Ηταν ίσως η πρώτη φορά εφέτος που η ανακαινισμένη αίθουσα της Γερουσίας της Βουλής άνοιξε τις πύλες της. Οχι για κάποια συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠαΣοΚ ή της ΝΔ, αλλά για να καθήσουν στα έδρανα οδηγοί και αστυνομικοί βουλευτών, επιστημονικοί συνεργάτες τους, γραμματείς, παρατρεχάμενοι γενικώς, ακόμη και, όπως συνέβη σε μια- δυο περιπτώσεις, συγγενείς τους. Στη θέση του Προέδρου κάθησε ο οικονομικός διευθυντής του Κοινοβουλίου κ. Χ. Χουντάλας έχοντας δίπλα του, σε ρόλο αντιπροέδρων και κοσμητόρων, νεαρές υπαλλήλους της Βουλής. Στην αίθουσα με το βαρύ κόκκινο χαλί και τα φρεσκοβαμμένα έδρανα επικρατούσε απόλυτη ησυχία.
▅ Αγωνία για την κλήρωση
Η κοινοβουλευτική «συνεδρίαση» ήταν η πρώτη που διεξαγόταν μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, αφού η Βουλή είναι μεν ανοικτή, αλλά ακόμη δεν λειτουργεί. Η απόλυτη σιγή, η προσήλωση των πάντων στην κληρωτίδα που είχε στηθεί οφειλόταν στο γεγονός ότι σε λίγα λεπτά θα ακολουθούσε η κλήρωση 93 βουλευτικών αυτοκινήτων σε ισάριθμους νέους βουλευτές. Για τους περισσότερους συνεργάτες βουλευτών η στιγμή ήταν σημαντική. Είχαν μπροστά τους μολύβια και μπλοκάκια για να καταγράψουν τον τύπο του αυτοκινήτου, το χρώμα, τα κυβικά και τον αριθμό κυκλοφορίας του. Η κλήρωση άρχισε αμέσως: «Νούμερο 17, Lexus» είπε κάποιο από τα κορίτσια. Και αμέσως μετά μια άλλη συμπλήρωσε, κοιτάζοντας τον κατάλογο των 93 νέων βουλευτών: «Ελίζα Βόζενμπεργκ, ΝΔ».
Η κλήρωση των αυτοκινήτων της Βουλής (τα οποία προμηθεύτηκε πριν από μερικά χρόνια το Κοινοβούλιο με leasing για τις ανάγκες των βουλευτών) συνεχίστηκε για περισσότερο από μία ώρα. Οι νέοι βουλευτές, έστω και με κλήρωση, αποκτούσαν για όσο διάστημα θα είναι βουλευτές την πολυπόθητη «λιμουζίνα». Ολοι; Οχι βεβαίως! Ορισμένοι την αρνήθηκαν, όπως ο υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Ι. Ραγκούσης ο οποίος κράτησε το δικό του απλό και ταπεινό Golf που είχε αποκτήσει προτού ακόμη εκλεγεί βουλευτής Επικρατείας και με το οποίο προσήλθε και στην τελετή ορκωμοσίας. Ανάμεσα στους 93 βουλευτές που πήραν μέρος στην κλήρωση για την απόκτηση βουλευτικού αυτοκινήτου υπήρχε και ένας αρχηγός κόμματος, ο κ. Αλ. Τσίπρας, ο οποίος πήρε ένα Saab 9,5 2000 cc: «Υπήρχε μια αγωνία, πώς να το κάνουμε, να μην του πέσει καμιά Μercedes, την οποία ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ήθελε. Πρόεδρος αριστερού κόμματος με Μercedes δεν γίνεται… Ευτυχώς που του έπεσε το Saab και έτσι έμεινε ευχαριστημένος» , είπαν οι συνεργάτες του, οι οποίοι όντως αγωνιούσαν για την πορεία της κλήρωσης. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν ο κ. Τσίπρας θα εγκαταλείψει την ΒΜW μηχανή με την οποία κυκλοφορεί ως τώρα και προτιμήσει το βουλευτικό Saab. Οι συνεργάτες του βεβαιώνουν ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα κρατήσει τη μηχανή για τις μετακινήσεις του εντός Αθηνών- ώστε να κινείται ταχύτερα- και το Saab για τις περιοδείες του στην περιφέρεια. Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως διαθέτει και άλλο, αυτή τη φορά κομματικό αυτοκίνητο, μια Lancia, την οποία χρησιμοποιούσε και ο κ. Τσίπρας. Τώρα, όπως υπόσχεται, θα την παραχωρήσει στον Γραμματέα της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής κ. Δ. Βίτσα.
