Αναβλήθηκε για την ερχόμενη εβδομάδα και δη την προσεχή Δευτέρα η κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.
Μέχρι στιγμής άγνωστοι παραμένουν οι λόγοι της αναβολής, καθώς η ενημέρωση από το γραφείο του αρμόδιου υπουργού Επικρατείας κ. Νίκου Παππά είναι από ελλιπής έως ανύπαρκτη.
Οι πληροφορίες που διαρρέουν κάνουν λόγο για αιφνίδια ίωση ενός νομικού συμβούλου, η οποία δεν επέτρεψε την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Την περασμένη Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου, ο κ. Παππάς διαβεβαίωνε μέσω της τηλεόρασης του ΣΚΑΙ ότι το νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή την εβδομάδα που διανύουμε, ενώ λίγο αργότερα κυκλοφόρησε από επίσημα χείλη ότι η κατάθεση θα γινόταν στις 5 Μαρτίου.
Χθες, 5 Μαρτίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γαβριήλ Σακελαρίδης δήλωσε στην τηλεόραση του Mega ότι εντός της ημέρας το νομοσχέδιο θα έφευγε από το αρμόδιο υπουργείο.
Το βέβαιο είναι ότι το νομοσχέδιο δεν είναι ακόμα πλήρως έτοιμο. Αν ήταν θα είχε ξεκινήσει ήδη η διαδικασία που θα το έφερνε για δημόσια διαβούλευση και συζήτηση στη Βουλή.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι το γεγονός ότι ο οδικός χάρτης για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ ακόμα είναι στο στάδιο της χάραξης, παρά το γεγονός ότι αποτελούσε βασική δέσμευση και προεκλογική υπόσχεση της κυβέρνησης.
Ασάφειες και πανικός
Την ίδια στιγμή η έλλειψη ενημέρωσης εκ μέρους του αρμόδιου υπουργείου δημιουργεί πανικό σε ομάδες εργαζομένων στη ΝΕΡΙΤ, όπως για παράδειγμα δημοσιογράφους οι οποίοι εργάζονται εκεί, αλλά δεν προέρχονται από την παλιά ΕΡΤ. Οι πληροφορίες ότι η κυβέρνηση θα επανεξετάσει τον διαγωνισμό για την πρόσληψή τους προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, την αντίδρασή τους.
Επίσης προβληματισμοί εκφράζονται για τις γενικότητες που ακούγονται από επίσημα χείλη σχετικά με επαναπρόσληψη όλων όσων εργάζονταν στην ΕΡΤ την ημέρα που έκλεισε τον Ιούνιο του 2013. Τι θα γίνει για παράδειγμα με αυτούς που ύστερα από ελέγχους εξακριβώθηκε ότι είχαν προσληφθεί στην ΕΡΤ με πλαστά πτυχία ή τι θα γίνει με τους συμβούλους που πληρώνονταν αδρά χωρίς, πολλοί από αυτούς, να εμφανίζονται ποτέ στην εργασία τους;
Τα ζητήματα αυτά θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με περισσή σοβαρότητα καθώς υπάρχει κίνδυνος να αρχίσει μια φάμπρικά προσφυγών κατά της διαδικασίας και προσωρινές αναστολές που θα δυναμιτίζουν την καινούρια ΕΡΤ με το καλημέρα.
Nonpaper από το γραφείο του υπουργού Επικρατείας
Εν τω μεταξύ σε nonpaper που κυκλοφόρησε την Παρασκευή από το γραφείο του υπουργού Επικρατείας επισημαίνεται ότι στους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται:
– Επιστροφή των απολυμένων της 11/6/2013
– Ομαλή μετάβαση στην ΕΡΤ επιλύοντας τα νομικά και τεχνικά προβλήματα που επινόησε η προηγούμενη συγκυβέρνηση δημιουργώντας το εκτρωματικό, ουσιαστικό και κανονιστικό πλαίσιο του κλεισίματος της ΕΡΤ, της μετάβασης προς το μόρφωμα ΝΕΡΙΤ δια της ΔΤ
– Οικονομικός έλεγχος της ΝΕΡΙΤ
– Η εξεύρεση ορθής λύσης ως προς τα παραπάνω σημεία είναι η αιτία καθυστέρησης της κατάθεσης του σχεδίου νόμου, το οποίο κατατίθεται τη Δευτέρα
Επίσης τονίζεται ότι:
Η ΕΡΤ ανοίγει, οι εργαζόμενοι επιστρέφουν. Ο δημόσιος φορέας θα λειτουργήσει προς την πραγματική εκπλήρωση των σκοπών της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης για ενημέρωση, μόρφωση και ψυχαγωγία του ελληνικού λαού.
Η ΕΡΤ θα είναι πράγματι ανεξάρτητη από κάθε φορέα δημόσιας ή ιδιωτικής εξουσίας διασφαλίζοντας την πολυφωνία, την ανεξάρτητη ενημέρωση, την υψηλή ποιότητα του περιεχομένου, δίνοντας τη δυνατότητα σε νέους πνευματικούς δημιουργούς και καλλιτέχνες να προβάλουν το έργο και τις ιδέες τους.
Η ΕΡΤ θα έχει για την εκπομπή της όλα τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα (αναλογικά, ψηφιακά, δορυφορικά, διαδικτυακά κα.) σε όλη την ελληνική επικράτεια, αλλά και προς τον απόδημο Ελληνισμό ανά την υφήλιο. Η ΕΡΤ επίσης θα κατέχει, τηρεί, και παρέχει με ψηφιακό τρόπο στο κοινό το οπτικοακουστικό αρχείο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
Οι πόροι της ΕΡΤ θα προέρχονται από το ανταποδοτικό τέλος από το οποίο απαλλάσσονται μεταξύ άλλων όσοι έχουν ενταχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ.
Η ΕΡΤ θα διοικείται από 7μελές Δ.Σ, εκ των οποίων δύο μέλη εκπρόσωποι των εργαζομένων. Υπάρχει πρόβλεψη σε σχέση με την κατάργηση παροχών, απολαβών και προνομίων.
Οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης της εταιρείας θα στηρίζονται στο ανταποδοτικό τέλος και δεν θα δημιουργούν καμία δημοσιονομική επιβάρυνση. Οι εξωφρενικές δαπάνες των εξωτερικών/μεικτών παραγωγών περιορίζονται δραστικά με ρητή πρόβλεψη στο νόμο.