Αποκλείστηκαν από την δεύτερη φάση του διεθνούς διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων η τουρκική επιχείρηση διαχείρισης αερολιμένων «TAV airports» και η «Global Liman Isletmeleti», η οποία είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον, σε συνεργασία με την παραχωρησιούχο εταιρία του αεροδρομίου του Μονάχου, «Flughafen Munchen».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο λόγος για τον οποίο το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έλαβε τη συγκεκριμένη απόφαση ήταν η εθνική ασφάλεια.
Επίσης, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, αποκλείστηκαν από τον διαγωνισμό η ρωσική «Novaport Development» και η ισραηλινή «Engelinvest Israel Ltd».
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, συνεχίζουν στον διαγωνισμό επτά σχήματα από τα 11 που είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους αρχικά. Ως εκ τούτου, πρόκειται για:
– την γαλλική «Aeroport De La Cote d’Azur», η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Νότια Γαλλία,
– την σύμπραξη της ελληνικής κατασκευαστικής J&P ΑΒΑΞ και της ελβετικής «Zurich Airport», που εκμεταλλεύται το αεροδρόμιο της Ζυρίχης,
– τον Διεθνή Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»,
– την σύμπραξη της FRAPORT AG και του ομίλου Κοπελούζου,
– το κονσόρτσιουμ της γαλλικής Vinci και της ΕΛΛΑΚΤΩΡ,
– την σύμπραξη της Αργεντινής Corporacion America και της ελληνικής ΜΕΤΚΑ και,
– τον αμερικανικό όμιλο Advent.
Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων που χωρίζονται σε δύο ομάδες.
«Μέσα από τη διαδικασία αξιοποίησης, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις που θα συμβάλουν στην αύξηση της δυναμικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους χρήστες των αεροδρομίων και τη συνεπακόλουθη ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας» σημειώνει το Ταμείο.
«Κατά τη Β’ φάση του διαγωνισμού, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία και τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας» καταλήγει.