύματα κατά μέσο όρο.
ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ:
Ο ΑΛΥΤΟΣ ΓΡΙΦΟΣ ΤΩΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
Μπροστά από τον Πύργο των Αθηνών υπάρχει ένας άλυτος γρίφος για τους πεζούς. Ελλειψη διαβάσεων στη συμβολή της Μεσογείων με τη Βασιλίσσης Σοφίας. Λίγο πιο πριν, στο περιώνυμο «τρίγωνο της Μεσογείων» (Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Μεσογείων), ο πεζός ακροβατεί μεταξύ των διαδοχικών, διαχωριστικών νησίδων, του λεωφορειοδρόμου, της ελλιπούς σήμανσης προτού καταφέρει να κατακτήσει την άλλη άκρη του πεζοδρομίου. Οπως αναφέρουν οι περίοικοι, κάθε πεζός μοιάζει στην περιοχή χαμένος και αποτελεί βορά στα οχήματα που έρχονται απ’ όλες τις κατευθύνσεις. Στο σημείο αυτό σημειώνονται ετησίως 13 δυστυχήματα, κατά μέσο όρο με επτά θύματα. Δεν έχει υπάρξει καμία διορθωτική κίνηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 37 ΚΑΙ 41!
Η βιασύνη των πεζών να περάσουν απέναντι χωρίς να υπολογίσουν την απόσταση, καθώς και η μεγάλη ταχύτητα των οχημάτων από το «πράσινο κύμα» της Πανεπιστημίου, δημιουργούν σειρά ατυχημάτων. Στο σημείο αυτό σημειώνονται ετησίως 10 ατυχήματα, με οκτώ βαριά τραυματισμένους ή νεκρούς διαβάτες, οι οποίοι, χωρίς καμία εξαίρεση, παρασύρονται από διερχόμενα οχήματα.
ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ:
ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ
Το σημείο όπου παρασύρονται οι περισσότεροι πεζοί. Κατά μέσο όρο ετησίως σημειώνονται 17 δυστυχήματα με 15 θύματα! Το 33% των οχημάτων που παρασύρουν πεζούς είναι λεωφορεία, το 27% τρόλεϊ και το 33% μοτοσικλέτες. Οι πεζοί περνούν απρόσεκτα την Πατησίων για να κατευθυνθούν στον απέναντι πεζόδρομο και παρασύρονται.
Η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στην Πατησίων θεωρείται ότι χειροτερεύει την κατάσταση. Δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο ούτε έχει τοποθετηθεί προειδοποιητικός σηματοδότης.
ΚΟΜΒΟΣ ΠΥΡΡΩΝΟΣ ΚΑΙ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ:
ΟΙ «ΑΟΡΑΤΕΣ» ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ
Η έλλειψη διαβάσεων στην παράπλευρη οδό της λεωφόρου Βουλιαγμένης και η «εξαΰλωση» των διαγραμμίσεων της διάβασης στην ίδια τη λεωφόρο κάνουν τους πεζούς να περνούν απρόσεχτα το οδόστρωμα και να παρασύρονται μαζικά από τα οχήματα. Στο σημείο αυτό σημειώθηκαν 19 τροχαία ατυχήματα σε διάστημα έξι χρόνων! Δεν έχει υπάρξει ουσιαστικά καμία παρέμβαση.
ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ:
ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗ
Η παραβίαση του σηματοδότη αποτελεί τη βασική αιτία για το 35% των ατυχημάτων. Οι οδηγοί λόγω της ρύθμισης του σηματοδότη τον αγνοούν συστηματικά. Και είναι εντυπωσιακό ότι το 70% των ατυχημάτων που σημειώνονται είναι πλαγιομετωπικές συγκρούσεις. Στην περιοχή υπάρχει κέντρο διασκέδασης και, όπως επισημαίνουν οι κάτοικοι, αρκετοί οδηγοί τις νυκτερινές ώρες οδηγούν μεθυσμένοι. Στη συμβολή αυτών των οδών σημειώνονται ετησίως τέσσερα ατυχήματα, με τρεις σοβαρά τραυματισμένους.
ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΟΛΩΜΟΥ:
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ!
