Ηχειροποίητη διαδικασία παραγωγής, οι εξαιρετικής ποιότητας πρώτες ύλες και η καλλιτεχνική διάσταση αποτελούν τα βασικά συστατικά ανάπτυξης της εταιρείας Sheepcount-Felt Design με αντικείμενο τον σχεδιασμό και τη δημιουργία προϊόντων από ακατέργαστο μαλλί. Πίσω από αυτά τα καλαίσθητα και εμπνευσμένα προϊόντα βρίσκεται η Ελενα Κυριακαράκου, η οποία εργάστηκε για χρόνια ως πολιτικός μηχανικός, αλλά η χειρωνακτική εργασία και η αγάπη για τις τέχνες την οδήγησαν στο μονοπάτι της δημιουργίας και της παραγωγής.
Οπως σημειώνει η ίδια, «ήρθα σε πρώτη επαφή με τις τεχνικές felting και nuno felting το 2009, ενθουσιάστηκα με την πλαστικότητα και τις ανεξάντλητες δυνατότητες του μαλλιού και ξεκίνησα αμέσως να το εξερευνώ και να δημιουργώ με αυτό. Ταξιδεύω συχνά στο εξωτερικό προχωρώντας την τέχνη μου δίπλα σε διάσημους καλλιτέχνες του felt».
Η επιχείρηση ιδρύθηκε το 2012 και παράγει premium αξεσουάρ μόδας, όπως εσάρπες, μαντίλια, γιλέκα, γάντια, κοσμήματα, καθώς και ποικίλα διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα. Ο ιδιαίτερος, φυσικός και απόλυτα χειροποίητος τρόπος κατασκευής, η εξελιγμένη τεχνική, οι εξαιρετικής ποιότητας πρώτες ύλες και οι ευφάνταστοι συνδυασμοί τους δημιουργούν αέρινες εικαστικές συνθέσεις με κοινό χαρακτηριστικό τη μοναδικότητα του κάθε σχεδίου.
Καμβάς
Κάθε ύφασμα γίνεται καμβάς που πάνω του στήνεται ένας μοναδικός πίνακας από μαλλί. Κάθε δημιουργία είναι αποτέλεσμα πολύωρης χειρωνακτικής εργασίας όπου τα διαφορετικά υλικά γίνονται ένα χωρίς ίχνος κλωστής πάνω τους. Οι πρώτες ύλες είναι ακατέργαστο μαλλί προβάτου μερινός, άλλα ακριβά μαλλιά όπως κασμίρι, κάμελ και γιακ, καθαρό μετάξι, λινό, οργανικό βαμβάκι, μεταξωτές ίνες.
Η κυρία Κυριακαράκου σχεδιάζει προσωπικά όλα τα αντικείμενα και αξεσουάρ τα οποία δημιουργούνται με τις τεχνικές felting (φέλτινγκ) και nuno felting (νούνο φέλτινγκ). Felting είναι η πανάρχαια (από το 6500 π.Χ.), παραδοσιακή τεχνική της δημιουργίας υφάσματος – τσόχας από ακατέργαστο μαλλί με αφαίρεση του περιεχόμενου αέρα (συμπίληση).
Εχει ήδη ιδρυθεί, εξοπλιστεί και λειτουργεί το πρώτο υποκατάστημα της επιχείρησης στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής, όπου φιλοξενείται το εργαστήριο και χώρος δειγματισμού. Ο ρυθμός ανάπτυξης το 2017 προβλέπεται να υπερβεί το 8%. Το 2016 πουλήθηκαν περισσότερα από 1.200 προϊόντα, με αιχμή του δόρατος τις χειμωνιάτικες και καλοκαιρινές συλλογές σε γυναικεία μαντίλια.
Συνεργασίες
Σε επίπεδο συνεργασιών, το 2013 η Ελενα Κυριακαράκου ίδρυσε μαζί με τη Χριστίνα Σκουλούδη και τη Χριστίνα Μόραλη την ομάδα δημιουργών SKOUMOKY, όπου για δύο χρόνια εξέθεταν την προσωπική και κοινή δουλειά τους σε δικό τους χώρο δίπλα στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Πέραν αυτού η εταιρεία συνεργάζεται σταθερά και παρουσιάζει τη δουλειά της σε διάφορους χώρους, όπως τα πωλητήρια του Μουσείου Μπενάκη και του Μουσείου Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης και τα καταστήματα της εταιρείας COCO-MAT. Μέχρι στιγμής υπάρχουν περί τα 10 σημεία πώλησης στην Αθήνα και περί τα 20 εκτός Αθηνών (νησιά, Πελοπόννησος και Βόρεια Ελλάδα), ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις έναρξης συνεργασίας με αρκετές ακόμα επιχειρήσεις.
Τα μυστικά ανάπτυξης της εταιρείας, σύμφωνα με την ίδια, είναι η συνεχής επένδυση σε τεχνογνωσία και άριστα υλικά, η διαρκής παραγωγή νέων σχεδίων και η προσεκτική επιλογή των σημείων τοποθέτησης, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των επιχειρηματικών επιλογών.
Πλεονεκτήματα του brand SHEEPCOUNT αποτελούν οι ιδιαίτεροι χρωματικοί συνδυασμοί, η πληθώρα των σχεδίων σε συνδυασμό με τη μοναδικότητα του καθενός από αυτά, η απολύτως χειροποίητη διαδικασία παραγωγής με ελάχιστο προστιθέμενο ενεργειακό αποτύπωμα και οι εξαιρετικής ποιότητας πρώτες ύλες, με δυνατότερο ατού την καλλιτεχνική διάσταση στον σχεδιασμό του κάθε προϊόντος, κάτι σαν τέχνη που φοριέται ή χρησιμοποιείται. Ωστόσο το μεγαλύτερο μυστικό είναι η πίστη στην αξία αυτού που κάνει, η ασταμάτητη δουλειά και η πεποίθηση ότι ένα premium προϊόν που φτιάχνεται με αγάπη και μεράκι είναι σίγουρο ότι θα πάει μπροστά. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η πρόσληψη και εκπαίδευση προσωπικού με σκοπό την αύξηση της παραγωγής, η αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού, η διεύρυνση της ποικιλίας των παραγόμενων προϊόντων, κυρίως στο κομμάτι fashion, η δημιουργία συλλογών on-demand σε συνεργασία με αλυσίδες καταστημάτων, η μηχανοργάνωση με σκοπό την ελεγχόμενη ανάπτυξη, η προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος με σκοπό τη λιανική πώληση στο εξωτερικό και η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις με σκοπό την ανάπτυξη δικτύου χονδρικής στο εξωτερικό. Στόχος είναι οι ευρωπαϊκές και ασιατικές αγορές με ανάπτυξη δικτύου χονδρικής. Επίσης η προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος που στόχο έχει τους αγοραστές λιανικής του εξωτερικού.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