Η εφημερίδα Handelsblatt της Τρίτης, υπό τον τίτλο «Διαφθορά: Πρόστιμο εκατομμυρίων απειλεί τη Ferrostaal» αναφέρεται στη διερεύνηση του παρελθόντος της εν λόγω εταιρείας επισημαίνοντας ότι η διάρρηξη με το παρελθόν θα είναι δαπανηρή υπόθεση για τη Ferrostaal, καθώς η εσωτερική επεξεργασία των κατηγοριών για δωροδοκίες οδηγούν σε ένα συνολικό ποσό που υπερβαίνει τα 70 εκ. ευρώ και επιπλέον επικρέμαται και βαριά ποινή από την πλευρά της δικαιοσύνης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Μάρτιν Μέρφι και Μάρκους Φάσσε , η εισαγγελεία του Μονάχου μετά από δύο χρόνια ανακρίσεων κατήρτισε πρόσφατα ένα πρώτο κατηγορητήριο εναντίον δύο πρώην συνεργατών, ενώ με το κατηγορητήριο επιθυμούν οι εισαγγελείς να οδηγήσουν και τη Ferrostaal «στο ταμείο».
Παρόλα αυτά επισημαίνεται ότι πρέπει να αποδειχθεί ότι η εταιρεία ωφελήθηκε από τις δωροδοκίες. Οι κατηγορούμενοι απορρίπτουν τις κατηγορίες για μεσολάβηση σε δωροδοκία στις περιπτώσεις της παραγγελίας υποβρυχίων από την Ελλάδα και την Πορτογαλία.
Παρόλα αυτά υπογραμμίζει το δημοσίευμα , το όφελος για την εταιρεία εκτιμάται, σύμφωνα με υπολογισμούς της εισαγγελίας, στα 277 εκ. ευρώ, χρήματα που τώρα η εταιρεία καλείται να καταβάλει στο κράτος. «Το εάν η εταιρεία πρέπει πραγματικά να πληρώσει, παραμένει ασαφές» αναφέρει το δημοσίευμα, καθώς το Πρωτοδικείο του Μονάχου θα πρέπει να επεκτείνει και στην εταιρεία το κατηγορητήριο, ενώ πρέπει επιπλέον να αποδειχθεί και η ενοχή των πρώην συνεργατών.
Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου Jan Secher, μέχρι τώρα δεν μπόρεσαν να ανακρίνουν κανέναν αξιωματούχο αναφορικά με την αγορά υποβρυχίων στην Ελλάδα.
Εν συνεχεία το δημοσίευμα αναφέρει ότι αναμένεται η διεύρυνση του κατηγορητηρίου τους προσεχείς μήνες και πως προκειμένου να αποφευχθεί μια μακροχρόνια δικαστική διαμάχη οι εισαγγελείς πρότειναν τη ρύθμιση έναντι προστίμου ύψους 196 εκ. ευρώ.
Το ποσό θα μπορούσε να αναλάβει η πρώην μητρική ΜΑΝ, εάν υπάρξει συμφωνία με την IPIC, εταιρεία αραβικών κρατικών κεφαλαίων που κατέχει το 70% της Ferrostaal, η οποία βρίσκεται σε διένεξη με την εταιρεία ΜΑΝ αναφορικά με το ποιος θα πρέπει να αναλάβει το κόστος των κατηγοριών διαφθοράς. Το δημοσίευμα καταλήγει υποστηρίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση ιδίοις δυνάμεις δεν μπορεί η Ferrostaal να αντιμετωπίσει μια τόσο βαριά χρηματική ποινή.