Κύρια αιτία των ατυχημάτων που συμβαίνουν στο σημείο είναι, όπως λένε οι περίοικοι, η παράνομη χρήση της λωρίδας των τρόλεϊ από οχήματα και κυρίως από δίκυκλα. Το 33% των ατυχημάτων οφείλεται σε πλαγιομετωπική σύγκρουση και στο 25% παρασύρεται πεζός. Στη στροφή από Πατησίων προς Σολωμού αναβοσβήνει πορτοκαλί. Και όπως λέει ιδιοκτήτης διπλανού περιπτέρου πολλοί οδηγοί στρίβουν απρόσεκτα, προσέχοντας μόνο αν περνούν τρόλεϊ και λεωφορεία, ενώ πολλές φορές διέρχονται παράνομα αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, λόγω βέβαια της κραυγαλέας έλλειψης αστυνόμευσης.
ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ:
ΟΙ ΑΠΡΟΣΕΚΤΟΙ ΠΕΖΟΙ!
Σε ποσοστό 60% τα ατυχήματα που σημειώνονται σε αυτό το σημείο έχουν θύματα πεζούς οι οποίοι παρασύρονται από διερχόμενα οχήματα. Η μεγάλη κίνηση στα πλατιά πεζοδρόμια της Πανεπιστημίου δημιουργεί στη συμβολή των οδών «συμφόρηση» πεζών, οι οποίοι διασχίζουν τον δρόμο με κόκκινο. Ακόμη το άλλο μακροχρόνιο και μοιραίο λάθος είναι ότι για τα τρόλεϊ που στρίβουν από την οδό Πανεπιστημίου προς την οδό Πατησίων αναβοσβήνει πορτοκαλί, προκαλώντας σύγχυση. Στο σημείο αυτό ετησίως παρασύρονται τέσσερις-πέντε πεζοί.
ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ:
ΘΥΜΑΤΑ ΟΙ ΔΙΑΒΑΤΕΣ!
Οι περίεργες «φάσεις» του σηματοδότη για τους πεζούς, οι οποίοι περνούν διαρκώς και απρόσεκτα τη διάβαση της Χαλκοκονδύλη, είναι η κύρια αιτία ατυχήματος. Κατά μέσο όρο ετησίως σημειώνονται τέσσερα ατυχήματα, με ισάριθμα θύματα. Σε ποσοστό 35% τα ατυχήματα έχουν θύματα πεζούς οι οποίοι παρασύρονται κυρίως από τρόλεϊ που κατευθύνονται προς το Πολυτεχνείο ή στρίβουν από την Πατησίων προς την Ακαδημίας.
ΑΧΑΡΝΩΝ Και ΗΠΕΙΡΟΥ:
ΘΥΜΑΤΑ ΟΙ ΠΕΖΟΙ
Στο σημείο αυτό σημειώνονται ετησίως κατά μέσο όρο οκτώ ατυχήματα, με τέσσερις-πέντε σοβαρά τραυματίες ή νεκρούς. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα θύματα του 35% των ατυχημάτων είναι πεζοί οι οποίοι παρασύρονται από διερχόμενα οχήματα. Ακολουθούν οι πλαγιομετωπικές συγκρούσεις, που προκαλούνται συχνά κατά τις νυκτερινές ώρες, όταν παραβιάζεται το «στοπ» της Ηπείρου.
ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΑΙ ΤΣΟΥΝΤΑ:
ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ!
Τα ατυχήματα οφείλονται στο γεγονός ότι το φανάρι της οδού Τσούντα για την «εκβολή» στην οδό Αχαρνών ανάβει ταυτόχρονα με αυτό της εισόδου των αυτοκινήτων από την οδό Σαρανταπόρου, από την απέναντι μεριά. Με αποτέλεσμα να ακολουθούν οι συνεννοήσεις των οδηγών διά νευμάτων, και βέβαια τα ατυχήματα. Σύμφωνα με ιδιοκτήτη πρατηρίου που βρίσκεται στη συμβολή των οδών, τροχαία ατυχήματα προκαλούνται και εξαιτίας της παράνομης αναστροφής των οχημάτων που κινούνται στην οδό Αχαρνών. Ετησίως στο σημείο αυτό σημειώνονται επτά ατυχήματα, με τρία-τέσσερα θύματα.
