Με ένα ενημερωτικό σημείωμα απαντά το ΠαΣοΚ στην πρόταση που «επιτέλους» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά υπέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ για τα υποβρύχια και τα ναυπηγεία.

Με εντυπωσιακή καθυστέρηση σαράντα και πλέον ημερών και μετά από την ανοικτή και σκληρή πρόκληση που απηύθυνε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στον κ. Τσίπρα κατά τησυζήτηση της πρότασης μομφής, ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να καταθέσει επιτέλους την πρόταση του και να έρθει στη Βουλή για να λάβει την απάντηση. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η πανηγυρική υποχώρησή του σε σχέση με την συκοφαντική επίθεση που είχε επιχειρησει να οργανώσει. Είναι ένα κειμενο διαφυγής που δεν μπορεί όμως να λειτουργήσει ως οδός διαφυγής για τον κ. Τσίπρα και το στενό του κύκλο!

Ήδη όμως από τώρα ας λάβει υπόψη του τα παρακάτω, για να προετοιμαστεί καλύτερα για τη συζήτηση:

Α. Πολιτικό πλαίσιο

· Η εύκολη πολιτική ερμηνεία -πριν την κατάθεση του κειμένου της σημερινής πρότασης- ήταν ότιο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε για μια ακόμη φορά τη γραμμή τηςσυκοφαντικής επίθεσηςκατά του ΠΑΣΟΚ και του Προέδρου του, στην προσπάθειά του να απεμπλακεί από τοστρατηγικό αδιέξοδοστο οποίο βρίσκεται και το οποίο δεν του επιτρέπει να πει τίποτα επί τηςουσίας για την προοπτική της χώρας. Αυτό φάνηκε πανηγυρικά μετά την υποβολή της πρόσφατης πρότασης δυσπιστίας και τη σχετικη συζήτηση στη Βουλή: η εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά του κ. Τσίπρα ήταν αμήχανη, νευρική, τελικά θλιβερή.

Στη συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας ο κ. Τσίπρας έλαβε αποστομωτική απάντηση για τις άθλιες και αυταπόδεικτα ψευδείς και συκοφαντικες του αναφορές στο θέμα που, δυστυχώς γι αυτόν και τους καθοδηγητές του, επέλεξε. Δεν μπόρεσε ούτε καν να ψελίσει κάτι για τις σκληρές κατηγορίες που του απηύθυνε ο Ευάγγελος Βενιζέλος για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων που εξ αντικειμένου συνδεονται με όσα υιοθετεί και λέει ο κ. Τσίπρας!

Αυτό εξηγεί ίσως το απροσδόκητο και πρωτοφανές γεγονός της επί πολλές ημέρες αδυναμίας του ΣΥΡΙΖΑ να συντάξει και να υποβάλλει πρόταση προς τη Βουλή, προκειμένου να διεξαχθεί μιασυζήτηση που ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, απευθυνόμενος στον κ. Τσίπρα, χαρακτήρισε «μονομαχία προσωπικού καιπολιτικού ήθους». Σε αυτή την ευθεία πρόκληση ο κ. Τσίπρας προσπάθησε να υπεκφύγει με κοινότοπα ευφυολογήματα!

Φτάσαμε έτσι, μετά από δυστοκία 40 και πλέον ημερών, σε ένα κείμενο που φυσικά δεν τολμά να στραφεί προσωπικά κατά του Ευάγγελου Βενιζέλου, που θέτει αόριστα, θεωρητικά ερωτήματα και αφορά όλη την περίοδο μέχρι σήμερα.

Ερώτημα προς κάθε αναγνώστη: τι σχέση έχει το περιεχόμενο και το ύφος της σημερινής πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ με όσα έλεγα προσψπικά ο κ. Τσίπρας, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και το ΓΤ του ΣΥΡΙΖΑ, μέχρις ότου λάβουν απάντηση στη συζήτηση που έγινε στη Βουλή επί της πρότασης μομφής;

· Τίθεται όμως πλέον- εξ αντικειμένου τουλάχιστον – ζήτημα εξυπηρετήσης -από τον κ. Τσίπρα και το επιτελείο του- συγκεκριμένων συμφερόντων πουσυνδέονται με τις αμυντικές προμήθειες και την ναυπηγική βιομηχανία, πέραν των συμφερόντων που επενδύουν γενικάστο αδιέξοδο, στην οικονομικήκαταστροφή τηςχώρας, την επιστροφή στη δραχμή και εξ αντικειμένου συμπίπτουν με τις πολιτικές επιδιώξεις της ηγετικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ.

· Ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν συνετίστηκαν ούτε από την υπόθεση της περιβόητης λίστας Λαγκάρντ, τότε που έστησαν μια ολόκληρη συνωμοσία βασισμένη στο ψέμα ενός και μόνο ανθρώπου που ήθελε να αυτοπροστατευτεί με τη συνεργασία πρώην στελεχών τωνμυστικών υπηρεσιών, στενά συνδεδεμένων με επιχειρηματικά συμφέροντα. Δυστυχώς γι αυτούς, το ψέμα αποδείχθηκε πανηγυρικά μέσα από τις πραγματογνωμοσύνες των ειδικών τη Ελληνικής Αστυνομίας.Η ψηφιακή μνήμη των μηχανημάτων εκδικήθηκε τους συνωμότες. Το παθημα δεν τους εγινε μαθημα .Τώρα εκδικείται η κοινη λογική και η ίδια η Βουλή που ψήφισε το νομο 3858/2010!

Β. Η επίθεση κατά της Βουλής που ψήφισε το νόμο 3858/2010! – αδιαφορία για την κατάσταση πού υπήρχε εώς τότε !

· Τρία χρόνια μετά τη ψήφιση από τη Βουλή του νόμου3858/2010 για τη διάσωση των υποβρυχίων τουΠολεμικού Ναυτικού και των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αυτοί που καθοδηγούν τον ΣΥΡΙΖΑ,επιθυμώντας να στραφούν κατά του Ευάγγελου Βενιζέλου, στρέφονται κατά των πιο σημαντικών αποφάσεων που έλαβε η Βουλή για τα ναυπηγεία και τα υποβρύχια μέσα σε μια μακρά περίοδο 15 και πλέον ετών. Έστω με καθυστέρηση, η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ κατάλαβε ότι ο ΕΒ, ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας εκτέλεσε το νόμο που έδινε ρητή εντολή στους αρμόδιους υπουργούς να υπογράψουν(μόνο και μόνο για να αποδεικνύεται η δέσμευση των αντισυμβαλλόμενων του ελληνικούδημοσίου) συγκεκριμένοσχέδιο σύμβασης που περιέχεται στο νόμο και χαρακτηρίζεται από αυτόν επωφελής και συμφέρουσα για το δημόσιο.

· Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν περιγράφει βέβαια στην πρότασή τουτην κατάσταση που είχε διαμορφωθεί εώς τον Οκτώβριο του 2009.

Δεν ασχολείται με το ποια συμφέροντα του δημοσίου -του ΠΝ και της εθνικής οικονομίας- διακυβευόντουσαν. Αντιθέτως,στρέφεται κατά του νόμου και τηςΒουλής που ήρθε να διασώσει:

2 δισ. ευρώπου είχε καταβάλλει ώς τότε το ελληνικό δημόσιο χωρίς αντίκρισμα για τα υποβρύχια.

τέσσερα καινούργια υποβρύχιατελευταίας τεχνολογίας που απαξιωνόντουσαν, το ένα «πεταμένο» στο Κίελο (Παπανικολής) και τα άλλα τρία στο Σκαραμαγκά.

το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώραςκαι ένα από τα σημαντικότερα της Μεσογείου.

1200 περίπου άμεσεςθέσειςεργασίας.

το δημόσιο από την πολύ πιθανή καταδίκη του σε μεγάλες αποζημιώσειςλόγω των αξιώσεων που είχαν ήδη προβληθεί από γερμανικής πλευράς ενώπιον του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου.

Γ. Γιατί ο κ. Τσίπρας κρατάει άλλη στάση για την Ελευσίνα και άλλη για το Σκαραμαγκά;

· Ο ΣΥΡΙΖΑ στρέφεται δηλαδή κατά ενός νόμου (!) που αφορά τα υποβρύχια και τον Σκαραμαγκά, ενώτώρα,πριν από λίγους μήνες, δήλωσε «παρών» και ουσιαστικά στήριζε αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση για το ναυπηγείο της Ελευσίνας και τις πυραυλάκατους του ΠΝ!Μπορεί ο κ. Τσίπρας να εξηγήσει την κραυγαλέα αυτή αντίφαση;

Δ. Γιατί δεν αρέσουν στον κ. Τσίπρα οι πρωτοφανείς εγγυήσεις διαφάνειας του ν. 3858/2010;

· Ο ΣΥΡΙΖΑ στρέφεται περιέργως καικατά τη μονής περιόδου στην εικοσαετή ιστορία των υποβρυχίων που διέπεται απόπρωτοφανείς εγγυήσεις διαφάνειας, ακριβώς γιατί όσα είχαν προηγηθεί δεν επέτρεπαν άλλη λύση από την απευθείας ρύθμιση όλων των ζητημάτων με νόμο ψηφισμένοαπό τη Βουλή. Μπορεί ο κ. Τσίπρας να εξηγήσει γιατί «ξεχνά» τις πραγματικά κρίσιμες περιόδους; Και ζητά δήθεν κοινοβουλευτική διερεύνησητων αποφάσεων και των διαδικασιών της ίδιας της Βουλής (!) που ψήφισε τον σχετικό νόμο και ασχολήθηκε με όλες τις πτυχές του θέματοςσεπάνω από 24 συνεδριάσεις των αρμόδιων κοινοβουλευτικών επιτροπών και της Ολομέλειαςστις οποίες για πρώτη φορά κλήθηκανκαι απάντησαν στις ερωτήσεις των βουλευτών οι ιδιοι οι αντισυμβαλλόμενοι συμβάσεων του ΥΠΕΘΑ! Τότε, όμως, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε θέσει κανένα από τα δήθεν θέματα που θέτει τώρα!Ας διαβάσει, όποιος ενδιαφέρεται, τιςερωτήσεις του κ. Λαφαζάνη στους κ.κ. Σάφα και Ατσποντίεντον Σεπτέμβριο του 2010, αλλά και τιςτοποθετήσεις του κ. Καμμένουμαζί με τους επαίνους του για τον κ. Βενιζέλο σε αντίθεσημε άλλους.Μπορεί ο κ. Τσίπρας να εξηγήσει τι άλλαξε;

Ε. Δεν ξέρει ο κ.Τσίπρας για τη διαδικασία που προηγήθηκε του ν. 3858/2010;

· Με άλλα λόγια, ο ΣΥΡΙΖΑστρέφεται -σε ό,τι αφορά την περίοδο 2010-2011-κατά νόμου ψηφισμένου από τηΒουλή και όχι κατά πράξεων κάποιου υπουργούγιατί τέτοιες απλάδεν υπάρχουν. Παρότι μάλιστατοΕλεγκτικό Συνέδριοείχε κρίνει νόμιμη τη σύναψη σύμβασης χωρίςνα απαιτείται ειδικόςνόμος, επιλέχτηκε η οδός του νόμου για να υπάρχει κοινοβουλευτική διαφάνεια, αλλά και εκ προοιμίου απάντηση σε οψιμουςσυκοφάντες και χυδαιολόγους, όπως ο κ. Τσίπρας και όσα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επαναλαμβάνουν τώρα τις αθλιότητές του.

· Όπως είχε πει κατ´επαναληψη ο Ευάγγελος Βενιζέλος στη Βουλή ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας, η κατάσταση που κλήθηκε να αντιμετωπίσει επέβαλε όλα να γίνουν ενώπιον της Βουλής και μέσω της Βουλής.

Γιατί δεν αρέσει αυτό στον κ. Τσίπρα;

· Δεν ξέρει άραγε ο κ. Τσίπρας ότι η δύσκολη διαπραγμάτευση με τηνHDW(ιδιοκτήτρια των ναυπηγειων και παράλληλα κύριο υποκατασκευαστή των υποβρυχίων)-προκειμένου να καταρτισθεί το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε απο τη Βουλή το Σεπτεμβριο του 2010-έγινε με βάσηπροσύμφωνο-πλαίσιοεγκεκριμένο στις 17.3.2010 από την αρμόδια κοινοβουλευτικηεπιτροπή, αφού είχαν προηγηθεί ομόφωνες εγκρίσεις:

– τουΑνώτατου ΝαυτικούΣυμβουλίου

– τουΣυμβουλίου ΑρχηγώνΓενικών Επιτελείων

– τουΣυμβουλίου Άμυνας

– του ΚΥΣΕΑ

– τηςΔιυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και

– του ΥπουργικούΣυμβουλίου;

· Δεν ξέρει ότι η Βουλή όχι μόνο ψήφισε με ευρεία πλειοψηφία το νόμο 3858/2010, αλλά μέσω της Επιτροπής Εξοπλισμών παρακολούθησε και ενέκρινε όλα όσα προηγήθηκαν και οσα ακολουθησαν ως προς την εφαρμογή του νόμου;

Στ. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έθεσε τα θέματα αυτά νωρίτερα; Μήπως γιατί δεν υπάρχουν;

· Ο κ. Τσίπρας εκστόμισε συνεπώςχυδαίες συκοφαντίες για ζητήματα που ούτε υπαινικτικά δεν έθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑστιςαλλεπάλληλες συνεδριάσεις των κοινοβουλευτικών επιτροπών και της Ολομέλειας τη Βουλής για τα υποβρύχια και τα ναυπηγεία από το 2010 έως το 2012 με όλους τους εμπλεκόμενους- για πρώτη φορα στα χρονικά τέτοιων διαδικασιών – παρόντες και στη διάθεση των βουλευτών!

Έχει ο κ. Τσίπρας συνείδηση της ευθύνης του για ταψέματακαι τις συκοφαντίες τουεν γνώσει της αναλήθειας αυτών που λέει;Φαίνεται πως αποκτά και γι αυτό «συμμάζεψε» με εντυπωσιακό τρόπο τα λεγόμενά του στην σημερινή πρόταση που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ζ. Ποια ήταν η θέση της ΝΔ πριν και μετα την ανάληψη από αυτήν της ευθύνης του ΥΠΕΘΑ το Νοέμβριο 2011;

· Είναι εντυπωσιακό δε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑεπιτίθεται στον κ. Βενιζέλο που έπαψε να είναι υπουργός Άμυνας τον Ιούνιο του 2011, ενώ τα δύο τελευταίαχρόνια το ζητούμενο είναι η εφαρμογή του νόμου του 2010!

Αυτό ζητούν οι εργαζόμενοι.

Αυτή είναι η πολιτική της Κυβέρνησης.

· Οκ. Τσίπρας ψευδόταν ωμά και ασύστολα λέγοντας ότι το 2010 η ΝΔ αντιτάχτηκε στη ψήφιση του νόμου μιλώνταςδήθεν για «σκάνδαλο».

α. Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος του 2010 ψηφίστηκε όχι μόνο από την τότε κοινοβουλευτική πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ ,αλλά και από τους βουλευτές του ΛΑΟΣ.

β. Η μόνηαντίρρηση της ΝΔ, όπως διατυπώθηκε από τον τότε αρμόδιο τομεάρχη και γραμματέα της ΚΟ κ. Κ. Τασούλα, εντοπιζόταν στην προτίμησή της ταδύο νέα υποβρύχια που παραγγέλθηκαν-αντί του εκσυγχρονισμού δύο παλιών, όπως προέβλεπε η αρχική σύμβαση του2002- να είναι του παλαιού τύπου 209 και όχι του νέου τύπου 214. Στα πρακτικά της κοινοβουλευτικήςΕπιτροπής καταγράφονται οι λόγοι για τους οποίους το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο ζήτησε ομόφωνα τον τύπο 214 και γιατί αυτό είναι όχι μόνο επιχειρησιακά και λειτουργικάαλλακαι οικονομικά συμφέρον για το δημόσιο .

· Στην συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής επιτροπής εξοπλισμών που λειτουργούσε ως εξεταστική στις29.7.2011 την αποδοχή των ρυθμίσεων του νόμου δηλώνει ο εκπρόσωπος της ΝΔ κ.Μ.Βαρβιτσιώτης.

Κυρίως όμως αυτό κάνει μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ωςΥΠΕΘΑ ο κ. Δ.Αβραμόπουλος, Αντιπρόεδρος της ΝΔ, με την ΑΠ 250475/15.12.2011 επιστολή του προςτον τότε Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο.

· Γιατί άραγε ο κ. Τσίπρας δεν προκάλεσε εώς τώρα, στη παρούσα Βουλή, επί ενάμιση και πλέον χρόνο, αναλυτική συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή για το ζήτημα των ναυπηγείων καλώντας όχι μόνο τους συναρμόδιους υπουργούς, αλλά και την ιδιοκτησία των ναυπηγείων και τους υποκατασκευαστές των υποβρυχίων αλλά και άλλων πλοίων του ΠΝ και τους εργαζόμενους μαζί;

Η. Ποια ήταν η στάση της τριμερούς συνεργασίας ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ;

· Ο ΣΥΡΙΖΑ θέλειεπίσης ναξεχνά ότιη κυβέρνηση της τριμερούς συνεργασίας ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡαπό τον Ιούνιο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2013, σε σειρά συσκέψεων σε επίπεδοαρχηγών, είχε ως πλαίσιο και βάση της πολιτικής της στα ναυπηγεία το νόμο του 2010 ,στομοντέλο του οποίου κινήθηκε και η νομοθετική παρέμβαση στην Ελευσίνα με θετικη ψήφο της ΔΗΜΑΡ και«παρόντα» το ΣΥΡΙΖΑ!

Θ. Ο ΣΥΡΙΖΑ υιοθετεί τις αρχικές αμαρτωλές συμβάσεις και τα ΑΩ που λειτούργησαν ως αγωγός υπόπτων πληρωμών!!

· Το εντυπωσιακό είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά το “συμμάζεμα” της θέσης του με τη σημερινή πρόταση που επιτέλους κατέθεσε, εξακολουθεί να βασίζει τη θέση του στην απροκάλυπτη υιοθέτηση των αρχικών αμαρτωλών συμβάσεων!

· Αφού ο ΣΥΡΙΖΑυποδέχθηκε στους κόλπους του στελέχη της ομάδας Τσοχατζόπουλου, τώρα «διαμαρτύρεται» γιατί ο νόμος του 2010 κατήργησε τα «Αντισταθμιστικά Ωφελήματα» που λειτούργησαν ως αγωγός παρανόμωνπληρωμών. Όμως,τα ΑΩ καταργήθηκαν νομοθετικάμε πρωτοβουλία του Ευάγγελου Βενιζέλου και γενικά σε όλες τις συμβάσειςγιατί αντιβαίνουν σε σχετική κοινοτική οδηγία (2009/81/ΕΚ ).Μήπως ο κ. Τσίπρας μπορεί να θυμηθείμερικάονόματα;

Ο περίεργος «έρωτας» του κ. Τσίπρα για τα περιβόητα ΑΩ (και τους λεγόμενους οφσετάδες) έτυχε μάλιστα τηςάμεσης υποστήριξης του γνωστού δημοσιογραφικού φερεφώνου του κ. Τσίπρα (βασικού συνεργάτη του ρ/φ σταθμού του ΣΥΡΙΖΑ) που έστειλε τουίτ κατηγορώντας τον κ. Βενιζελο γιατί κατάργησε τα ΑΩ, «τα μόνα πουέφερναν λεφτά στη χώρα»! Είχε ξεχάσει ότι στο τεύχος Μαρτίου 2013 του περιοδικού του είχε αφιέρωμα στα κακά και αμαρτωλά ΑΩ!

