Οχι, δεν φανταζόταν κανείς ότι οι «Αυθαίρετοι» στην επιστροφή τους θα έκαναν τέτοια αίσθηση. Βοήθησαν όμως η αντοχή της σειράς στον χρόνο και, φυσικά, η ένδεια του παρόντος.
Ξεχάσαμε πώς είναι να μπορεί μια σειρά να σατιρίζει και να πιάνει τόσο καλά τον σφυγμό της κοινωνίας. Οπως επίσης αποτελεί μακρινό παρελθόν αυτό που περιέγραψε και ο πρωταγωνιστής της Χρήστος Βαλαβανίδης σε συνέντευξή του: «Το να συντονίζονται τόσο καλά δυνατά σενάρια, καλοί ηθοποιοί και εμπνευσμένοι δημιουργοί».
Είναι γεγονός ότι οι «Αυθαίρετοι» καταγράφουν την άνοδο του μικροαστισμού μέσα από τους τύπους του χασοδίκη που ζει από την προίκα της ημίτρελης συζύγου του την οποία απατά, του κομπιναδόρου εστιάτορα με τη λαϊκή σύζυγο που αγωνιά να ανέλθει κοινωνικά ζητώντας Φιλιππινέζα και ψυχανάλυση και του νεοέλληνα που οραματίζεται μια Ελλάδα να κολυμπά ανέφελα στο χρήμα.
Αρκετά χρόνια μετά και με τη μεσαία τάξη να γκρεμοτσακίζεται στην αγκαλιά της ενωμένης Ευρώπης, το μόνο που μένει σταθερό είναι η επαναλαμβανόμενη ατάκα του Κώστα Χατζηγιώργη (Χρ. Βαλαβανίδης): «Το κέρατό μου…».
HeliosPlus