Η τεχνολογία και η καινοτομία είναι οι βασικοί λόγοι ανάπτυξης της εφαρμογής ξενάγησης σε μουσεία και περιπάτους στην Αθήνα Clio Muse, η οποία έχει καταφέρει να διακριθεί πολλές φορές, να προτιμηθεί από τους τουρίστες και σχεδιάζει να επεκταθεί άμεσα και στην Ευρώπη. Το όνειρο επιστροφής των επισκεπτών στα μουσεία πραγματοποίησε μια μικρή ομάδα ατόμων, με αποτέλεσμα η πλατφόρμα προώθησης και δικτύωσης πολιτιστικής κληρονομιάς να ιδρυθεί τον Οκτώβριο του 2014, η οποία έχει φιλοξενήσει 13 εκθέσεις/διαδρομές σε Ελλάδα και ΗΠΑ, ενώ σήμερα η εφαρμογή έχει χιλιάδες χρήστες.
Επιστροφή


Ολα ξεκίνησαν στις 16 Οκτωβρίου 2012 στο CoLab, τον πρώτο συνεργατικό χώρο στην Ελλάδα, όπου διεξαγόταν ένα μηνιαίο εντατικό σεμινάριο επιχειρηματικότητας, το Athens Startup Weekend NEXT. Εκεί ο Ανδρέας Φατούρος πρότεινε μια ιδέα για μια παγκόσμια πλατφόρμα προώθησης και δικτύωσης πολιτιστικής κληρονομιάς, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας αρχικής ομάδας έξι ατόμων. Η ομάδα συνιδρυτών πέρασε πολλά στάδια και σήμερα αριθμεί τρία άτομα: τη Δάφνη Τσεβρένη, απόφοιτη του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με εμπειρία σε πωλήσεις, operations, marketing και δημόσιες σχέσεις, τον Γιάννη Νικολόπουλο, τελειόφοιτο Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Πάτρας, με εμπειρία σε ανάπτυξη εφαρμογών και επιχειρηματική δράση στον κλάδο των φωτοβολταϊκών, και τον Ανδρέα Φατούρο, απόφοιτο του Τμήματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης του ΤΕΙ Αθηνών, με εμπειρία στον μουσειακό κλάδο και στην ιστορία της τέχνης. Η ιδέα αρχικά ήταν αχανής και μεγαλεπήβολη, είχε όμως έναν βασικό στόχο και όνειρο: να φέρει τους επισκέπτες πίσω στα μουσεία, σημειώνει ο κ. Ανδρέας Φατούρος, συνιδρυτής της εφαρμογής.
Σήμερα η Clio Muse είναι η βραβευμένη εφαρμογή αφήγησης πολιτισμικών ιστοριών για εκθέσεις εσωτερικού / εξωτερικού χώρου ή περιπάτους στην πόλη. Μοιράζεται μοναδικές, αληθινές ιστορίες επιλεγμένων εκθεμάτων ή σημείων ενδιαφέροντος από όλον τον κόσμο.
Εργαλείο ανάπτυξης


Η εφαρμογή της Clio Muse έγινε διαθέσιμη στο κοινό τον Φεβρουάριο του 2014 και χρησιμοποιείται ως εργαλείο στατιστικών και ανάπτυξης του κοινού για τα τουριστικά πρακτορεία και άλλους εμπλεκόμενους τουριστικούς / πολιτιστικούς φορείς και λειτουργεί ως εργαλείο προώθησης ψηφιακών θεματικών διαδρομών από ποικίλους τουριστικούς και πολιτιστικούς φορείς (π.χ., tour operators, μουσεία, εκθέσεις, ΜΚΟ), δημιουργώντας έτσι μια κοινότητα πολιτιστικών και τουριστικών φορέων και επισκεπτών / τουριστών, και ως ψηφιακό περιοδικό για τον πολιτισμό. Σε Ελλάδα και εξωτερικό υπάρχουν διάφορες εφαρμογές ξενάγησης (κατά βάση για περιπάτους στην πόλη), όπως προσθέτει ο κ. Ανδρέας Φατούρος, αλλά «η Clio Muse παρουσιάζει με διαφορετικό τρόπο τις πληροφορίες, ήτοι ιστορίες για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του χρήστη, να τον ταξιδέψει στο παρελθόν και στο παρόν και εν τέλει να τον βοηθήσει να καταλάβει τα σημεία ενδιαφέροντος. Επιπλέον η Clio Muse συνδυάζει διαδρομές από πολλούς διαφορετικούς φορείς, πράγμα που δημιουργεί ένα marketplace πολιτιστικών διαδρομών και εκθέσεων που συνδέει τους tour operators και τις εκθέσεις με τους τουρίστες και τους επισκέπτες. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, δημιουργεί κοινότητα μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων και κατ’ επέκταση μεγαλύτερη αποδοτικότητα για όλους τους φορείς».
Αυτή τη στιγμή η εφαρμογή έχει 5.000 χρήστες, οι οποίοι έχουν διαβάσει τις ιστορίες 40.000 φορές, ενώ ως το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να συμπεριληφθούν οκτώ νέες διαδρομές, μεταξύ των οποίων θα είναι: 1) Ανακαλύπτοντας την Αθήνα με ποδήλατο, 2) Κρυμμένα κομμάτια του Παρθενώνα στην Αθήνα, 3) Τα μυστικά του Εθνικού Κήπου, 4) O μαγικός κόσμος του Δουργουτίου, 5) Tα Εξάρχεια του Πιθαριού κ.ά.
Οσον αφορά τη χρηματοδότηση της πλατφόρμας, προέρχεται από διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας που διευκόλυναν την ανάπτυξη του προϊόντος, ενώ συνεργασίες έχουν γίνει με πολλές ΜΚΟ, μουσεία και γκαλερί.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