Παρά τις μεθοδεύσεις επί μεθοδεύσεων και τις παρελκυστικές κινήσεις εκ μέρους του υπουργού Επικρατείας Ν. Παππά, η διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής απέτυχε εκ νέου την Δευτέρα στην προσπάθεια συγκρότησης του ραδιοτηλεοπτικού συμβουλίου και η κυβέρνηση υποχρεώθηκε σε μία ακόμη πολιτική ήττα, προκειμένου να αρθεί το αδιέξοδο – πιθανότατα και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις,στην επόμενη διάσκεψη.
Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, η κυβέρνηση αναγκάστηκε σε μία άτακτη υποχώρηση, με ακύρωση της υποψηφιότητας Πολύδωρα και την παροχή προσωπικών εγγυήσεων εκ μέρους του κ. Βούτση περί «κατάργησης» του άρθρου 2Α του νόμου Παππά, με το οποίο οι αρμοδιότητες του ΕΣΡ είχαν μεταφερθεί στον υπουργό Επικρατείας.
Η τροπολογία που είχε καταθέσει ο κ. Παππάς λίγα μόλις λεπτά πριν την έναρξη της διάσκεψης των προέδρων της Βουλής προέβλεπε την «αναστολή» της ισχύος του επίμαχου άρθρου, προκαλώντας τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης και αναγκάζντας τον Πρόεδρο της Βουλής να εγγυηθεί προσωπικά για τις προθέσεις της κυβέρνησης…
Με βάση αυτά και σύμφωνα με τις διαφαινόμενες διαθέσεις των κομμάτων, την επόμενη εβδομάδα και αφότου θα έχει ψηφιστεί η τροπολογία, κατά πάσα πιθανότητα θα συγκροτηθεί εν τέλει η ανεξάρτητη αρχή και θα απομένει η αποσαφήνιση των διαδικασιών με τις οποίες θα προχωρήσει η προκήρτξη νέου διαγωνισμού όπως και οι όροι με τους οποίους θα συνχίσουν να λειουργούν τα κανάλια μέχρι τότε.
Το μόνο που πέτυχε η κυβέρνηση από τις μεθοδεύσεις της Δευτέρας σχετικά με την συγκρότηση του ΕΣΡ αφορά την παροχή ενός πρόσκαιρουάλλοθι στους βουλευτές της και ένα επικοινωνιακού Τύπου επιχείρημα για χρήση στις δημόσιες, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές παρεμβάσεις τους: την επίρριψηευθυνώνστην ΝΔ για την μη συγκρότηση της ανεξάρτητης αρχής, έπειτα από την προφανή μεθόδευση με την οποία η υποψηφιότητα του Βύρωνα Πολύδωρα «κάηκε» με συνοπτικές διαδικασίες (όπως άλλωστε είχε προαποφασιστεί).
Παρά ταύτα, ο υπουργός Επικρατείας παραμένει πολιτικά εκτεθειμένος, καθώς η αξιωματική αντιπολίτευση επέμεινε στην πάγια θέση της περί ψήφισης της τροπολογίας για τις αρμοδιότητες του οργάνου, ως προϋπόθεση για την συναίνεσή της στην συγκρότηση του ΕΣΡ.
Η μεθόδευση της κυβέρνησης ήταν φανερή, καθώς οι προσπάθειες για επίτευξη συναίνεσης που εκδηλώθηκαν εκ μέρους του κ. Βούτση θα μπορούσαν να έχουν δρομολογηθεί εξ αρχής από το Σαββατοκύριακο που προηγήθηκε και το οποίο σπαταλήθηκε στην προσπάθεια στήριξης μίας υποψηφιότητας που εξ αρχής ήταν καταδικασμένη να ναυαγήσει.
Ετσι έγινε σαφές ότι με δεδομενη την πίεση που δέχεται το Μέγαρο Μαξίμου έπειτα από την απόφαση του ΣτΕ με την οποία κρίθηκε αντισυνταγματικός ο νόμος Παππά, το βασικό μέλημα δεν ήταν η αποκατάσταση της συνταγματικής τάξης, αλλά η επικοινωνιακή επίθεση στην ΝΔ και η διαχείριση της αποτυχίας των σχεδίων της ηγετικής ομάδας του Μεγάρου Μαξίμου.
Το στοιχείο αυτό ήταν εμφανές και στον τρόπο με τον οποίο ο κ. Παππάς επιχείρησε να ξεπεράσει το πρόβλημα με το άρθρο 2Α του νόμου 4339/2015, το οποίο προσέφερε σε αυτόν τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ. Η τροπολογία που υποσχόταν ο υπουργός Επικρατείας ολόκληρο του Σαββατοκύριακο, κατατέθηκε μόλις δέκα λεπτά πριν την έναρξη της διάκεψης των προέδρων, ενώ στην διατύπωση γινόταν λόγος για αναστολή και όχι για κατάργηση του επίμαχου άρθρου.