Η εμπορική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό πλήττεται από την «σοβαρή κατάσταση» που έχει δημιουργηθεί στην Ειδομένη από την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής από πρόσφυγες, που αντιδρούν στο κλείσιμο των συνόρων από την ΠΓΔΜ, προειδοποιούν στελέχη εταιρειών και εκφράζουν την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις.
Ο ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco) αντιμετωπίζει το πρόβλημα χρησιμοποιώντας εναλλακτική οδό μέσω Βουλγαρίας. Ωστόσο η λύση αυτή εκτός από πιο ακριβή πλήττει την ανταγωνιστικότητά του και λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση των εμπορευμάτων αφού η διαδρομή είναι μεγαλύτερη.
Όπως εξηγούν, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στελέχη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ, θυγατρική εταιρεία της Cosco), το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής κοστίζει περισσότερο στην εταιρεία, καθώς -όπως τόνισαν- το τρένο από τον Πειραιά είναι αναγκασμένο να χρησιμοποιεί εναλλακτική οδό μέσω Βουλγαρίας, ωστόσο αυτό που -όπως είπαν- τους ανησυχεί και τους προβληματίζει, είναι ότι ο χρόνος παράδοσης των εμπορευμάτων μέσω της γειτονικής χώρας γίνεται με καθυστέρηση, καθώς η διαδρομή είναι μεγαλύτερη.
«Αναλογιστείτε ότι εμείς ως εταιρεία έχουμε επενδύσει να πουλάμε στους πελάτες μας χρόνο παράδοσης και κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή δεν είναι εφικτό, ενώ ανταγωνιστές μας μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάτι τέτοιο ως όπλο», ανέφεραν τα στελέχη του ΣΕΠ.
Προσέθεσαν, επίσης, ότι παρά το γεγονός ότι έχουν λάβει διαβεβαιώσεις από τους αρμόδιους φορείς ότι το πρόβλημα θα λυθεί το συντομότερο έως σήμερα δεν έχει γίνει κάτι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΣΕΠ διακινεί με το τρένο περίπου 250 βαγόνια εμπορεύματα την εβδομάδα με προορισμό την κεντρική Ευρώπη και η εναλλακτική οδός μέσω Βουλγαρίας σημαίνει επιπλέον δύο ημέρες διαδρομή.
Άλλες εταιρείες σημειώνουν, επίσης, ότι πολλά εμπορεύματα που φθάνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με πλοία, φορτώνονται πλέον σε φορτηγά οχήματα για να προωθηθούν στους τελικούς προορισμούς τους προς στην κεντρική Ευρώπη, καθώς δεν είναι εύκολη η εξεύρεση εμπορικού τρένου λόγω αυξημένης ζήτησης από το κλείσιμο της Ειδομένης.