Οι σπουδές της στην Αγγλία, όπου τα συμπληρώματα διατροφής χρησιμοποιούνται κατά κόρον, και το γεγονός ότι μεγάλωσε σε ένα χωριό έξω από τη Λιβαδειά μαθαίνοντας τις ευεργετικές ιδιότητες της φύσης αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για την ιδρύτρια και βραβευμένη ως αυτοδημιούργητη επιχειρηματία
Λιλή Περγαντά, της ελληνικής εταιρείας εναλλακτικών προϊόντων υγείας και ομορφιάς Power Health.
Από το 2003 ως και το 2009 η εταρεία εμφανίζει αύξηση τζίρου σε ετήσια βάση 20%, ενώ η εξωστρέφεια αποτελεί βασική προτεραιότητά της, καθώς διανέμει ήδη τα προϊόντα της, εκτός από 5.000 ελληνικά φαρμακεία, στην Κύπρο και αναμένεται να επεκταθεί στα Βαλκάνια και στην Αραβική χερσόνησο.
Μάλιστα η κυρία Λιλή Περγαντά βραβεύθηκε πριν από λίγες ημέρες ως αυτοδημιούργητη επιχειρηματίας του 2011 από την Ernst & Young.
«Από τη φύση στο φαρμακείο» είναι το μότο της εταιρείας Power Health αλλά και της κυρίας Περγαντά η οποία επεσήμανε: «Μεγάλωσα μέσα στη φύση, συνειδητοποιώντας από πολύ νωρίς ότι αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο της υγείας μας. Η αγάπη μου για τα βότανα έγιναν επιχειρηματικό όραμα να τα προσφέρω μέσα από δικά μου προϊόντα για την υγεία και το ευ ζην. Καθοριστικό ρόλο, βέβαια, έπαιξε και η εμπειρία που έζησα κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στην Αγγλία. Γρήγοροι και αγχώδεις ρυθμοί ζωής, διατροφικά κενά που όμως αντισταθμίζονταν με φυσικά συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες βοηθώντας τους ανθρώπους να αντεπεξέρχονται σε μία δύσκολη καθημερινότητα, που όσο και αν φάνταζε μακρινή για την Ελλάδα, σύντομα θα αποτελούσε και τον δικό μας τρόπο ζωής».
Οταν επέστρεψε από την Αγγλία, πριν από 28 χρόνια, όπου σπούδασε μεταπτυχιακά στη χημεία και στο μάνατζμεντ – είχε προηγηθεί το πτυχίο της φαρμακοποιού -, ξεκίνησε προσφέροντας προϊόντα, αμιγή συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες θέλοντας να δώσει μια νέα κατεύθυνση φυσικής διατροφής, μέσα από εναλλακτικά προϊόντα υγείας, τόνωσης, ομορφιάς.
Αρχικώς η εταιρεία ήταν αποκλειστικός αντιπρόσωπος οίκων εξωτερικού, προωθώντας φυσικά προϊόντα από την Αγγλία σε καταστήματα φυσικών τροφών και σε φαρμακεία της Αττικής, ενώ το 2003 διαφοροποιήθηκε η στρατηγική της με στόχο τη δημιουργία δικών της σκευασμάτων.
Βέβαια, το 1984, όταν ξεκίνησε η δραστηριότητα της Power Health, συνεχίζει η κυρία Λιλή Περγαντά,
«αποτελούσε πρόκληση και επανάσταση να μιλήσουμε για εναλλακτικά προϊόντα υγείας αξιοποιώντας τη δύναμη της φύσης, στην Ελλάδα. Ημασταν οι πρώτοι που μιλήσαμε για βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής και ομοιοπαθητική, φυτοθεραπεία φέρνοντας το φαρμακείο της φύσης στο φαρμακείο κάθε ελληνικού σπιτιού. Φυσικά αντιμετωπίσαμε την προκατάληψη και την αμφισβήτηση, αλλά μας δόθηκε η δυνατότητα να ανοίξουμε έναν νέο δρόμο».
