Μπορεί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους οι έφηβοι να δηλώνουν ότι το Facebook είναι το αγαπημένο τους κοινωνικό δίκτυο, το ποσοστό αυτό όμως έχει αρχίσει να παραμένει στάσιμο και σε ορισμένες περιπτώσεις να υποχωρεί. Το ηλικιακό γκρουπ των 15+, που αποτελεί και την πλέον ελκυστική ομάδα τόσο για τα κοινωνικά δίκτυα όσο και για τους διαφημιστές, έχει αρχίσει να παθιάζεται με νέα social media. Οπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα ανάμεσα σε 5.200 νέους ηλικίας ως 19 ετών που έγινε πρόσφατα στις ΗΠΑ από την εταιρεία ερευνών Piper Jaffray, οι πιτσιρικάδες έχουν αρχίσει και «αποστατούν» από το Facebook κατά συρροήν και στρέφονται στο Wanelo, στο Vine και στο Snapchat.
Οι αλλαγές που καταγράφονται στην έρευνα κάνουν πλέον εμφανές ότι η νέα γενιά διαμορφώνει καθημερινά νέες πραγματικότητες στο Διαδίκτυο με αποτέλεσμα οι ψηφιακές «λεωφόροι» του Διαδικτύου να αλλάζουν με ταχύτητα φωτός. Αυτό που μέχρι σήμερα θεωρείται μοντέρνο παρακάμπτεται αύριο και οι πιτσιρικάδες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ανανέωσης. Μιλάμε για μια γενιά της οποίας οι συνήθειες –τόσο στην ενημέρωση όσο και στην ψυχαγωγία και στην κατανάλωση –αλλάζουν από τη μία μέρα στην άλλη, διαμορφώνοντας συνεχώς νέες ανάγκες, τις οποίες τρέχουν να καλύψουν οι πάροχοι διαδικτυακών υπηρεσιών. Με λίγα λόγια μπορεί το Facebook να θεωρείται αυτή τη στιγμή ο βασιλιάς των κοινωνικών δικτύων, αλλά ουδείς μπορεί να διασφαλίσει ότι αύριο ο βασιλιάς δεν θα έχει μείνει με πολύ λιγότερους «υπηκόους».
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το Vine (https://vine.co/) έχει αρχίσει να λειτουργεί εδώ και μόλις λίγους μήνες και έχει κατακτήσει ήδη την πρώτη θέση στη λίστα των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης του App Store.
To Wanelo (https://wanelo.com/) είναι ένα site που σου επιτρέπει όχι μόνο να επισημαίνεις πράγματα που σου αρέσουν αλλά και να τα αγοράζεις διαδικτυακά μέσω του site. Αν το Pinterest (https://pinterest.com/) είναι ένα περιοδικό, τότε το Wanelo είναι ένας κατάλογος αγορών, λένε εκπρόσωποι επενδυτών που έχουν ήδη ποντάρει αρκετά εκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξή του.
Το Vine είναι μια εφαρμογή για έξυπνα κινητά και ταμπλέτες που επιτρέπει στους χρήστες του Twitter να δημιουργούν και να αναρτούν στο Διαδίκτυο μικρής διάρκειας βίντεο. Μέσα σε λίγους μόνο μήνες έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στη λίστα με τις πλέον δημοφιλείς δωρεάν εφαρμογές στο ηλεκτρονικό «κατάστημα» της Apple.
To Snapchat (https://www.snapchat.com/) είναι η εφαρμογή με την οποία μπορεί κανείς να τραβήξει μια φωτογραφία ή ένα βίντεο, να προσθέσει κείμενο και σχέδιο και να τα μοιραστεί με τους «φίλους» του. Οι χρήστες έχουν την επιλογή να ορίσουν τη χρονική διάρκεια που οι φίλοι τους μπορούν να δουν τις φωτογραφίες τους –συνήθως ως 10 δευτερόλεπτα.
Στη συνέχεια το υλικό διαγράφεται τόσο από τις συσκευές των φίλων όσο και από τους servers του Snapchat. Παρ’ όλα αυτά, ουδείς εμποδίζει τους παραλήπτες να δημιουργήσουν ένα printscreen της φωτογραφίας, γι’ αυτό και οι όροι ασφαλείας του Snapchat προειδοποιούν τους χρήστες ότι δεν διασφαλίζουν το γεγονός ότι το υλικό που αποστέλλουν δεν θα παραμείνει διαθέσιμο σε κάποια μορφή ακόμη και μετά τη διαγραφή του.
HeliosPlus