Τον γύρω του κόσμου κάνουν οι εικόνες με τα διευθυντικά στελέχη της Air France να τρέχουν με σκισμένα πουκάμισα, στην προσπάθειά τους να γλιτώσουν από τους οργισμένους εργαζομενους της εταιρείας, ενώ τα γαλλικά μέσα μαζικής ενημέρωσης να κάνουν λόγο για πλήγμα στην εικόνα της Γαλλίας.
Τα χθεσινά επεισόδια δεν πλήττουν μόνο το κύρος και την αξιοπιστία τη εταιρείας αλλά και αμαυρώνουν την εικόνα της Γαλλίας στο εξωτερικό, επισημαίνει ο γαλλικός Τύπος.
Όπως δήλωσε στην εφημερίδα Liberation υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας διαχείρισης ανθρώπινων πόρων ΒΤΙ, τέτοιες καταστάσεις μπορεί να συμβαίνουν και σε άλλες χώρες, όμως το να κρατάς όμηρο το αφεντικό σου είναι καθαρά τυπική γαλλική συνταγή.
Να υπενθυμίσουμε ότι εχθές Δευτέρα διευθυντικά στελέχη της Air France αναγκάστηκαν να το «σκάσουν», όταν οργισμένοι οι εργαζόμενοι που κρατούσαν πανό και σημαίες όρμησαν στην αίθουσα όπου πραγματοποιείτο συνάντηση για τα σχέδια για συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απώλεια περίπου 3.000 θέσεων εργασίας.
Τηλεοπτικές εικόνες έδειξαν το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί να σπρώχνει τον διευθυντή προσωπικού και υπεύθυνο εργασιακών σχέσεων της εταιρείας, Χαβιέ Μπροσέτα, ενώ του έσκισαν το πουκάμισο και τη γραβάτα. Εκείνος προσπάθησε να ξεφύγει από το οργισμένο πλήθος.
Η Air France επιβεβαίωσε τη Δευτέρα τα σχέδια για συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην απώλεια περίπου 3.000 θέσεων εργασίας σε βάθος διετίας, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων με τους πιλότους της εταιρίας, ανέφερε το Γαλλικό Πρακτορείο.
Τέσσερα συνδικάτα των εργαζομένων είχαν εξαγγείλει για τη Δευτέρα απεργιακή κινητοποίηση, ενώ πολλές εκατοντάδες εργαζομένων διέκοψαν το πρωί τη συνεδρίαση κατά την οποία η διοίκηση ανακοίνωνε τα σχέδιά της στους κοινωνικούς εταίρους, σύμφωνα με δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου.
Οι διαδηλωτές απαίτησαν την παραίτηση του επικεφαλής του ομίλου Air France/KLM, Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, προκαλώντας την ξαφνική αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου της γαλλικής εταιρίας Φρεντερίκ Γκαζί, είπαν εκπρόσωποι των εργαζόμενων.
Σύμφωνα με δημοσιογράφο του πρακτορείου Reuters, τα διευθυντικά στελέχη αποχώρησαν από την συνεδρίαση όταν εξοργισμένοι εργαζόμενοι εισέβαλαν στην αίθουσα κρατώντας πανό και σημαίες. Σε εικόνες που μεταδόθηκαν από την τηλεόραση, ο επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού και εργασιακών σχέσεων της εταιρίας Χαβιέ Βροσέτα φαίνεται να προσπαθεί να ανοίξει δρόμο ανάμεσα στο πλήθος των εργαζομένων, ενώ είχε σκιστεί το πουκάμισό του και η γραβάτα του κρεμόταν από τον λαιμό του, αναφέρει το Reuters.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Γαλλικό Πρακτορείο, το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης προβλέπει την κατάργηση πλεονάζοντος προσωπικού, με τη διοίκηση να εκτιμά τον αριθμό τους σε 2.900, το 2016 και το 2017.
Οι περικοπές θέσεων εργασίας αφορούν 300 πιλότους, 900 ιπτάμενους συνοδούς και 1.700 προσωπικό εδάφους. Για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρίας προβλέπονται αναγκαστικές αποχωρήσεις εργαζομένων.
Το σχέδιο περιλαμβάνει και μείωση των δρομολογίων στο δίκτυο μεγάλων αποστάσεων, όπου οι μισές γραμμές είναι ζημιογόνες: ο στόλος –που σήμερα αριθμεί 107 αεροσκάφη– αναμένεται να μειωθεί κατά 14 αεροσκάφη, πέντε τον επόμενο χρόνο και άλλα εννέα το 2017, σύμφωνα με τη διοίκηση.
Η Air France προβλέπει επίσης να μειώσει τη συχνότητα των πτήσεών της σε περισσότερες από 20 γραμμές το 2016 και να τερματίσει την επόμενη χρονιά τη σύνδεση με πέντε προορισμούς στην Ινδία και την Νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με πηγές.
Οι διευθυντές της Air France-KLM έδωσαν το πράσινο φως στο σχέδιο αυτό την Πέμπτη μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων με τους πιλότους για να νέα μέτρα παραγωγικότητας.
Η διοίκηση είχε ζητήσει από τα πληρώματα αέρος να πετάξουν εκατό ώρες παραπάνω κατ’ έτος, χωρίς μισθολογικές αυξήσεις, και να μην έχουν ημέρες ρεπό, ένα σενάριο που απέρριψαν ομόφωνα τα συνδικάτα.
Η γαλλική σοσιαλιστική κυβέρνηση έχει εντείνει τις τελευταίες ημέρες τις εκκλήσεις για «υπευθυνότητα» και για «προσπάθεια» από την πλευρά των πιλότων. Το γαλλικό κράτος φέτος ενίσχυσε τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της Air France-KLM, στην οποία κατέχει το 17,6%.
Η Air France ήδη τα τελευταία χρόνια προχώρησε σε σημαντικές μειώσεις κόστους και προσωπικού (5.500 αποχωρήσεις από το 2012 έως τα τέλη του 2014) που αναμενόταν να της επιτρέψουν να επιστρέψει στην κερδοφορία το 2015. Όμως, η εταιρεία παραμένει εγκλωβισμένη στον ανταγωνισμό από τις εταιρίες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη και τις εταιρίες μεγάλων πτήσεων του Κόλπου. Ο όμιλος Air France / KLM είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία μετά τη γερμανική Lufthansa.