Με νεκροταφεία εμπορικών καταστημάτων θα μοιάζουν σε λίγους μήνες οι πιο κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας. Ο πιο «σκοτωμένος» εμπορικά δρόμος είναι πλέον η οδός Σταδίου, στην οποία τα 4 στα 10 καταστήματα έχουν κλείσει, το 42%, όταν πριν από ένα χρόνο κλειστά ήταν το 31,5% των καταστημάτων, ενώ στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η οδός Πανεπιστημίου, ένας από τους ακριβούς δρόμους της Αθήνας. Ηδη το 34,7% των καταστημάτων έχουν κατεβάσει ρολά – σε 6 μήνες αυξήθηκαν κατά 14% τα κλειστά καταστήματα. Σε λίγο καλύτερη κατάσταση είναι η οδός Ακαδημίας με το 31% των καταστημάτων να είναι κλειστά, ενώ στην οδό Μπενάκη το 38% των καταστημάτων αποτελεί παρελθόν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) στους δρόμους με τη μεγαλύτερη επιδείνωση συγκαταλέγεται η οδός Σόλωνος, ενώ αντιθέτως το Κολωνάκι ως περιοχή παρουσιάζει μικρότερο αριθμό «λουκέτων» σε σχέση με το υπόλοιπο κέντρο της Αθήνας. Ωστόσο στο «εσωτερικό» του Κολωνακίου παρατηρούνται σοβαρές ανακατατάξεις. Συγκεκριμένα, αν και τα μεγέθη της οδού Σκουφά παραμένουν σταθερά σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο, δεν συμβαίνει το ίδιο με την οδό Πατριάρχου Ιωακείμ, όπου στις αρχές του χρόνου κλειστά ήταν μόνο το 10,4% των καταστημάτων και προσφάτως τα καταμετρημένα κλειστά καταστήματα φτάνουν το 21%. Σε αντίστροφη τροχιά κινείται το εμπόριο στην οδό Τσακάλωφ, στην οποία μειώθηκε ο αριθμός των κλειστών καταστημάτων και από 333,7% έπεσε στο 21,1%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα ευρήματα της έρευνας που αφορούν το κέντρο της Αθήνας από τον Αύγουστο του 2010 ως και τον Αύγουστο του 2012 ο αριθμός των κλειστών καταστημάτων αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Πριν από δύο χρόνια κλειστά ήταν μόλις το 18% των εμπορικών καταστημάτων, τον Μάρτιο του 2011 αυξήθηκαν στο 23,4%, τον Αύγουστο του 2011 έφτασαν στο 24,4% και εφέτος πλησίασαν το 30%, ανήλθαν στο 29,6%. Δηλαδή περίπου 1 στα 3 καταστήματα κατέβασε ρολά. Πιο συγκεκριμένα, οι 834 από τις 2.694 επιχειρήσεις που λειτουργούσαν πριν από δύο χρόνια έκλεισαν.
Οπως τονίζεται χαρακτηριστικά, η δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων των νοικοκυριών που από το καλοκαίρι του 2010 επιδεινώνεται μήνα με τον μήνα ακολουθείται από αντίστοιχη αύξηση της μείωσης των κλειστών καταστημάτων. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι «είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα υψηλά ενοίκια του κέντρου αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μετεγκατασταθούν, με κόστος την ερήμωση του κέντρου». Το γεγονός ότι οι κεντρικοί εμπορικοί δρόμοι με τις υψηλότερες τιμές ενοικίων παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά λουκέτων επιβεβαιώνει την υπόθεση ότι οι ακριβοί εμπορικοί δρόμοι θα καταλήξουν «έρημοι δρόμοι».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