Δυόμισι χιλιάδες e-mail, 300 συναντήσεις με επενδυτές σε 14 διαφορετικές χώρες και τρία χρόνια επίπονων προσπαθειών οδήγησαν στη δημιουργία του πρώτου ασφαλιστικού start up στην Ελλάδα.
{{{ moto }}}
Η Hellas Direct, «καρπός» δύο νέων επιχειρηματιών, που παράτησαν σίγουρες δουλειές στο εξωτερικό, έφεραν επενδυτές στη χώρα μας και ξεκίνησαν να πωλούν ασφάλιση «χωρίς μεσάζοντες», καταγράφει στο πρώτο δίμηνο της λειτουργίας θετικά αποτελέσματα και, μάλιστα, πέραν των αρχικών προσδοκιών.
Οι ιδρυτές της, κκ. Αλέξης Πανταζής και Αιμίλιος Μάρκου, κατάγονται από την Κύπρο και εργάζονταν στο Λονδίνο ως broker στην Goldman Sachs και την Barclay’s αντίστοιχα, όμως αποφάσισαν να παρατήσουν τις δουλειές τους για να ξεκινήσουν ένα ασφαλιστικό start up στην Ελλάδα της κρίσης.
«Το 2009 στο Λονδίνο βλέπαμε ότι η κρίση θα ερχόταν ανατολικά και θα δημιουργούσε ευκαιρίες» διηγείται ο κ. Πανταζής. Και αυτό διότι η ασφάλεια ζημιών αποτελεί κλάδο που αντέχει στην ύφεση, ενώ η ελληνική αγορά λειτουργεί με μία πληθώρα μεσαζόντων, που λαμβάνουν μεγάλες προμήθειες, το κόστος των οποίων μετακυλίεται στον πελάτη, όπως υπογραμμίζει.
Μετά από μία τριετή περιπέτεια η εταιρεία άρχισε να λειτουργεί στις 6 Αυγούστου 2012, παρέχοντας αρκετές καινοτομίες. Η Hellas Direct δουλεύει αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου, δεν συνεργάζεται με ασφαλιστές, έχει συνολικά 25 άτομα προσωπικό και τιμολογεί ανάλογα με τον οδηγό, τα χαρακτηριστικά του και το όχημα. Επίσης, ασφαλίζει μόνο αυτοκίνητα (όχι πολυτελείας) και μόνο κατοίκων της Αττικής. Αυτός ο συνδυασμός δείχνει να πιάνει τόπο, αφού σε δύο μήνες τα συμβόλαια που έχουν συναφθεί είναι πέραν των προσδοκιών. «Ο καταναλωτής τιμολογείται και ασφαλίζεται σε μόλις 4,5 λεπτά» λέει ο κ. Πανταζής.
Οι καινοτομίες της Hellas συνδυαστικά δημιουργούν σημαντικό περιθώριο μείωσης των τιμών. «Αυτό μας επιτρέπει να πουλάμε από 15% έως και 30% χαμηλότερα από την υπόλοιπη αγορά» υποστηρίζει ο κ. Μάρκου. Η τιμολόγηση της Hellas Direct γίνεται μέσω Διαδικτύου και βάσει ανάλυσης του προφίλ του οδηγού, του οχήματος και του εκτιμώμενου τρόπου οδήγησης.
Ωστόσο, έστω και εάν είναι start up, δεν παύει να είναι ασφαλιστική εταιρεία που πληροί όλους τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανόνες κεφαλαιακής επάρκειας, καθώς για την εκκίνηση μιας ασφαλιστικής εταιρείας απαιτούνται μεταξύ 15 και 20 εκατ. ευρώ.
Επειτα από τριετή προσπάθεια συγκέντρωσαν την υποστήριξη 11 επενδυτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ανάμεσα στους οποίους ο βρετανός επενδυτής κ. Τζον Μόουλτον, ο κ. Γιώργος Λεβέντης του ομίλου Λεβέντη – Δαυίδ, ο κ. Αλέξανδρος Ιακωβίδης της Genesis Pharma και η Munich Re.
Ενα πρόβλημα που υπάρχει, όπως λένε, είναι ότι δεν υπάρχει κεντρική βάση δεδομένων για τα ασφαλισμένα οχήματα, εν αντιθέσει με ό,τι συμβαίνει στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα στοιχεία κάθε οχήματος είναι δημόσια και διαθέσιμα σε όλους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