Την πιο…ανώδυνη λύση για την παρούσα εξαιρετικά δύσκολη φάση, αυτή των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου και των υπουργικών αποφάσεων, επέλεξε την ύστατη στιγμή η κυβέρνηση, για να τακτοποιήσει τις επείγουσες εκκρεμότητές της έναντι των πιστωτών.

ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ – «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων του ν.4046/2012 και του ν.4093/2012»

ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ – «Ρυθμίσεις κατεπειγόντων θεμάτων του ν.4046/2012 και του ν.4093/2012» Εισηγητική Εκθεση

ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ- Δημοσιονομικοί κανόνες και άλλες διατάξεις

Ο Πρωθυπουργός κ. Αντ. Σαμαράς λίγες ώρες πριν από το αυριανό κρίσιμο Eurogroup προτίμησε την πιο εύκολη κίνηση και με το μικρότερο δυνατό κόστος μετά τις οδυνηρές ψηφοφορίες για τις αποκρατικοποιήσεις και για τον εφαρμοστικό νόμο και τώρα η κυβέρνηση ζητά να φανούν οι πιστωτές συνεπείς στις δεσμεύσεις τους και να εκταμιευθεί η μεγάλη δόση.

Κυριολεκτικά στο … παρά-πέντε _λίγες ώρες πριν από την κρίσιμη συνεδρίαση του Eurogroup της Τρίτης 20 Νοεμβρίου_ η κυβέρνηση που ζήτησε _παρά την αργία της Κυριακής_ να ανοίξει το Εθνικό Τυπογραφείο, διευθέτησε το ανοικτό θέμα που υπήρχε με τις προαπαιτούμενες δράσεις (prior action) που όφειλε έναντι της τρόικας.

Οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου φέρνουν στην ατζέντα σκληρά μέτρα, που ουσιαστικά θέτουν το σύστημα (εκτελεστική εξουσία και κρατική μηχανή, δηλ. ΔΕΚΟ και δήμους) υπό καθεστώς αυστηρής και καθημερινής επιτήρησης και σε βάθος χρόνου, ενώ ανοίγουν διάπλατα οι πόρτες για απολύσεις, περισσότερους φόρους και νέα μέτρα σε μισθούς και συντάξεις.

Ο φόβος της Βουλής

Η κυβέρνηση, έχοντας κατά νου την πρόσφατη τραυματική εμπειρία των ψηφοφοριών-θρίλερ στο πολυνομοσχέδιο και στον προϋπολογισμό και την συρρικνωμένη πλέον κοινοβουλευτική πλειοψηφία, επέλεξε τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, καθώς ο άλλος δρόμος του Κοινοβουλίου είναι εξαιρετικά επικίνδυνος και αβέβαιος.

Βέβαια κανείς δεν μπορεί να προδιαγράψει τι θα γίνει στο μέλλον, καθώς η κοινωνική ένταση αυξάνεται. Η μετάθεση μιας ψηφοφορίας για το προσεχές διάστημα συνιστά μια επικίνδυνη πολιτική κίνηση, αφού θα έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται τα νέα μέτρα, μεταξύ των οποίων και οι πρώτες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων.

Οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου προτιμήθηκαν γιατί ανήκουν στην εξαιρετική και όχι τακτική νομοθετική διαδικασία και διότι εκδίδονται σε έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις (άρθρο 44 §1 Συντάγματος). Από το Μέγαρο Μαξίμου εκρίθη η κατάλληλη διαδικασία για να αποφευχθεί μια επικίνδυνη ψηφοφορία στη Βουλή, αλλά και για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ώστε ο υπουργός Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρας να πάει με περισσότερα όπλα στη συνεδρίαση με τους ομολόγους του της ευρωζώνης.

Ο κ. Σαμαράς, για να μην υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα στη συνεδρίαση του Eurogroup, συμμετείχε και κατηύθυνε ο ίδιος μαραθώνιες συσκέψεις το Σαββατοκύριακο, χαρακτηριστική αυτή που έγινε χθες Κυριακή με τον κ. Στουρνάρα _παρουσία του γ.γ. της κυβέρνησης κ. Π. Μπαλτάκου αλλά και όσων υπουργών χρειάζονταν_ και διήρκεσε περίπου 12 ώρες, καταρρίπτοντας κάθε ρεκόρ τα τελευταία χρόνια.

Αναμένουν θετικό σήμα από τους πιστωτές

«Ο Γιάννης πάει πανέτοιμος και χωρίς προβλήματα. Εμείς κάναμε ότι ήταν να κάνουμε. Είμαστε και τυπικά εντάξει. Η Ελλάδα έκανε το χρέος. Είναι η ώρα και οι Ευρωπαίοι να τηρήσουν τα όσα έχουν υποσχεθεί» είναι η χαρακτηριστική φράση που ακούγεται στο επιτελείο του Πρωθυπουργού.

Αρκετά καταβεβλημένος από τις πολύωρες συσκέψεις, ο κ. Σαμαράς δεν χάνει την αισιοδοξία του και αναμένει στο αυριανό Eurogroup να κυλήσουν όλα ομαλά, ώστε και να υπάρξει απόφαση για την εκταμίευση της δόσης μαμούθ και να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για να εισρεύσει χρήμα.

Οι πληροφορίες που έχει το πρωθυπουργικό επιτελείο είναι ότι βαίνουμε προς προσωρινή ανακωχή μεταξύ Βερολίνου και ΔΝΤ με τον αμερικανικό παράγοντα να υποχωρεί σχετικά με τις προτάσεις για «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, ώστε να υπάρξει λύση στο Eurogroup.

Ο κ. Σαμαράς _που είχε και τηλεφωνική επικοινωνία και με τους προέδρους του ΠαΣοΚ και της ΔΗΜΑΡ, τους κκ. Ευ. Βενιζέλο και Φ. Κουβέλη_ και Στουρνάρας συζήτησε επί μακρόν με τον κ. Στουρνάρα και την ελληνική θέση ενόψει Eurogroup για το θέμα της επιμήκυνσης και της βιωσιμότητας του χρέους.

Με βάσει την πληροφόρηση του Μεγάρου Μαξίμου, στη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών αναμένεται να υπάρξει συμφωνία για την εκταμίευση της δόσης καθώς και δρομολόγηση των διαδικασιών για την επιπλέον χρηματοδότηση που θα χρειαστεί η Ελλάδα κατά τη διάρκεια της διετούς επιμήκυνσης.

Μια συμφωνία ανάμεσα στους διεθνείς πιστωτές της Ελλάδας για την μείωση του χρέους της χώρας θα πρέπει να στηρίζεται «στην πραγματικότητα και όχι σε ευσεβείς πόθους», δήλωσε σε συνέντευξή της στο Ρόιτερς η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ ενόψει της συνόδου του Γιούρογκρουπ.

Παράλληλα υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό μια συμφωνία να προσφέρει μια διαρκή λύση για το χρέος της Ελλάδας ώστε να αποφευχθεί η παρατεταμένη αβεβαιότητα και η πρόκληση περαιτέρω ζημιάς στην ελληνική οικονομία.

Πολύωρες συσκέψεις για τις εκκρεμότητες

Γι’ αυτό και ο κ. Σαμαράς θέλησε να κλείσει όλα τα ανοικτά θέματα για να μην υπάρξει οποιαδήποτε εμπλοκή από τον οποιονδήποτε την τελευταία στιγμή, ώστε να επιστρέψει ο κ. Στουρνάρας στην Αθήνα και με τη δόση, αλλά και με θετικές προτάσεις για το ελληνικό χρέος.

Οι εκκρεμότητες για τις οποίες μιλούσε η τρόικα, ρυθμίζονται με δύο πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Επίσης αποφασίστηκαν και 14 υπουργικές αποφάσεις που ρυθμίζουν τα εκκρεμή θέματα των υπουργείων Παιδείας (το αφορούν οκτώ αποφάσεις), Υγείας και Ανάπτυξης.

Η μία πράξη νομοθετικού περιεχομένου είναι του υπουργείου Οικονομικών που τη χειρίστηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χρ. Σταϊκούρας και αφορά στον αυτόματο μηχανισμό δημοσιονομικού ελέγχου, ο οποίος θα διορθώνει ακαριαία τις αστοχίες του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.

Στην άλλη πράξη νομοθετικού περιεχομένου _ετερόκλητου περιεχομένου_ που κυριολεκτικά είναι «σκούπα» και συζητήθηκε στην χθεσινή 12ωρη σύσκεψη βρήκαν θέση ότι εκκρεμότητες υπήρχαν, αλλά και διορθώσεις και αλλαγές από το πρόσφατα ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο.

Για το περιεχόμενο των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου ενημερώθηκαν και τα κομματικά επιτελεία ΠαΣοΚ και ΔΗΜΑΡ, καθώς ο υπουργός Επικρατείας κ. Δ. Σταμάτης είχε μαζί τους…ανοικτή γραμμή και συνομίλησε με τους κκ. Φιλ. Σαχινίδη (ΠαΣοΚ) και Δ. Χατζησωκράτη (ΔΗΜΑΡ).

Τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου υπέγραψαν όλοι οι υπουργοί και οι αναπληρωτές και πήραν το δρόμο για το Εθνικό Τυπογραφείο.

Δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα

Ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας εξερχόμενος από το Mέγαρο Μαξίμου και απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Τελειώσαμε όλες τις εκκρεμότητες πια, μα όλες. Η μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου βγήκε σήμερα, η άλλη θα βγει αύριο. Η σημερινή είχε να κάνει ακριβώς με τον δημοσιονομικό μηχανισμό ελέγχου, αυτόματο μηχανισμό ελέγχου. Θα την είδατε, δε χρειάζεται να μπω σε λεπτομέρειες. Τώρα όσον αφορά την αυριανή, έχει να κάνει με συμπλήρωμα του νόμου, που ψηφίσαμε στις 7 Νοεμβρίου».

Ο υπουργός Οικονομικών πρόσθεσε επίσης ότι η χώρα είναι πανέτοιμη για το Eurogroup της Τρίτης. «Δεν υπάρχει καμία εκκρεμότητα πια από μέρους μας. Η Ελλάδα είναι πανέτοιμη για την Τρίτη». Ο κ. Στουρνάρας, τέλος, απέφυγε να πάρει θέση στην ερώτηση εάν η χώρα θα πάρει το πράσινο φως για να μπει σε διαδικασία η εκταμίευση.

Αυστηρή εποπτεία, φόροι και κυρώσεις

Η πρώτη πράξη νομοθετικού περιεχομένου προβλέπει την εφαρμογή της ρήτρας αυτόματης επιβολής μέτρων σε περίπτωση αστοχιών του προγράμματος, αν δεν εκπληρώνονται οι στόχοι που προβλέπονται από την ψήφιση των πρόσφατων μέτρων.

Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

*Τοποθέτηση Επιτρόπου (έλληνα) στο υπουργείο στο οποίο προβλέπονται κυρώσεις αν για δύο συνεχόμενα τρίμηνα καταγραφεί απώλεια στόχου και υπέρβαση κατά 10 % του επιδιωκόμενου στόχου. Ο Επίτροπος θα ονομάζεται Επόπτης οικονομικών υπηρεσιών ονομάζεται και θα είναι εγκατεστημένος σε κάθε υπουργείο. Σε περίπτωση που δεν εκπληρώνονται οι στόχοι περιλαμβάνεται και η περικοπή των προϋπολογισμών όταν οι αποκλίσεις υπερβαίνουν το 10% των συμφωνηθέντων στόχων και δεν λαμβάνονται μέτρα διόρθωσης.

*** Στους Δήμους θα ιδρυθούν Παρατηρητήρια Οικονομικής Αυτοτέλειας τα οποία όταν διαπιστώνουν απόκλιση από τους τριμηνιαίους στόχους άνω του 10% θα επιβάλλεται αύξηση των φόρων (δημοτικών τελών) στους πολίτες, αύξηση του ανώτατου συντελεστή επιβολής ΤΑΠ για τα ακίνητα που βρίσκονται στην εδαφική περιφέρεια του δήμου σε ποσοστό μέχρι και 3 τοις χιλίοις. Επίσης θα μπορούν να επιβληθούν υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού, αύξηση του συντελεστή επιβολής του τέλους επί των ακαθάριστων εσόδων και παρεπιδημούντων από 0,5% μέχρι και 2%, περιορισμό δαπανών μόνο σε υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λοιπές απολύτως ανελαστικές δαπάνες.

*** Όταν καταγράφονται στις ΔΕΚΟ αποκλίσεις σε ποσοστό άνω του 10% θα μειώνεται αυτόματα και ισόποσα ο προϋπολογισμός της, θα περικόπτονται οι επιχορηγήσεις και θα αναστέλλεται η καταβολή των αμοιβών των μελών του Δ.Σ. Στην περίπτωση που τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα αποκλίνουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% τότε η θητεία των εκτελεστικών μελών του ΔΣ του φορέα λήγει αυτοδίκαια εντός ενός μηνός.

*Αν δεν συγκεντρώνονται τα προϋπολογιζόμενα με βάση το πρόγραμμα έσοδα από συγκεκριμένες αποκρατικοποιήσεις, τότε θα βγαίνει προς πώληση άλλο περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου, ενώ τα έσοδα θα πηγαίνουν στον ειδικό λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας. Μάλιστα επισημαίνεται πως το τίμημα που εισπράττει το ΤΑΙΠΕΔ από την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους.

Στη δεύτερη πράξη νομοθετικού περιεχομένου-σκούπα περιλαμβάνονται πολλά που δεν ρυθμίστηκαν με το πολυνομοσχέδιο, όπως π.χ. το ζήτημα της δραστικής ουσίας του φαρμάκου (γεννόσημο),η λειτουργία της αγοράς με ρυθμίσεις ακόμη και για το πως και από πού θα πωλείται το βρεφικό γάλα, ζητήματα για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, των οδηγών ΤΑΧΙ και Βυτιοφόρων, αλλά και διατάξεις για τις συντάξεις και τα εφάπαξ (καταργείται η δυνατότητα να βάζει φρένο το υπουργείο στις μειώσεις των εφάπαξ).

Επίσης, ο κ. Σαμαράς έδωσε εντολή στον κ. Μπαλτάκο να συντάξει άμεσα και άλλη πράξη νομοθετικού περιεχομένου για να ρυθμιστούν θέματα των συντάξεων των υπαλλήλων της Βουλής, ενώ δεν αποκλείεται να εξεταστεί και το ζήτημα των συντάξεων των βουλευτών.

Στο δρόμο για τη ΒουλήΤι αναφέρει το Σύνταγμα
Σύμφωνα με το Σύνταγμα, οι πράξεις αυτές πρέπει να υποβληθούν στην Βουλή για κύρωση, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία σαράντα (40) ημερών από την έκδοσή τους. Εάν οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου δεν υποβληθούν στην Βουλή για κύρωση, μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα ή αν δεν κυρωθούν από το Κοινοβούλιο εντός τριών (3) μηνών, τότε παύουν να ισχύουν, όμως μόνο για το μέλλον.

Οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, παρέχουν την δυνατότητα στην εκτελεστική εξουσία, να εκδίδει κανονιστικές πράξεις, χωρίς την προηγούμενη έκδοση τυπικού νόμου, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει με ταχύτητα και ευελιξία έκτακτες καταστάσεις.

Οι πράξεις αυτές έχουν κανονιστικό χαρακτήρα και αν κυρωθούν εκ των υστέρων από την Βουλή αποκτούν μορφή τυπικού νόμου, ενώ η ισχύς τους επεκτείνεται χρονικά.

Αν ωστόσο δεν κυρωθούν ισχύουν ως ουσιαστικοί νόμοι, προσωρινής ισχύος (από σαράντα μέρες, αν δεν υποβληθούν στο Κοινοβούλιο, έως τρεις μήνες αν υποβληθούν χωρίς τελικά να κυρωθούν).

Η διάγνωση του κατά πόσον υφίσταται ή όχι έκτακτη και επείγουσα ανάγκη, η οποία να επιβάλει την έκδοσή τους, εναπόκειται στην αποκλειστική αρμοδιότητα της εκτελεστικής λειτουργίας, δηλαδή του Υπουργικού Συμβουλίου και δεν μπορεί να ελεγχθεί ούτε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ούτε και από τα Δικαστήρια.

1. Σύστημα Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης των αποφοίτων Ι.Ε.Κ.

2. Όροι και προϋποθέσεις εκμίσθωσης επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό από τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και εταιρείες και συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων».

3. α) Χορήγηση επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και καθορισμός του ύψους, των δικαιούχων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας χορήγησης αυτού.
β) Λεπτομέρειες εφαρμογής της περίπτωσης 5 της υποπαραγράφου Η.2. του άρθρου μόνου του Ν. 4093/2012(Α΄ 222)
γ) Τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης Σύστασης Ταμείου Χαρτοφυλακίου (Κεφαλαίου) με την επωνυμία «ΤΑΜΕΙΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ» και άμεση ενίσχυση παρεμβάσεων για βελτίωση ενεργειακής απόδοσης οικιών.

4. α) Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 1597/28−01−2011 κοινής απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Πολιτισμού και Τουρισμού «Προσαρμογή στις διατάξεις της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ» (ΦΕΚ Β΄ 108), όπως ισχύει. Ένταξη της διαδικασίας για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου στα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.).
β) Καθορισμός δικαιολογητικών για την υποβολή αναγγελίας άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού − Μητρώο Ξεναγών − Ένταξη της διαδικασίας υποβολής αναγγελίας άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού στα ΚΕΠ που λειτουργούν ως ΕΚΕ

5. Τροποποίηση της υπ’ αριθ. Φ90380/25916/3294/2011 (ΦΕΚ 2456/Β΄/3−11−2011) κοινής υπουργικής απόφασης «Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας (Ε.Κ.Π.Υ.)του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’αριθ. Φ90380/5383/738/2012 (ΦΕΚ 1233/Β΄/11−4−2012) κοινή υπουργική απόφαση και ισχύει.

6. α) Τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος εντοπισμού θέσης (GPS) σε μεταφορικά μέσα πετρελαιοειδών προϊόντων.
β)Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης σε κατόχους άδειας Λιανικής Εμπορίας του άρθρου 7 παρ. 3 εδάφια α, β και γ του ν. 3054/2002 (ΦΕΚ 230 Α΄) και λοιπές διατάξεις.


7. α) Καθορισμός ποσού παραβόλων και χρηματικών ποσών για παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης κατά την παράγραφο Θ του ΠΡΩΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ του ν. 4093/2012.
β) Καθορισμός απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη χορήγηση, την τροποποίηση και την επικαιροποίηση άδειας Ιδιωτικού Σχολείου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Κολλεγίου, Φροντιστηρίου και Κέντρου Ξένων Γλωσσών, ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ι.Ε.Κ.), Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα και Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Δύο σε φυσικά, νομικά πρόσωπα, ενώσεις προσώπων και ΝΠΔΔ.
γ) Καθορισμός διαδικασίας της υποβολής των προγραμμάτων σπουδών ιδιωτικού σχολείου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Κολλεγίου, ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ι.Ε.Κ.), Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα και Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Δύο.
δ) Καθορισμός απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη μεταβίβαση άδειας Ιδιωτικού Σχολείου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Κολλεγίου, Φροντιστηρίου και Κέντρου Ξένων Γλωσσών, ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ι.Ε.Κ.), Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα και Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Δύο σε φυσικά, νομικά πρόσωπα, ενώσεις προσώπων και ΝΠΔΔ.
ε) Καθορισμός των δικαιολογητικών που απαιτείται να υποβάλλονται με την αναγγελία έναρξης και επικαιροποίησης ασκήσεως της διδασκαλίας σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών και της κατ’οίκον διδασκαλίας.
στ) Μηχανισμός εφαρμογής και ενημέρωσης ιατρών για τη συνταγογράφηση βάσει δραστικής ουσίας και εξαιρέσεις από το σύστημα συνταγογράφησης βάσει δραστικής ουσίας.