Έτσι, ο ΣΥΡΙΖΑεφάπτεται εξ αντικειμένου με αυτούς που θίχτηκαν λόγω της ακύρωσης των αρχικών συμβάσεων! Έχει αναρωτηθείο κ. Τσίπρας ποιοι έχασαν από την ακύρωση των αρχικών συμβάσεων;

Ι. Ο έλεγχος του τρόπου εφαρμογής των αρχικών συμβάσεων: μπερδεψαν τις ημερομηνίες;

· Ο κ. Τσίπρας ισχυρίστηκε στη Βουλή- τώρα τα «συμμαζεύουν» – ότι σύμφωνα με το διαβιβαστικό έγγραφο της εισαγγελίας, όταν διαβιβάστηκε στη Βουλή η δικογραφίαΤσοχατζοπουλου, πρέπει να ελεγχθούν όλες οι περίοδοι εφαρμογής των αρχικών συμβάσεων του 2000 και 2002.Σωστά.

Για το λόγο αυτό συγκροτήθηκε Προανακριτική Επιτροπή για τον κ. Τσοχατζόπουλο που υπέβαλε παραπεμπτικό πόρισμα, αλλά και Εξεταστική Επιτροπή (η Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων λειτούργησε ως τέτοια) για όλη την περίοδο εφαρμογής των συμβάσεων του 2000-2002. ΤηνΕξεταστική Επιτροπή ενημέρωσε αναλυτικά και ο τότε Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομικών Ευαγγ. Βενιζέλοςστις 29.7.2011, σε πολύωρησυνεδρίαση στην οποία όλοι οι βουλευτές υπέβαλαν ερωτήσεις και έθεσαν όποια θέματα ήθελαν προκειμένου να λάβουν απαντήσεις.Μεταξύ αυτών και ο εκπρόσωπος το ΣΥΡΙΖΑ κ. Δρίτσας.

Οκ. Τσίπρας «ξεχνούσε» προφανώςότιόταν ανέλαβε το ΥΠΕΘΑ ο κ. Βενιζέλος οι αρχικές συμβάσεις είχαν ήδη καταγγελθεί από τους Γερμανούςκαι δεν λειτουργούσαν ούτε εφαρμόζοντανπλέον! Άρα το αίτημά του αφορά άλλους και όχι τον κ. Βενιζέλο!

Ξεχνούσε εεπίσης ότι όλες οι ενέργειες της περιόδου 2010-2011 έχουν συζητηθεί διεξοδικά στη Βουλή και έχουν αποφασισθεί από αυτήν!

ΙΑ. Ποιοι θέλουν την διάλυση του Σκαραμαγκά ;

· Ο ΣΥΡΙΖΑεφάπτεται όμως εξ αντικειμένου και με τα συμφέροντα που ήθελαν πάντα και θέλουν και τώρα είτε τον έλεγχο είτετοκλείσιμο και τη διάλυση του Σκαραμαγκάπρος ίδιον όφελος! Μήπως ο κ. Τσίπρας γνωρίζει ονόματα;

· Ο ΣΥΡΙΖΑστρέφεται συνεπώς κατά των εργαζομένων στο Σκαραμαγκάπου έχουν στηλιτεύσει τη στάση του κ. Τσίπρα! Διάβασε ο κ. Τσίπρας τι του λένε οι εργαζόμενοι;

ΙΒ. Οι όψιμοι φίλοι και συνοδοιπόροι του κ. Τσίπρα

· Ένα ακόμη οξύμωρο είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στρέφεταικατά του νόμου του 2010, αλλάσυνεργάζεται στενά πχμε την κα. Λ. Κατσέλη που τον συνυπογράφει ως Υπουργός Ανάπτυξης,που ενέκρινε τη λύση ως μέλος του ΚΥΣΕΑ και της ΔΕΑΑ, πουδιαπραγματεύθηκε με τον κ. Σάφα εκκρεμότητες των εργαζομένων στα ναυπηγεία, που επισκέφθηκε το Άμπου Ντάμπι για μια πρώτη επαφή με τον κ. Σάφα ως επικεφαλής κυβερνητικού κλιμακίου χωρίς τη γνώση και τη συμμετοχή του ΥΠΕΘΑ και πριν το ΥΠΕΘΑ θέσει το αυστηρόδιαδικαστικό πλαίσιο των διαπραγματεύσεων υπό τον συνεχή και πλήρη έλεγχο της Βουλής. Πλαίσιο που σεβάστηκε η άλλη πλευρά πουαντιλήφθηκε ότι πρέπει να ισχύσουν ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές διαφάνειας λόγω του βεβαρυμένου ιστορικού της υπόθεσης. Όλα αυτάσυζητήθηκαν αναλυτικά στη Βουλή. Αν δεν τα θυμάται αυτά ο κ. Τσίπρας, δεν του τα θυμίζει ο κ. Καμμένος ως εταίρος του;

ΙΓ. Η διαπραγμάτευση με τη γερμανική πλευρά – Η επιλογή εταιρίας αραβικών συμφερόντων

· Δεν γνωρίζει ο κ. Τσίπρας ότι η διαπραγμάτευση του δημοσίου έπρεπε να γίνει με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) που ανήκαν κατά 100%στη γερμανικήHDW(θυγατρική τηςThyssen), η οποία ήτανταυτοχρόνως και ο κύριοςυποκατασκευαστης των υποβρυχίων;

Δεν γνωρίζει ότι ηHDWαποφάσισε. όπως είχε δικαίωμα, να μεταβιβάσει το 75% των ναυπηγείων σε εταιρεία συνδεόμενη με τα ΗΑΕ (AbuDhabiMarή συνδεδεμένημε αυτήν εταιρεία που κατονομάζεται ρητά στο νόμο) και ότι αυτο ήταν μια ιδιωτική συναλλαγή σαφώς προτιμότερη από την καταγγελία των συμβάσεων, την πτώχευση των ναυπηγείων και την αιχμαλωσία των υποβρυχίων πουείχε σε μεγάλο βαθμό ήδη πληρώσει το δημόσιο;

ΙΔ. Οι πληρωμές που έκανε το δημόσιο από τον Οκτώβριο 2010 εώς το Μάιο 2011

· Οι πληρωμές των 2 δισ. ευρώ που έκανε το ελληνικό Δημόσιο χωρίς ουσιαστικό αντίκρυσμα μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, διερευνήθηκαν διεξοδικά από Προκαταρκτική Επιτροπή και Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής την προηγούμενη περίοδο. • ,

· Τώρα, έχει το θράσος ο κ. Τσίπρας να ρωτά γιατί σύμφωνα με το νόμο 3858/2010 καταβλήθηκαν μεταξύ Σεπτεμβρίου 2010 και Μαΐου 2011, 360 εκατ. ευρώ σταναυπηγεία πριν διακοπούν οι πληρωμές που διεκόπησαν με εντολή του Ευάγγελου Βενιζέλου. Δεν ξέρει την απάντηση;

ü Οι πληρωμές έγιναν σύμφωνα με ρητή πρόβλεψη του νόμου και σε εκτέλεση του νόμου.

ü Έγιναν για να συντελεστεί ο συμβιβασμός που ψήφισε η Βουλή.

ü Έγιναν για να αποσυρθούν οι καταγγελίες των συμβάσεων και οι μεγαλες αξιώσεις των Γερμανών ενώπιον της διαιτησίας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου.

ü Έγιναν για να διασωθούν τα 2 δισ. ευρώ που είχε πληρώσει το δημόσιο μέχρι το 2009 χωρίς αντίκρυσμα.

ü Έγιναν για να παραλάβει επιτέλους το ΠΝ το «Παπανικολής» που ήταν έγκαταλελειμενο στο Κίελο και τώρα είναι το καλύτερο πλοίο του στόλου.

ü Έγιναν για να αποκτήσει το δημόσιο την κυριότητα των άλλων τριών υποβρυχίων που βρισκόντουσαν «αιχμάλωτα» στο Σκαραμαγκά και συγκεκριμένων υλικών προβλεπόμενων στη σύμβαση, κρίσιμων για τη λειτουργία του υπάρχοντος στόλου υποβρυχίων του ΠΝ

ü Έγιναν για να ξαναλειτουργήσουν τα ναυπηγεία με τους εργαζόμενούς τους και να καταστεί εφικτή η έναρξη κατασκευής των δύονέων υποβρυχίων

Δεν μπορεί ο κ. Τσίπρας να διαβάσει στο νόμο 3858/2010 τις πρωτοφανείς εγγυήσεις διαφάνειας που προβλέπονται ως προς τη ροή, χρήση και διάθεση των ποσών αυτών, βάσει των οποίων ζητήθηκε ακόμη και η συνδρομή των υπουργών Οικονομικών και Αμύνης της Γερμανίας;

ΙΕ. Τι διασφάλισε το ελληνικό δημόσιο με το νόμο 3858/2010

· Πόσο δύσκολο είναι να αντιληφθεί ο κ. Τσίπρας και οι συνεργάτες τουότι χάρη στο νόμο του 2010 το ελληνικό δημόσιο μεταξύ άλλων:

α.Απέκτησε το πιοσύγχρονο πλοίο του στόλου, το υποβρύχιο «Παπανικολής», που είχε πληρωθεί σχεδόν στο σύνολο του από το ελληνικό δημόσιο και απαξιωνόταν επί χρόνια στο Κίελο.

