«Γιορτή της κατανάλωσης», εκτός από του αθλητισμού και της ευγενούς άμιλλας, αναμένεται να είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες που θα διεξαχθούν τον Αύγουστο στο Λονδίνο. «Προετοιμαζόμαστε να κάνουμε πέντε φορές τον τζίρο των Χριστουγέννων» τον μήνα αυτόν χάρη στα εκατομμύρια επισκέπτες που θα κατακλύσουν τη βρετανική πρωτεύουσα, σημειώνει ο διευθυντής της Parfums Christian Dior στο Westfield – John Lewis του Λονδίνου κ. Δημήτρης Μπιμπίκος, μέλους των διακεκριμένων σημάτων που έχει στην ομπρέλα του ο γαλλικός κολοσσός της λιανικής LVMH. Για να γίνει αντιληπτή η τάξη μεγέθους, αρκεί να σημειωθεί ότι ο τζίρος των Χριστουγέννων αντιστοιχεί σε ποσοστό 40%-50% των εσόδων που έχουν τα σήματα σε ετήσια βάση.
Αδιάφοροι οι Βρετανοί
- Μάλλον αδιάφοροι δηλώνουν στην πλειονότητά τους οι Βρετανοί για τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου, επηρεασμένοι από την πεσιμιστική τους διάθεση για την οικονομική προοπτική του Ηνωμένου Βασιλείου.
- Πρόσφατη μελέτη γκρεμίζει τις ελπίδες της κυβέρνησης ότι ο ενθουσιασμός για το αθλητικό γεγονός θα οδηγήσει σε καταναλωτική έξαρση που θα βγάλει τη χώρα από την ύφεση. Μόλις λίγες εβδομάδες πριν από την τελετή έναρξης στις 27 Ιουλίου, έρευνα της εταιρείας GfK Group που διενεργήθηκε στα τέλη Μαΐου δείχνει ότι ποσοστό 70% των 1.003 ερωτηθέντων ήταν αδιάφορο για το γεγονός.
- Σύμφωνα με την GfK, ποσοστό 26% των καταναλωτών που δήλωσαν ενθουσιασμένοι για τη διοργάνωση ήταν επίσης αισιόδοξο για τη βελτίωση της οικονομίας το 2012, ενώ μόνο το 12% όσων είπαν ότι δεν τους αφορά πίστευε ότι η οικονομία θα ανακάμψει.
- Εξάλλου ένας από τους βασικούς παράγοντες που περιορίζει τη βρετανική οικονομία τους τελευταίους 18 μήνες είναι η αδύναμη καταναλωτική εμπιστοσύνη, που κάνει τα νοικοκυριά να συγκρατούν τις δαπάνες τους.
Βρίσκουν νέους πελάτες τα προϊόντα πολυτελείας
Αυξάνονται οι πωλήσεις σε Μέση Ανατολή, Βραζιλία, Ινδία, Γεωργία, Ουρουγουάη συγκριτικά με Ευρώπη και ΗΠΑ
«Η Ασία είναι αρκετά χρόνια ένα σημαντικό κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων της κάθε εταιρείας πολυτελών ειδών» αναφέρει ο κ. Μπιμπίκος, ο οποίος ζει τα τελευταία δέκα χρόνια στο Λονδίνο και έχει προϋπηρεσία στην αγορά των πολυτελών σημάτων από το 2006. «Παρατηρούμε την Κίνα να έχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αγορά της πολυτέλειας τα τελευταία χρόνια, ωστόσο ιδιαίτερη έμφαση δίνεται πλέον στη Μέση Ανατολή» προσθέτει, ενώ την προσοχή των σημάτων έχουν τραβήξει πλέον και οι Βραζιλία, Ινδία, Γεωργία, Ουρουγουάη κ.ά. «Μελέτες δείχνουν αύξηση πωλήσεων μεγαλύτερη στα παραπάνω κράτη συγκριτικά με την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής» σημειώνει. «Στη Βραζιλία για παράδειγμα πέρυσι το 70% των αγορών των καταναλωτών ήταν μέσω λιανικής πώλησης. Η Ινδία έχει μια αύξηση πωλήσεων της τάξης του 15% και το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 6% – 7%. Ακόμη και η Μογγολία τον τελευταίο χρόνο έδειξε αύξηση πωλήσεων στο κομμάτι της λιανικής πώλησης, αρκετό για να δικαιολογήσει την είσοδο εταιρειών πολυτελών ειδών στις αγορές τους. Θεωρώ συνεπώς ότι οι χώρες αυτές θα έχουν εξαιρετικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια» επισημαίνει. Από την άλλη, μέσω της νέας τεχνολογίας, κάθε εταιρεία πολυτελών ειδών «μπορεί να κάνει είσοδο σε μια νέα αγορά ελαχιστοποιώντας το κόστος με το να ξεκινήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Είναι ο πιο οικονομικός τρόπος να δοκιμαστεί η εκάστοτε εταιρεία σε μια αγορά πριν επενδύσει σε καταστήματα ή ράφια». Οι αγορές αυτές είναι ουσιαστικά «οι αγορές που στο μέλλον θα φέρνουν τα μεγαλύτερα έσοδα και όσο παράξενο και να ακούγεται τα έσοδα αυτά θα έρχονται από τη μέση τάξη. Με τα προϊόντα της κάθε εταιρείας πολυτελών ειδών ή haute couture να ξεκινούν από πολύ χαμηλά φτάνοντας ως ψηλά δίνεται η δυνατότητα τώρα περισσότερο από ποτέ στον κάθε καταναλωτή να αγοράσει ένα προϊόν haute couture» καταλήγει.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