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ:
Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ
Θεωρείται η διασταύρωση της Βουλιαγμένης όπου υπάρχει η μεγαλύτερη ροή αυτοκινήτων, αφού και η οδός Ανεξαρτησίας έχει μεγάλη κίνηση. Η μικρή διάρκεια του πράσινου σηματοδότη όμως από την πλευρά των οδών Ανεξαρτησίας και Θεάτρου είναι η αιτία των συνεχών παραβιάσεων των σηματοδοτών με αποτέλεσμα να μένουν αυτοκίνητα πάνω στον κόμβο. Ετσι, σύμφωνα με την καταμέτρηση του ΕΜΠ, στο σημείο αυτό έχουν σημειωθεί σε έξι χρόνια 20 ατυχήματα με 32 τραυματίες!
ΚΟΜΒΟΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ:
ΤΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΥ!
Ενα από τα πέντε σημεία-γκιλοτίνες στη λεωφόρο Βουλιαγμένης για τα οποία ασκήθηκε δίωξη κατά παντός υπευθύνου από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, η οποία βασίστηκε σε έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου υπό τον καθηγητή-συγκοινωνιολόγο κ. Ι. Φραντζεσκάκη. Σύμφωνα με την έρευνα της ομάδας μελέτης του κ. Φραντζεσκάκη, την περίοδο 1993-1996 στο σημείο αυτό συνέβησαν 13 τροχαία δυστυχήματα με 4 νεκρούς και 18 τραυματίες! Κύρια αιτία των δυστυχημάτων είναι η είσοδος των οχημάτων από την παράπλευρη οδό της λεωφόρου Βουλιαγμένης στο κυρίως ρεύμα προς Αθήνα. Οπως ανέφερε στο «Βήμα» ιδιοκτήτης πρατηρίου που βρίσκεται στο σημείο αυτό, υπάρχει διαρκής παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη από τα αυτοκίνητα που στρίβουν εκεί. Επίσης απρόσεκτοι πεζοί που επισκέπτονται το παρακείμενο κατάστημα του ΙΚΑ παραβιάζουν τη σηματοδότηση και παρασύρονται από αυτοκίνητα που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα στη λεωφόρο Βουλιαγμένης.
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ:
Η ΜΟΙΡΑΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ
Η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη στο ρεύμα της λεωφόρου Βουλιαγμένης προς Βούλα αποτελεί την κύρια αιτία πολλών σοβαρών ατυχημάτων. Συνολικά την τελευταία εξαετία έχουν σημειωθεί 18 τροχαία ατυχήματα. Οπως αναφέρουν περίοικοι αλλά και όπως επισημαίνει η έρευνα του ΕΜΠ, οι συγκρούσεις οφείλονται στην εσφαλμένη κυκλοφοριακή ρύθμιση και στους εσφαλμένους χρόνους σηματοδοτών. Από την άλλη πλευρά, υπεύθυνοι της Υπηρεσίας Φωτεινής Σηματοδότησης και Οδικής Ασφάλειας του ΥΠΕΧΩΔΕ αναφέρουν ότι δεν μπορεί να θεωρείται αίτιο ατυχήματος το γεγονός ότι «δεν δίνεται πολύς χρόνος στο πράσινο των κάθετων δρόμων και έτσι οι οδηγοί προχωρούν στην παραβίασή του». «Ετσι πρέπει να είναι η ρύθμιση και οι οδηγοί πρέπει να κάνουν υπομονή». Μάλιστα υπάλληλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ εξέφραζαν τη δυσφορία τους για την ποινικοποίηση των υπηρεσιακών ενεργειών τους μέσα από την εισαγγελική έρευνα.
Οι δήμοι σηκώνουν τα χέρια ψηλά Αναρμόδιοι για το οδικό δίκτυο δηλώνουν οι δήμαρχοι και αρκούνται σε υπομνήματα προς το ΥΠΕΧΩΔΕ
«Επικίνδυνα σημεία στους δρόμους; Δεν είναι δική μας αρμοδιότητα. Ρωτήστε στο ΥΠΕΧΩΔΕ ή στην Τροχαία». Ιδού η πολιτική των δήμων στο θέμα της ασφάλειας των δρόμων που βρίσκονται στα όρια των αρμοδιοτήτων τους. Κάποιοι προσπαθούν να διευκολύνουν λίγο την κατάσταση κόβοντας τα κλαδιά των δέντρων που καλύπτουν τις πινακίδες, άλλοι στέλνουν επιστολές στο ΥΠΕΧΩΔΕ και άλλοι περιμένουν πότε θα γίνει καταγγελία από δημότες ή οδηγούς για να επέμβουν.
