Την ακύρωση 82 εβδομαδιαίων πτήσεων σε Ρόδο και Κω από τον Οκτώβριο του 2012 επιβεβαίωσε η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair με ανακοίνωσή της στις 17 Μαΐου. Η εταιρεία επιρρίπτει ευθύνες κατ’ αρχήν στην προηγούμενη τουριστική ηγεσία, τη Δωδεκανησιακή Εταιρία Ανάπτυξης και Προόδου (ΔΕΤΑΠ), και στον Δήμαρχο Κω κ. Κωνσταντίνο Καϊσερλή, ότι «δεν ακολούθησαν τη συμφωνημένη καμπάνια μάρκετινγκ» με τη Ryanair για την προώθηση των πτήσεων στα δύο νησιά αυτό το καλοκαίρι.
Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση,
«η Ryanair θα διακόψει 11 δρομολόγια στην Κω και 13 στη Ρόδο έναν μήνα νωρίτερα από το κλείσιμο της θερινής σεζόν, με συνέπεια την απώλεια πάνω από 23.000 τουριστών υψηλής δαπάνης και πάνω από 18 εκατ. ευρώ σε τουριστικά έσοδα για την τοπική οικονομία, ύστερα από την υπαναχώρηση της ΔΕΤΑΠ και του Δημάρχου Κω σε μια συμφωνία με τη Ryanair για διεθνή προβολή των συγκεκριμένων πτήσεων».Σε δήλωσή του ο επικεφαλής της διεύθυνσης Επικοινωνίας της Ryanair κ.
Στίβεν Μακ Ναμάρα αναφέρει ότι η εταιρεία
«αρχικά είχε σκοπό να λειτουργήσει 11 δρομολόγια στην Κω και 13 στη Ρόδο ως το τέλος του καλοκαιριού και αυτά θα έφερναν πάνω από 23.000 επιβάτες τον Οκτώβριο προσφέροντας αυξημένη τουριστική δαπάνη και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας».Προσθέτει ωστόσο ότι «η ΔΕΤΑΠ και ο Δήμαρχος Κω υπαναχώρησαν στη συμφωνία με τη Ryanair για να προωθήσουν από κοινού τις πτήσεις μας και τώρα είμαστε αναγκασμένοι να ακυρώσουμε τις πτήσεις από τις 2 Οκτωβρίου».
Απαντώντας στην ανακοίνωση της Ryanair ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου (ΕΒΕΔ) κ.
Γιάννης Πάππου σημειώνει μεταξύ άλλων ότι
«η Ryanair, που μέχρι πριν από μερικές ημέρες απαιτούσε χρήματα για το καλοκαιρινό και μόνο πρόγραμμα πτήσεων από τον κ. Αντώνη Καμπουράκη (πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου) και έμενα, ξαφνικά ανακάλυψε και τον Δήμαρχο Κω, αλλά θυμήθηκε και το υπουργείο Τουρισμού. Μόνο που η αναφορά της Ryanair στο υπουργείο Τουρισμού, σε πλήρη αντίθεση με όλους τους άλλους που κατά καιρούς επιλέγει ως στόχους, είναι χωρίς ονοματεπώνυμο, ακόμα».Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι ο Δήμαρχος Κω
«απάντησε με σαφήνεια, παρουσιάζοντας τα πραγματικά στοιχεία και εκθέτοντας και αυτός την Ryanair και τις πρακτικές της, περιγράφοντας ότι κλήθηκε και αυτός, όπως ακριβώς και εγώ, να υπογράψει εντός 24 ωρών ένα συμβόλαιο που το περιεχόμενο του οποίου αγνοούσε και για το οποίο βεβαίως ουδέποτε συμφώνησε».Παράλληλα αφήνει αιχμές για
«τον τρίτο της παρέας και πρώτο σε αναφορά στη συγκεκριμένη ανακοίνωση, το υπουργείο Τουρισμού», αναφερόμενος στην προηγούμενη ηγεσία (ο πρώην υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ.
Γιώργος Νικητιάδης είχε χειριστεί το θέμα), λέγοντας ότι αν «
έχουν ξεχάσει στην Ιρλανδία το όνομα του προνομιακού συνομιλητή τους στο υπουργείο Τουρισμού, ευχαρίστως να τους το θυμίσουμε εμείς».Σχολιάζοντας την εξέλιξη ο διευθυντής του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού (ΠΡΟΤΟΥΡ) κ.
Χαράλαμπος Παλογιαννίδης σημειώνει ότι η ακύρωση των πτήσεων από τη Ryanair οφείλεται περισσότερο στο γεγονός ότι η εταιρεία δεν έχει την αναμενόμενη κίνηση προς Ελλάδα τον Οκτώβριο, με αποτέλεσμα η καμπάνια μάρκετινγκ να είναι «αφορμή» για τη διακοπή των πτήσεων νωρίτερα.
Από την άλλη, σημειώνει ότι υπάρχουν 12 low cost εταιρίες που πραγματοποιούν πτήσεις στη Ρόδο τους καλοκαιρινούς μήνες και δεν θα μπορούσε να επιδοτηθεί μόνο μία από αυτές. Ζητούμενο εξάλλου για το νησί είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η πραγματοποίηση πτήσεων πέρα από τους μήνες αιχμής και σε αυτή τη βάση θα είχε νόημα να υπάρξει βοήθεια από πλευράς του Επιμελητηρίου.