Η φάμπρικα είναι γνωστή για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Ο έχων το «μέσο» δύναται να πιέσει με διάφορους τρόπους ώστε να επιτύχει τον σκοπό του –η λειτουργία της φάμπρικας αυτής γίνεται είτε μέσω οικονομικών συνεργασιών είτε μέσω εκβιασμών.
Με αυτό το πρίσμα η Εξεταστική της Βουλής έχει καλέσει (ορισμένους μόνο) ιδιοκτήτες ΜΜΕ ώστε να εξετάσει διαπλοκή, σχέσεις με τράπεζες κ.ά. Οι σωστοί επαγγελματίες δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε. Η διαφήμιση των τραπεζών, για παράδειγμα, φανταζόμαστε ότι θα εξεταστεί αναλογικά με την κυκλοφορία, πάλι για παράδειγμα, καθημερινών και εβδομαδιαίων εφημερίδων. Το ίδιο, πάλι φανταζόμαστε, θα γίνει για την κρατική διαφήμιση της ΕΥΔΑΠ και της ΔΕΗ.
Φανταζόμαστε επίσης ότι η Εξεταστική Επιτροπή θα τολμήσει να εξετάσει απόπειρες εκβιασμών. Υπάρχει παράδειγμα όπου «δημοσιογράφος» εξαπολύει επίθεση λάσπης εναντίον επιχειρηματία μέσω Διαδικτύου ή εντύπου επειδή «το θύμα» δεν προσέλαβε εταιρεία δημοσίων σχέσεων του πρώτου;
Η Επιτροπή αυτή (ή η Επιτροπή Δεοντολογίας) θα εξετάσει και τη διαπλοκή και άλλες οικονομικές συνέργειες που έχουν ως αφετηρία τη Βουλή; Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα θα μπορούσε να ήταν ερωτήσεις βουλευτών. Διότι πέραν των γραφικών που περιφέρουν βάζα με μέλι σε γραφεία επιχειρηματιών και λαμβάνουν 50ευρα υπάρχουν και οι επαγγελματίες βουλευτές που έχουν εφεύρει τη φάμπρικα των κοινοβουλευτικών ερωτήσεων. Γνωστά είναι άλλωστε σχετικά «τιμολόγια» για κατάθεση ερωτήσεων που επιθυμούν οι «πελάτες» των πολιτικών. Αλλη μέθοδο αποτελεί η κατάθεση ερωτήσεων κατά επιχειρηματία ή ΜΜΕ από βουλευτή ώστε μετά να τερματιστεί με τον βουλευτή να αποκομίζει κάποιο κέρδος.
Διότι ο ασκός του Αιόλου μάλλον τη φάμπρικα της λάσπης θα σκορπίσει.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