β.Απέκτησε τηνκυριότητα των άλλων τριών νέων υποβρυχίωντύπου 214 για τα οποίαείχε καταβάλει -μαζί με το «Παπανικολής»-έως τότε 2 δισ. ευρώ χωρίς αντίκρισμα.

γ.Κατάφερε να αντικαταστήσει τη σύμβαση εκσυγχρονισμού δύο παλιών υποβρυχίων τύπου 209μεσύμβαση κατασκευής δύο νέων υποβρυχίων τελευταίου τύπου 214, σύμφωνα με την προτίμηση του ΠΝ και με στόχο την ομοιοτυπία των νέων υποβρυχίων. Δυστυχώς εώς τότε για τον μη ακόμη ολοκληρωμένης εκσυγχρονισμό του ενός παλαιού υποβρυχίου «Ωκεανός» είχε διατεθεί το 60% του συνολικού προϋπολογισμού της σύμβασης εκσυγχρονισμού.

δ.Αντικατέστησε τη μεταβλητή τιμή των υποβρυχίων στις αρχικές συμβάσεις μεσταθερή τιμήπου έκρινε απολύτως συμφέρουσα το ΠΝ και η ΓΔΑΕ.

ε.Απέβαλε την εταιρίαFerostaalπου διαχειριζόταν τα περιβόητα ΑΩ το κόστος των οποίων μετακαλούταν ουσιαστικάστη μεταβλητή τιμή των υποβρυχίων.

στ. Εισήγαγεπρωτοφανείς εγγυήσεις διαφάνειαςγια τον συνεχή έλεγχο της ροής όλων των πληρωμών. Για πρώτη φορά οι πληρωμές που έγιναν σύμφωνα με τις ρητές προβλέψεις του νόμου συνοδεύτηκαν από πλήρη ανάλυση της χρήσης τους, με ειδική διασφάλιση ότι δεν υπήρξε αποδέκτης με τη μορφή εξωχώριας εταιρείας κ.ο.κ.

ζ.Συνδύασε κάθε πληρωμή δόσης με συγκεκριμένο αποτέλεσμα και μεταβίβαση ποσοστού κυριότητας.

η.Επέβαλε στην εταιρίαHDW, κύριο υποκατασκευστή των υποβρυχίων,συμβατική υποχρέωση συνδρομής στις έρευνες της ελληνικής Δικαιοσύνηςγια όσα είχαν συμβεί σε σχέση με τις συμβάσεις των υποβρυχίων.

θ.Επέβαλε την εφαρμογή του ελληνικούδικαίουπου διαμορφώνεται από την Βουλή των Ελλήνων.

ι.Διαμόρφωσε τις προϋποθέσεις λειτουργίας της μεγαλύτερης ναυπηγικής μονάδας της χώρας εφόσον λαμβάνονται έγκαιρα οι αναγκαίες αποφάσεις στο πλαίσιο του νόμου. Πιο συγκεκριμένα,απέτρεψε την άμεση πτώχευση των ναυπηγείωνκαι τον εγκλωβισμό σε μια υπερδεκαετή αντιδικία στη διαιτησία του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου -στην οποία είχαν προσφύγει οι Γερμανοί- με τα ναυπηγεία κλειστά και τα υποβρύχια ημιτελή και απαξιωμένα. Στο πλαίσιο αυτό, εντάχθηκε η μεταβίβαση του 75% των μετοχών των ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) από τη γερμανικήHDWπου κατείχε το 100% σε εταιρεία αραβικών συμφερόντων της επιλογής της λόγω και της ευρύτερης συνεργασίας τους. Μόνο παντελώς άσχετοι ή απολύτως συκοφάντες δεν «αντιλαμβάνονται» ότι τα ναυπηγεία ήσαν και είναι ιδιωτική επιχείρηση και το ελληνικό δημόσιο το 2010 ούτε είχε, ούτε μεταβίβασε μετοχές και πολύ περισσότερο τον έλεγχο των ναυπηγείων!

ια. Έκλεισε τις ανοιχτές διεθνείς διαιτητικές δίκεςπου είχε ανοίξει η γερμανική πλευρά, καταγγέλλοντας τις συμβάσεις και προβάλλοντας μεγάλες αξιώσεις κατά του ελληνικού Δημοσίου, τον Σεπτέμβριο του 2009, λίγο πριν τις εκλογές.

ΙΣΤ. Τι έγινε παράλληλα την ίδια περίοδο (2010-2011) στο ΥΠΕΘΑ

· Πόσο δύσκολο είναι ο κ. Τσίπρας και οι συνεργάτες του να θυμηθούν ότιπαράλληλα, την ίδια περίοδο 2010-2011:

α.Συγκροτήθηκε και τέθηκε σε λειτουργία, με πρωτοβουλία του Ευάγγελου Βενιζέλου, ηειδική κοινοβουλευτική Επιτροπή Αμυντικών Εξοπλισμώνγια τη συνεχή και ενδελεχή παρακολούθηση όλων των σχετικών θεμάτων και διαδικασιών που τέθηκαν υπό τον πλήρη έλεγχο της Βουλής.

β.Ψηφίστηκε, με πρωτοβουλία του Ευάγγελου Βενιζέλου, και τέθηκε σε ισχύ ηνέανομοθεσία περί αμυντικών προμηθειώνμε πλήρεις εγγυήσεις διαφάνειας υπό τον έλεγχο της Βουλής ως προςτη σύναψη και εκτέλεση όλων των συμβάσεων.

ΙΖ. Τα προβλήματα που προέκυψαν μετά το νόμο 3858/2010 – η διακοπή των πληρωμών με εντολή Ευάγγελου Βενιζέλου

· Όταναπό τον Μάιο 2011 και μετά εμφανίστηκαν νέα προβλήματα, όπως:

ü η σύγκρουση της νεας ιδιοκτησίας των ναυπηγείων με τη γερμανική προηγούμενη ιδιοκτησία που εξακολουθούσε να είναι κύριος υποκατασκευαστής των υποβρυχίων και μέτοχος μειοψηφίας των ναυπηγείων.

ü η αγωγή του ΟΣΕ κατά των ναυπηγείων

ü η δικαστική απόφαση για τους εργαζόμενους στην εταιρεία τροχαίου υλικού

ü η άρνηση συμμόρφωσης των ναυπηγείων στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον αποχωρισμό ορισμένων εγκαταστάσεων

ü η καταχρηστική θέση της Κομισιόν ότι τα ξένα πολεμικά πλοία πρέπει να θεωρούνται εμπορικά και άρα μόνος πελάτης των ναυπηγείων μπορείνα είναι το ελληνικό ΠΝ,

διεκόπησαν οι πληρωμές με εντολή Βενιζέλουκαι στόχο την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων. Αυτό είναι και σήμερα τοζητούμενο.

ΙΘ. Η κοινοβουλευτική διερεύνηση της υπόθεσης των υποβρυχίων

· Τον Ιούνιο του 2011, επί θητείας στο ΥΠΕΘΑ του Ευάγγελου Βενιζέλου,διαβιβάστηκε στη Βουλή η δικογραφία της περιόδου Τσοχατζόπουλουκαι συγκροτήθηκε Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης που υπέβαλε παραπεμπτικό πόρισμα.

· Όπως ήδη σημειώθηκε, τον Ιούλιο και Αύγουστο 2011 η Ειδική Επιτροπή Εξοπλισμών λειτούργησε ως Εξεταστική Επιτροπή και πραγματοποίησε 14 πολύωρες συνεδριάσεις πριν υποβάλει το πόρισμά της.

Μαζί με τις 12 συνεδριάσεις της κοινοβουλευτικής επιτροπής και της Ολομέλειας που αφιερώθηκαν στα ναυπηγεία και τα υποβρύχια, πραγματοποιήθηκαν συνολικά26 πολύωρες συνεδριάσεις.

Ο κ. Βενιζέλος, Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομικών τότε, ενημέρωσε διεξοδικά την Ειδική Επιτροπή Εξοπλισμών/Εξεταστική Επιτροπή στις 29/7/2011 απαντώντας σε όλες τις ερωτήσεις των μελών της Επιτροπής. Στα πρακτικά καταγράφονται και ηθετική θέση του εκπροσώπου της ΝΔ κ. Βαρβιτσιώτηκαι τασημεία που έθεσε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δρίτσας.Καμία σχέσημετις τωρινέςσυκοφαντίες και χυδαιότητες!

Επιμύθιο:

Η επιλογή του κ. Τσίπρα να επιτεθεί στον Ευάγγελο Βενιζέλο για το ζήτημα ναυπηγεία/υποβρύχιακατέρρευσε παταγωδώς. Η πρόταση που μετά από δυστοκία 40 ημερών κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, παρά τη σοβαροφάνειά της, είναι “απορία ψάλτου βήξ”. Δεν υπάρχει καμία απάντηση “για την ταμπακέρα”. Για τα σκληρά ερωτήματα που επηύθηνε ο Ευάγγελος Βενιζέλος στον κ. Τσίπρα στην πρόσφατη συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας. Το κείμενο που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα είναι μια εύσχημη υπεκφυγή. Δεν θα περάσει. Ο κ. Τσίπρας είναι αναγκασμένος να έρθει στη Βουλή γιατί αυτοεγκλωβίστηκε στις συκοφαντίες του και οφείλει πλέον πολλές κρίσιμες απαντήσεις. Τον περιμένουμε…