H ισχυρή προοπτική ανάπτυξης των τυχερών παιχνιδιών μέσω των χώρων κοινωνικής δικτύωσης (social media) οδήγησε τον αυστριακό κολοσσό Νοvomatic να εξαγοράσει την πλατφόρμα της νεοφυούς επιχείρησης AbZorba, ελληνικών συμφερόντων. Πρόκειται για μια τεχνολογία που επιτρέπει τη διεξαγωγή παιχνιδιών μέσω των social media (π.χ., Facebook) με εξειδίκευση τα παιχνίδια καζίνων. Τα παιχνίδια στα social media έχουν προς το παρόν στόχο τη διασκέδαση (play for fun) και όχι το κέρδος (play for money).
H μετατροπή τους όμως σε παιχνίδια με στόχο το κέρδος, ανάλογα και με το θεσμικό πλαίσιο κάθε χώρας, καθιστά αυτόματα τις τεχνολογίες αυτές ιδιαίτερα ελκυστικές για μεγάλους ομίλους που δραστηριοποιούνται στον χώρο του gaming όπως η Novomatic.
Η AbΖorba ιδρύθηκε ένα καυτό καλοκαίρι του 2011 στην Ελλάδα, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της, και ονομάστηκε έτσι ώστε να αναδεικνύεται η ελληνική καταγωγή της και παράλληλα η επιχειρηματική ιδέα της. Σήμερα η έδρα της βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ).
Συνιδρυτές της AbZorba είναι ο κ. Δημήτρης Τσίγκος, πρόεδρος, ο κ. Andrew Hughes, διευθύνων σύμβουλος, και ο κ. Μάνος Μοσχούς, βασικός δημιουργός των πρώτων παιχνιδιών.
Η πλήρης εξαγορά της AbZorba πραγματοποιήθηκε από τη θυγατρική της Novomatic, την Greentube Internet Entertainment Solutions. Η ομάδα όμως της AbZorba θα παραμείνει στην εταιρεία για να συμβάλει στην ανάπτυξή της. Ο διευθύνων σύμβουλος της AbZorba κ. Andrew Hughes δήλωσε πως «η συμμαχία με τον όμιλο Novomatic θα αποτελέσει την καλύτερη δυνατή πλατφόρμα για την κοινή επιτυχία των δύο πλευρών».
Η Greentube στη δική της ανακοίνωση με αφορμή την εξαγορά επισημαίνει πως «η AbZorba θα προσθέσει το πορτφόλιο των παιχνιδιών που έχει αναπτύξει στα υφιστάμενα παιχνίδια social casino της Greentube και θα αξιοποιηθεί για την ενίσχυση των διαδραστικών λύσεων της Novomatic». Η AbZorba έχει αναπτύξει εφαρμογές για παιχνίδια καζίνων μέσω Διαδικτύου και φορητών συσκευών.
Η αυστριακή Novomatic αποτελεί μια βαριά βιομηχανία του gaming με εξειδίκευση στην παραγωγή VLTs (κουλοχέρηδες) και τζίρο περί τα 3 δισ. ευρώ. Δραστηριοποιείται σε 50 χώρες και απασχολεί πάνω από 20.000 εργαζομένους.


Προοπτικές ανάπτυξης
H δυναμική του social gaming

Σε παγκόσμιο επίπεδo τα μεικτά κέρδη (GGR) του τζόγου ξεπερνούν τα 300 δισ. ευρώ.
Πάνω από το 90% των κερδών αυτών προέρχεται από τα offline παιχνίδια, δηλαδή από τα επίγεια δίκτυα, όπως τα πρακτορεία. Ετσι, η χαμηλή διείσδυση του Internet αποτελεί ταυτόχρονα και το μεγάλο του πλεονέκτημα καθώς συγκεντρώνει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.
Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύσσεται τελευταίως με έντονους ρυθμούς η κατηγορία του social gaming μέσω των portals κοινωνικής δικτύωσης.
To social gaming περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα παιχνιδιών που αποτελείται από τα arcade social games (απλά παιχνίδια), τα role playing games (απαιτούν εξοικείωση και γνώση) και τα games of chance (όπως πόκερ, Κίνο κ.λπ.). Η συμμετοχή στα παιχνίδια αυτά δεν προϋποθέτει κατάθεση χρηματικού ποσού από τον χρήστη. Το social gaming βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης ενώ ακόμη δεν έχουν δημιουργηθεί ξεκάθαρες συνθήκες φορολόγησης των εταιρειών που το προσφέρουν. Οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο social gaming εξαργυρώνουν χρηματιστηριακά τον αριθμό των χρηστών που συμμετέχει στις πλατφόρμες αυτές, όπως η AbZorba που κατάφερε να μπει στο μικροσκόπιο της Novomatic.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