Το Νοέμβριο του 2009 μιλήσαμε με αφορμή την συμπλήρωση είκοσι χρόνων από την ίδρυση της ιδιωτικής τηλεόρασης. Τότε ο Νίκος Φώσκολος μου αφηγήθηκε το πώς γεννήθηκε η «Λάμψη», η καθημερινή σειρά που έσπασε όλα τα ρεκόρ τηλεθέασης και διάρκειας. Μιλούσε συγκινημένος για το «τηλεοπτικό παιδί» του, θυμόταν με κάθε λεπτομέρεια τα όσα συνέβησαν. Στο τέλος της συζήτησής μας με ευχαρίστησε και λίγες ημέρες μετά μου τηλεφώνησε για να με ρωτήσει πως μου φάνηκε το απομαγνητοφωνημένο κείμενο. Τελειομανής σε όλα, ο Ν. Φώσκολος, ως την τελευταία στιγμή. Το κείμενο που ακολουθεί είναι η εξομολόγηση του σεναριογράφου και σκηνοθέτη για την αγωνία, την επιτυχία και τις πρώτες ημέρες της Λάμψης.
Από το Mega στον ΑΝΤ1
«Τον καιρό εκείνο έκανα ταινίες για την εταιρεία βίντεο Elite, την εταιρεία της Sanyo. Μας κάλεσαν τότε εμένα και τον διευθυντή παραγωγής της εταιρείας από το Mega. Πήγαμε στο ΕΘΝΟΣ που ήταν ο Τζώνυ Καλημέρης και άλλοι πολλοί οι οποίοι συγκροτούσαν την ομάδα που έβαζε μπρος το Mega. Μου ζήτησαν να γράψω μια καθημερινή σειρά και τους απάντησα πως χρειαζόμουν τρεις – τέσσερις ημέρες να το σκεφτώ. Τελικά, δέχτηκα την πρόταση. «Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να μας δώσετε τον τίτλο. Ούτε ηθοποιούς, ούτε υπόθεση χρειάζεται», μου είπαν. «Ο τίτλος θα είναι η «Λάμψη» απάντησα και εκείνοι ενθουσιάστηκαν. Μείναμε σ’ αυτό. Αργότερα στα γραφεία του καναλιού έσπευσαν πολλοί παραγωγοί και «ιδεολόγοι» και κατόπιν οι υπεύθυνοι με κάλεσαν και μου έθεσαν όρο να τοποθετηθεί ένας καλλιτεχνικός διευθυντής ο οποίος θα μπορούσε να επεμβαίνει στα κείμενά μου. Ετσι ακυρώθηκε η συμφωνία με το Mega.
Η υπόθεση πήγαινε να ξεχαστεί ώσπου ξαφνικά δέχτηκα μία πρόσκληση από τον Antenna, τον Μίνωα Κυριακού. Εκείνος δεν είχε τέτοια, δεν ήθελε πολλά λόγια. Ηθελε ένα καθημερινό σίριαλ. Μιλήσαμε τρεις με τέσσερις ώρες, είπαμε την ιστορία της ζωής μας, συμφωνήσαμε να προσληφθώ αμέσως ως σύμβουλος στο κανάλι και συμφωνήσαμε ότι εντός των ημερών θα του πήγαινα ένα προσχέδιο της σειράς. Μετά από λίγο του πήγα το σχέδιο της «Λάμψης» με τις βασικές εναρκτήριες ιστορίες. Ο Κυριακού ενθουσιάστηκε. Αναζητούσαμε στούντιο. Βρήκαμε στα Λιόσια ένα στούντιο το οποίο ανήκε στον Σούλη. Πήγαμε εκεί με τον Στέλιο Αντωνιάδη, τον τότε καλλιτεχνικό διευθυντή του ΑΝΤ1, ο οποίος έφερε αντιρρήσεις για τα στούντιο καθώς από κει κοντά περνούσαν γραμμές υψηλής τάσης. Είπα λοιπόν στον Σούλη «πες μου αντρίκεια. Εχει πρόβλημα ακουστικής το στούντιο; Περνούν γραμμές υψηλής τάσης;» Εκείνος το αρνήθηκε.
Το «αστείο» του Κυριακού
Ο Κυριακού φοβήθηκε μήπως ξόδευε άδικα τα λεφτά του. Τηλεφώνησα σε πέντε έξι ηθοποιούς, τον Γιώργο Βασιλείου, την Τάνια Καψάλη και άλλους και πήγαμε στο στούντιο και ξεκινήσαμε. Δίχως ντεκόρ, έστησα μια σκάλα και τράβηξα δύο σκηνές. Μια συναισθηματική καθιστή σε τραπεζάκι και η δεύτερη μια σύγκρουση με δυναμισμό και δράση. Εβαλα ακόμη και την μουσική. Πήρα την κασέτα και την πήγα στον Κυριακού. Κάλεσε τους συνεργάτες του, είδαν την κασέτα και λέει: «Κλείσε τα στούντιο». Ετσι ξεκίνησα να γράφω τη «Λάμψη» και συγκεκριμένα τα πρώτα 40 επεισόδια.
Οταν παίχτηκε το πρώτο επεισόδιο μου τηλεφώνησε ο Κυριακού και μου είπε: «Νίκο, τέτοια αποτυχία δεν την περίμενα…». Ομολογώ ότι μου κόπηκαν τα ήπατα. Δεν είχα γνωρίσει ποτέ στην καριέρα μου αποτυχία. Τότε γυρίζει και μου λέει: «Ελα ρε συ! Ξεκινήσαμε με 62%!!!». Η «Λάμψη» έπιασε στη συνέχεια πολλά 75άρια».