Στον πρώην διοικητή της ΕΥΠ, βουλευτή Επικρατείας του ΛΑΟΣ κ. Ι. Κοραντή κληρώθηκε μια Μercedes Ε200. Οι νεοεκλεγέντες βουλευτές του ΚΚΕ πήραν και αυτοί, όπως όλοι οι νεοεκλεγέντες βουλευτές όλων των κομμάτων, διά κληρώσεως βουλευτικά αυτοκίνητα, πλην όμως δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους. Τα Lexus, oι Μercedes και οι ΒΜW παραχωρήθηκαν πάραυτα στο κόμμα, το οποίο θα τα κατανέμει όπως αυτό θέλει στα στελέχη κατά την πάγια τακτική που ακολουθεί το ΚΚΕ. Η κυρία Λιάνα Κανέλλη, χρόνια βουλευτής, χρησιμοποιεί ένα Smart, ενώ προφανώς η βουλευτική της λιμουζίνα παραχωρήθηκε στο κόμμα. Σε αντίθεση με τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, οι βουλευτές θα κυκλοφορούν με πολυτελέστερα, στην πλειονότητά τους υβριδικά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, λόγω της σύμβασης που είχε υπογράψει στο παρελθόν το Κοινοβούλιο και η οποία δεσμεύει το προεδρείο της Βουλής. Ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Φ. Πετσάλνικος είπε, βλέπετε, «όχι» στην κυβερνητική προτροπή για αυτοκίνητα μικρού κυβισμού (1400 cc- 1600 cc), αφού τον δέσμευε το σχετικό συμβόλαιο το οποίο λήγει σε δύο χρόνια. Οι περισσότεροι όμως υπουργοί και υφυπουργοί έχουν κρατήσει τα βουλευτικά αυτοκίνητά τους και επέστρεψαν τα υπουργικά τους στο αρμόδιο υπουργείο Εσωτερικών.
Πώς κυκλοφορεί η πλειονότητα του Υπουργικού Συμβουλίου; Με υπηρεσιακά αυτοκίνητα που βρήκαν στα υπουργεία τους. Η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη αρνήθηκε υπουργικό αυτοκίνητο και κυκλοφορεί με το ΙΧ τζιπ της τύπου Suzuki. Το ίδιο και ο υπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Χ. Παμπούκης ο οποίος κυκλοφορεί είτε με το δικό του αυτοκίνητο είτε με κάποια από τα υπηρεσιακά του Μαξίμου, ενώ προγραμματίζει να χρησιμοποιεί ένα υβριδικό όμοιο με αυτό του κ. Παπανδρέου. Ο Πρωθυπουργός έδωσε πρώτος το παράδειγμα και χρησιμοποιεί ένα υβριδικό αυτοκίνητο Τoyota Ρrius 1600 cc, εγκαταλείποντας την πρωθυπουργική αλεξίσφαιρη, αλεξίβομβη και ενεργοβόρα λιμουζίνα.