«Τι μπορεί να κάνει ο Δήμος Αθηναίων ή όποιος είναι αρμόδιος για τα ατυχήματα που γίνονται στην οδό Πανεπιστημίου εξαιτίας της παραβίασης του φωτεινού σηματοδότη από τους οδηγούς ή για την υπερβολική ταχύτητα;» αναρωτιέται ο κ. Αρης Σταθάκης, αρμόδιος αντιδήμαρχος στον Δήμο Αθηναίων. Η μόνη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει ο Δήμος Αθηναίων στους οδηγούς είναι η δημιουργία ενός κέντρου με αριθμό κλήσης 7776.977 στο οποίο οι δημότες μπορούν να επισημαίνουν συγκεκριμένα σημεία των δρόμων όπου οι πινακίδες δεν είναι ορατές. Ειδικά συνεργεία του δήμου θα σπεύδουν αμέσως επί τόπου και θα κόβουν τα κλαδιά των δέντρων ή τα φυτά που κρύβουν τα σήματα.
Στην Καλλιθέα «οι δρόμοι είναι καλοί, τα φανάρια λειτουργούν, οι πινακίδες είναι στη θέση τους». Συνεπώς για τον κ. Γ. Αδαμόπουλο, υπάλληλο της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, όλα είναι μια χαρά αφού έτσι κι αλλιώς το πρόβλημα με τη στάθμευση των οχημάτων στην οδό Θησέως «είναι ίδιο σε όλους τους μεγάλους δρόμους» και για τα κλαδιά των δέντρων που σύμφωνα με την έρευνα καλύπτουν τις πινακίδες «επιλαμβάνεται η Γεωπονική Υπηρεσία όταν υπάρχει καταγγελία». «Εγώ δεν έχω δει καλυμμένες πινακίδες στον Δήμο Καλλιθέας, αλλά τι να κάνουμε κιόλας, να κόψουμε τα δέντρα; Οι δημότες θέλουν να υπάρχει πράσινο στα πεζοδρόμια».
Πέντε μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο νέος δήμαρχος Γλυφάδας κ. Στ. Λανδράκης όχι μόνο δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με το ζήτημα της ασφάλειας των δρόμων στην περιοχή του αλλά ο στενός συνεργάτης του κ. Γ. Κονίδης επικαλείται την… απειρία της δημοτικής αρχής. «Εμείς δεν έχουμε κάνει κάτι… Η παλιά διοίκηση στον δήμο δεν μας ενημέρωσε… Το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι αρμόδιο. Και να σας πω κάτι, το μόνο που μπορεί να κάνει ο δήμος είναι να στείλει καμιά επιστολή στο ΥΠΕΧΩΔΕ». Ε, ο Δήμος Γλυφάδας δεν έκανε ούτε αυτό το ελάχιστο που περνούσε από το χέρι του.
Δήμος Βουλιαγμένης. Επικίνδυνες περιοχές για τροχαία ατυχήματα, τα «Λιμανάκια» και ο δρόμος δίπλα από τη λίμνη της Βουλιαγμένης. «Τα προβλήματα με τους δρόμους τα γνωρίζουμε. Ειδικά δίπλα στη λίμνη της Βουλιαγμένης κατά μέσον όρο τέσσερα ως πέντε αυτοκίνητα φεύγουν έξω από τον δρόμο» λέει ο δήμαρχος Βουλιαγμένης κ. Γρ. Κασιδόκωστας. «Εκατοντάδες φορές απευθυνθήκαμε στο ΥΠΕΧΩΔΕ, και ο δήμος και οι κάτοικοι. Ξέρετε, όταν συναντάς αδιαφορία, στο τέλος κουράζεσαι. Υστερα από 12 χρόνια οχλήσεων, τώρα ξεκίνησαν κάποια έργα. Θα περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα».