Ανοιγμα στη γκέι κοινότητα επιχειρεί η Βόρεια Ελλάδα με το πρώτο ταξίδι Γερμανών δημοσιογράφων που πραγματοποιήθηκε, ύστερα από πρόσκληση της Ενωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης (ΟΤΠΜΘ).

Κατά τη διάρκεια ενός τετραήμερου, πρωτοβουλία που χαιρέτησε και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Ι. Μπουτάρης, το πρόγραμμα των προσκεκλημένων περιλάμβανε επισκέψεις σε ξενοδοχεία, κρουαζιέρες, διασκέδαση, πολιτισμικές διαδρομές και γευσιγνωσία, ενώ οι δημοσιογράφοι εξερεύνησαν τις δυνατότητες που τους προσφέρει ο συνδυασμός των δύο προορισμών για τους Ευρωπαίους επισκέπτες.

Η γκέι κοινότητα αποτελείται από τουρίστες που καλύπτουν μεσαία και ανώτερα βαλάντια, σημειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής κ. Γ. Τάσιος, ενώ σημειώνει το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των επισκεπτών.

Την ίδια άποψη έχει και ο γενικός διευθυντής του ΟΤΠΜΘ κ. Ν. Σαπουντζής, λέγοντας πως η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί «δυνητική δεξαμενή τουριστών με μεγάλη οικονομική δυνατότητα», την οποία αξιοποιούν χώρες της Ευρώπης και οι μεγαλύτεροι τουριστικοί προορισμοί όπως η Βαρκελώνη, η Πράγα, το Βερολίνο και η Ρώμη, χωρίς να αποκλείουν καμία κατηγορία πελατών.

Οπως αναφέρει ο κ. Σαπουντζής, στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia τον Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη θα διοργανωθεί ημερίδα με εκπροσώπους της γκέι κοινότητας και του αντίστοιχου τμήματος της διεθνούς έκθεσης τουρισμού ΙΤΒ που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Βερολίνο.

Το 2010 ο τζίρος της τουριστικής αγοράς ομοφυλόφιλων ταξιδιωτών έφθασε στα 142 δισ. δολάρια, σύμφωνα με έρευνες σε 18 χώρες που διεξήγαγε η OutNow Global. Η εταιρεία ερευνών σημειώνει ότι πέρα από τα τουριστικά έσοδα, η νομοθετική καθιέρωση δικαιωμάτων στους ομοφυλόφιλους προωθεί και με άλλους τρόπους τις εσωτερικές αγορές.

Η πρώτη επαφή της Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής με την γκέι κοινότητα της Ευρώπης έγινε το Μάρτιο του 2011 στη διεθνή τουριστική έκθεση ITB του Βερολίνου, της οποίας οι δημοσιογράφοι που συμμετείχαν στο δημοσιογραφικό ταξίδια είναι επίσημοι συνεργάτες.

Πρόκειται για την πρώτη μιας σειράς δράσεων που αποσκοπούν στο να γίνει γνωστή η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική σε ένα κοινό με το οποίο μέχρι στιγμής δεν υπήρχε συνεργασία. Τα δημοσιογραφικά ταξίδια θα επαναληφθούν το 2012 με εκπροσώπους και άλλων χωρών όπως η Σουηδία, η Βρετανία και το Βέλγιο, δίνοντας έμφαση στις χώρες με τις οποίες το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης συνδέεται απευθείας.