▅ Οι λιμουζίνες και τα «μικρά»
Από την «παντοδυναμία» των πολυτελών βουλευτικών αυτοκινήτων (Lexus, Μercedes, ΒΜW, Saab) ξεχωρίζουν σαν τη μύγα μέσα στο γάλα τέσσερις βουλευτές που στάθηκαν (σχετικώς) άτυχοι στην κλήρωση, αφού αντί λιμουζίνες τούς έτυχαν: στον βουλευτή Αττικής του ΠαΣοΚ κ. Π. Ασπραδάκη ένα Ηonda, στον βουλευτή του ΠαΣοΚ στην Κεφαλλονιά κ. Σπ. Μοσχόπουλο ένα Τoyοta Ρrius, στον βουλευτή της ΝΔ στη Β΄ Θεσσαλονίκης και τελωνειακό κ. Σ. Αναστασιάδη επίσης ένα Τoyοta Ρrius. Στον βουλευτή του ΠαΣοΚ κ. Ν. Σαλαγιάννη κληρώθηκε ένα Skoda Οctavia 2000 cc, το οποίο κατά σύμπτωση είναι ο ίδιος τύπος με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο.
Του κ. Χρ. Πρωτόπαπα, βουλευτή ΠαΣοΚ Β Δ Αθηνών και πρώην υπουργού, του έτυχε μια μαύρη Μercedes Ε200 Αvantgarde, αλλά μάλλον δεν έμεινε ικανοποιημένος. Βεβαίως ο ίδιος δεν μπορούσε να επιλέξει και, όπως λέει, τον αφήνει αδιάφορο το βουλευτικό πολυτελές αυτοκίνητο. Πλην όμως το αυτοκίνητο που του έτυχε χρησιμοποιούνταν παλαιότερα από την πρώην βουλευτή Ηλείας της ΝΔ κυρία Κρινιώ Κανελλοπούλου και, λόγω των μεγάλων αποστάσεων που διένυε από την Αθήνα στην Ηλεία, μόλις παρελήφθη από τον κ. Πρωτόπαπα πήγε κατ΄ ευθείαν σε συνεργείο. Αλλοι βουλευτές που δεν έμειναν ικανοποιημένοι από την κλήρωση επιχείρησαν να ανταλλάξουν ανεπιτυχώς τα αυτοκίνητα που τους έτυχαν με άλλα συναδέλφων τους, αλλά η καχυποψία που κρύβεται πίσω από την ερώτηση «γιατί θέλεις να αλλάξεις το αυτοκίνητό σου;» ακύρωσε την όποια ανταλλαγή.
Τι έβγαλε η κληρωτίδα για τους υπουργούς
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ μπήκαν και αυτοί στην κληρωτίδα, όσοι βεβαίως εξελέγησαν βουλευτές. Ετσι στον υπουργό Τουρισμού και Πολιτισμού κ. Π. Γερουλάνο κληρώθηκε μια υβριδική Lexus 450h, στον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γ. Κουτρουμάνη μια Μercedes Ε200, στον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Σπ. Βούγια μια ΒΜW 520 και στην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κυρία Κατερίνα Μπατζελή επίσης μια ΒΜW 520. Επιπλέον η κλήρωση έφερε στην κυρία Αννα Νταλάρα μια Lexus, στην κυρία Πέμη Ζούμη μια ΒΜW 520, στον κ. Π. Κουκουλόπουλο μια Ε200 Μercedes, στον κ. Ευ. Αντώναρο μια ΒΜW 520, στη βουλευτή Επικρατείας του ΠαΣοΚ κυρία Ελενα Παναρίτη μια Lexus, στον κ. Ι. Ανδριανό ένα Saab 9,5, στον ηθοποιό και βουλευτή του ΠαΣοΚ κ. Ι. Βούρο (οποίος ως τώρα δηλώνει στερεότυπα ότι «αναζητεί ρόλο») ένα Αudi Α6, στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Παπαδημούλη επίσης ένα Αudi Α6 και στη βουλευτή Επικρατείας του ΠαΣοΚ κυρία Μάγια Τσόκλη μια Μercedes Ε200, η οποία προφανώς θα την εξυπηρετήσει στις δημοσιογραφικές αναζητήσεις της αφού, όπως δηλώνει, μπορεί να εξελέγη βουλευτής αλλά την εκπομπή «Ταξιδεύοντας» δεν πρόκειται να την εγκαταλείψει.