Η φήμη των CEOs στην ελληνική αγορά διαδραματίζει ακόμη σημαντικότερο ρόλο στη φήμη της εταιρείας τους, ειδικά τα τελευταία χρόνια της κρίσης, ενώ παράλληλα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί για να επιβιώσουν. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα από 70 διευθύνοντες συμβούλους, μέλη του CEO Clubs και επικεφαλής κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και οι οποίοι είχαν μία συνάντηση με τον CEO EMEA (Europe, Middle East and Africa) της εταιρείας παγκόσμιας επικοινωνίας δημοσίων σχέσεων Shandwick, κ. Colin Byrne.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι ανέδειξαν τις απόψεις και τις επικοινωνιακές τους ανάγκες, έχοντας ως βάση την πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Weber Shandwick που αφορά τη διασύνδεση της προσωπικής φήμης των CEOs και της φήμης της εταιρείας τους, αλλά και τα εξειδικευμένα αποτελέσματα για τις γυναίκες CEOs.
Τις έρευνες αυτές παρουσίασε ο Colin Byrne, ο οποίος παράλληλα αναφέρθηκε στις αντίστοιχες καινοτόμες πρακτικές επικοινωνίας που εφαρμόζει η Weber Shandwick. Σύμφωνα με τις απόψεις των διευθυνόντων συμβούλων, όπως αυτές αναδείχθηκαν στη συνάντηση, τα ευρήματα της έρευνας στο σύνολό τους αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς.
Με δεδομένη ωστόσο την οικονομική κρίση που συνεχίζεται για χρονική περίοδο μεγαλύτερη των πέντε ετών, ορισμένα από τα ευρήματα έχουν σημαντικότερο αντίκτυπο.
– Η σύνδεση και η επικοινωνία με εσωτερικά κοινά είναι σε μεγαλύτερο βαθμό αναγκαία σε συνδυασμό με την αξιοπιστία και την ειλικρίνεια. Τα εσωτερικά κοινά επιθυμούν να καλλιεργηθεί ευρύτερη σχέση εμπιστοσύνης με τους επικεφαλής των εταιρειών τους.
– Η ανταγωνιστικότητα του CEO είναι ακόμη ισχυρότερο προαπαιτούμενο, σε μία εποχή που η αποτελεσματική λειτουργία της επιχείρησης καθίσταται δύσκολη λόγω των συνθηκών της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, οι ηγέτες οφείλουν να είναι αποτελεσματικότεροι στη διαχείριση κρίσεων, να διαθέτουν «ένστικτο επιβίωσης», να φροντίζουν διαρκώς για τη βελτίωση των προσωπικών τους δεξιοτήτων, να επιδιώκουν την καινοτομία και να έχουν τη δυνατότητα να εμπνέουν και να κινητοποιούν τους ανθρώπους της εταιρείας τους.
– Στην Ελλάδα απαιτείται συχνότερη και αποτελεσματικότερη επικοινωνία με το σύνολο των ηγετών που διαμορφώνουν τα δεδομένα του χώρου που δραστηριοποιούνται οι CEOs.
Τέλος, με βάση την κουλτούρα της ελληνικής κοινωνίας, επεσήμαναν ότι οι ηγέτες των εταιρειών οφείλουν να είναι ακόμη πιο προσβάσιμοι και ανοικτοί στα εσωτερικά και εξωτερικά κοινά που απευθύνονται. Παράλληλα, τόνισαν ότι κυρίως τα παραδοσιακά media αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαμορφώνουν σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι θα ανέμενε κανείς την προσωπική τους εικόνα και τη φήμη των εταιρειών τους.
«Στη Weber Shandwick όχι μόνο διαθέτουμε τη γνώση και τα εργαλεία προκειμένου να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του σύγχρονου management, αλλά ουσιαστικά οδηγούμε τις εξελίξεις σε ό,τι αφορά την επικοινωνία των ηγετικών στελεχών των επιχειρήσεων. Το πάθος, η ευφυΐα και η αφοσίωσή μας αποτελούν απαραίτητα στοιχεία για την επικοινωνία των πελατών μας. Οι επικεφαλής σημαντικών εταιρειών στην Ελλάδα, ηγέτες στις εταιρείες τους και στελέχη που συνεφέρουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας, έχουν εξαιρετική αντίληψη και άμεση προσαρμοστικότητα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο επικοινωνιακό τοπίο» επεσήμανε ο Colin Byrne.
HeliosPlus