Τα είδη που προσφέρει η Power Health σε περισσότερα πλέον από 5.000 φαρμακεία στην Ελλάδα είναι προϊόντα αδυνατίσματος, στυτικής λειτουργίας, βιταμίνες, σιρόπια και καραμέλες για τον βήμα, εχινάκεια κ.ά, εκ των οποίων το 60% είναι δικής της φόρμουλας και το 40% εισαγωγής.
Η εταιρεία έχει δικό της τμήμα έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων, διαθέτοντας ετησίως 200.000 ευρώ σε επενδύσεις για έρευνα. Τα μερίδια αγοράς που κατέχει η Power Health, σύμφωνα με την επιχειρηματία είναι μεγάλα, ενώ στα προϊόντα αδυνατίσματος βρίσκεται πρώτη στη λίστα των καταναλωτών τα τελευταία πέντα χρόνια, πραγματοποιώντας τον μεγαλύτερο τζίρο σε σχέση με άλλα παρόμοια προϊόντα στα φαρμακεία. Ο συνολικός τζίρος της εταιρείας ανήλθε στα 15 εκατ. ευρώ το 2010 και αναμένεται να κυμανθεί στα ίδια επίπεδα το 2011.
Η κρίση έχει αγγίξει και αυτή την ελληνική εταιρεία, τονίζει η κυρία Λιλή Περγαντά, ωστόσο η απορρόφηση του ΦΠΑ και η μείωση των τιμών των προϊόντων τη βοήθησαν να ανταπεξέλθει. Πάντως, όπως λέει η επιχειρηματίας, η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες καθώς ο ρόλος του φαρμακοποιού ενισχύεται.
Οι καταναλωτές δεν έχουν πλέον χρήματα να διαθέσουν σε διατροφολόγους και σχετικές ειδικότητες, οπότε δείχνουν μια προτίμηση προς το φαρμακείο, κατανοώντας τη σημασία των συμπληρωμάτων διατροφής.
Οι φαρμακοποιοί, συνεχίζει η διευθύνουσα σύμβουλος της Power Health, έχοντας χάσει μερίδιο αγοράς από τα φάρμακα λόγω της κρίσης και των αλλαγών, στρέφονται πλέον προς τα εναλλακτικά είδη υγείας και ομορφιάς.
Ο κλάδος των συμπληρωμάτων διατροφής στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία έχει να επιδείξει ραγδαία ανάπτυξη, ωστόσο υπολείπεται κατά πολύ σε σύγκριση με άλλες χώρες, όπως η Αγγλία και οι ΗΠΑ.
Ο κλάδος έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα μας. «Τα εναλλακτικά προϊόντα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε φαρμακείου που θέλει να επιβιώσει και να μην εξαρτάται αποκλειστικά από το φάρμακο του οποίου το κέρδος συνεχώς μειώνεται. Αποτελούν μια επιπλέον πηγή κερδοφορίας και μία επένδυση που μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει σε όποιον βλέπει πιο μακριά» σημειώνει η κυρία Λιλή Περγαντά.
Τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας
Βασικός στόχος της εταιρείας είναι η εξωστρέφεια, καθώς η Ελλάδα αποτελεί μικρή αγορά. Ηδη η Power Health διανείμει τα προϊόντα της στην Κύπρο, ενώ η διοίκησή της βρίσκεται σε συζητήσεις με στόχο την προώθησή τους και στις αγορές βαλκανικών χωρών όπως η Σερβία και η Αλβανία εντός του 2012. Επιπλέον, η εταιρεία διερευνά και την Αραβική χερσόνησο, δίνοντας έμφαση στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Ο δεύτερος στόχος είναι η ανάπτυξη νέων, δικών της προϊόντων στο τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης νέων προϊόντων τα οποία σχεδιάζουν ειδικοί επιστήμονες, παρηγμένων αποκλειστικά από φυσικές πρώτες ύλες, όπως βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, εκχυλίσματα φυτών και φρούτων. Προϊόντα που ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα καλύπτοντας τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας.